آیا مچ بند هوشمند می تواند به تناسب اندام و کاهش وزن کمک کند؟

به گزارش وبلاگ گوگل، استفاده از ساعت های هوشمند یا دستبند و مچ بندهای هوشمند ورزشی در چند سال گذشته بسیار افزایش یافته و امروزه مردم بسکمک از این وسیله ها برای بهبود تناسب اندام خود و کاهش وزن کمک می گیرند.

آیا مچ بند هوشمند می تواند به تناسب اندام و کاهش وزن کمک کند؟

بسکمک از مردم بر این باورند که ردیابی مقدار فعالیت بدنی و کالری سوزی با استفاده از مچ بندهای هوشمند ورزشی می تواند به آن ها برای دستیابی به اهدفشان کمک کند. این وسیله ها می توانند اطلاعات گوناگونی را از جمله شمار گام هایی که به طور روزانه برمی دارید، مقدار ضربان قلب، کالری دریافتی، کالری سوزانده شده و… را ردیابی کنند و به شما نشان دهند چگونه می توانید به اندام ایدئال خود دست پیدا کنید.

ولی پرسشی که به میان می آید این است که آیا این مچ بندهای هوشمند ورزشی به راستی می توانند تحرک شما را افزایش دهند و کاری کنند تا با انگیزه بیشتر و به طور مؤثرتری ورزش کنید؟ آیا هزینه کردن برای این وسیله ها به صرفه است و ارزشش را دارد؟ اصلا چگونه می توانید رجحانن مچ بند را انتخاب و خریداری کنید؟

در نوشته امروز می خواهیم به بررسی مچ بندهای هوشمند ورزشی و پیدا کردن پاسخ هایی برای این پرسش ها بپردازیم. در ادامه نگاهی به مچ بندهای هوشمند ورزشی، کارکرد آن ها، فوایدشان و همچنین نکاتی که برای خرید این وسیله ها باید در نظر داشته باشید می اندازیم. پس با ما همراه باشید تا ببینید آیا باید از این وسیله برای بهبود تناسب اندام خود کمک بگیرید یا نه.

دستبند یا مچ بندهای هوشمند ورزشی چیست؟

تکنولوژی های امروزی که می توانید آن ها را همراه خود داشته باشید و دست کنید بسیار متنوع هستند. برای نمونه، گام شمارها را داریم که شمار گام هایی را که در روز برمی دارید مقدار گیری و به کیلومتر تبدیل می کنند و به شما می گویند چه مقدار راه رفته اید یا چه مقدار کالری سوزانده اید. ساعت ها یا جی پی اس های ورزشی هم برای ورزش های خاصی از جمله دویدن، دوچرخه سواری یا شنا طراحی شده اند و دارای زمان سنج، مسافت سنج و… هستند و به شما کمک می کنند تا اطلاعات بیشتری از فعالیت بدنی خود به دست بیاورید.

همچنین دستگاه های دیگری مانند نمایشگرهای ضربان قلب هم وجود دارند که ضربان قلب واقعی شما را در لحظه مقدار گیری می کنند. این وسیله ها باعث می شوند دید بهتری به ورزش خود داشته باشید و از واکنش بدنتان نسبت به فعالیت بدنی کاملا آگاه شوید.

با وجود این ها، محبوب ترین و رایج ترین تکنولوژی های ورزشی که افراد زیادی از آن ها استفاده می کنند، ساعت ها و مچ بندهای هوشمند ورزشی هستند. این وسیله ها دارای امکانات فراوانی هستند و مقدار فعالیت بدنی، کالری سوزی، کیفیت خواب، استراحت، کالری دریافتی و… را ثبت می کنند و در اختیار شما قرار می دهند. شما با استفاده از این وسیله ها می توانید با یک تیر چند نشان بزنید و برای دستیابی به اطلاعات گوناگون به چند وسیله مختلف از جمله گام شمار، ساعت ورزشی یا اپلیکیشن های خواب و استراحت نیاز نداشته باشید.

مچ بندهای هوشمند ورزشی که ورزش و فعالیت بدنی شما را با دقت ردیابی می کنند، دارای رجحان هایی نسبت به سایر تکنولوژی ها هستند. برای نمونه، آن ها آماده فعالیت هستند و لازم نیست زمان سنجشان را تنظیم کنید یا مثلا دکمه شروع و انتها را بزنید. جدا از این، اگر از مچ بندهای پیشرفته تر و البته گران تر استفاده کنید با امکانات و ویژگی های بیشتری روبه رو خواهید شد. مثلا برخی از این وسیله ها ضدآب هستند و باعث می شوند هنگام شنا کردن یا دوش گرفتن هم از شرایط جسمانی خود و کارکرد اندام هایی مانند قلب آگاهی کامل داشته باشید.

استفاده از مچ بندهای هوشمند ورزشی چه فواید و مزایایی دارد؟

با توجه به پژوهش ها، مچ بندهای هوشمند ورزشی می توانند تأثیر مثبتی روی فعالیت بدنی و سلامت جسم و فکر شما بگذارند. پژوهش گران با بررسی افراد گوناگون نتیجه گیری کرده اند که استفاده از این وسیله ها باعث شده بیشتر مردم در روز بیش از 1000 گام بردارند و در هفته هم کم وبیش 48 دقیقه ورزش میانه تا شدید بیشتری داشته باشند. البته در برخی پژوهش ها هم دیده شد که افراد کم تحرک با کمک این مچ بندها هم نتوانستند عادت های نامناسب و بی تحرکی خود را کنار بگذارند، ولی در هر حال تلاش کردند فعالیت بدنی بیشتری داشته باشند.

با وجود این، تأثیر مچ بندهای هوشمند ورزشی به راستی چشمگیر بود و کسانی که از آن ها استفاده می کردند می توانستند با انگیزه بیشتری ورزش کنند و به اهداف خود برسند. برای نمونه، برنامه ریزی برای پیاده روی و کامل کردن 1000 گام در روز با استفاده از مچ بندها و ساعت های هوشمند می تواند آسان تر باشد، زیرا شما می توانید شمار گام های برداشته را ببینید و بدانید چه مقدار فعالیت داشته اید و چقدر دیگر باید پیاده روی کنید.

البته یک بررسی از 26 پژوهش گوناگون نشان داده افرادی که از گام شمار استفاده می کردند توانستند در روز بیش از 2400 گام بردارند و نتیجه بسیار بهتری بگیرند. به طور کلی، مقدار فعالیت بدن این افراد در مقایسه با کسانی که از مچ بندهای هوشمند ورزشی استفاده نمی کردند، 27 درصد بیشتر بود. البته این ارقام و درصدها ممکن است برای هر فرد متفاوت با فرد دیگری باشد، ولی می توانیم نتیجه بگیریم که این وسیله ها می توانند به شما کمک کنند تحرک و فعالیت بدنی بیشتری نسبت به گذشته داشته باشید و یک گام به اهداف خود نزدیک تر شوید.

کمکتان می کنند انگیزه و فعالیت بدنی خود را افزایش دهید

آیا شما هم جزو آن دسته از مردم هستید که همیشه برای سال تازه برنامه می ریزید تا ورزش کنید ولی سپس همه چیز را فراموش می کنید یا در رجحانن حالت هی پیش خودتان می گویید ایشالله از شنبه؟ امروزه بسکمک از مردم این مشکل را دارند و به دلایل گوناگونی نمی توانند ورزش کنند؛ از وقت ناکافی گرفته تا نبود انگیزه، یا گران بودن تجهیزات ورزشی و بالا بودن هزینه عضویت در باشگاه ها.

به پیشنهاد کارشناسان و پژوهش گران، بزرگسالان باید دست کم 150 دقیقه در هفته را به فعالیت هوازی شدید یا میانه، که کم وبیش 20 دقیقه در روز است، اختصاص دهند. افزون بر این، دو روز را هم باید برای تقویت عضلات و ورزش های سنگین در نظر بگیرند. ولی خیلی ها این حجم از فعالیت بدنی را ندارند.

استفاده از مچ بندهای هوشمند ورزشی می تواند همان انگیزه و تشویقی باشد که به آن نیاز دارید. شما با استفاده از این وسیله می توانید انگیزه بیشتری به دست بیاورید و از ورزش خود لذت ببرید. دیدن مقدار کالری سوزانده شده، مسافت طی شده، ضربان قلب و… باعث می شود پیشرفت خود را به چشم ببینید و همیشه برای بهبود سلامت بدن و تناسب اندام تلاش کنید.

شما با کمک این وسیله از ورزش و فعالیت بدنی خود لذت بیشتری می برید. بنابراین همیشه دلتان می خواهد تحرک داشته باشید و کالری بسوزانید. استفاده از این وسیله و به کارگیری راهکارهای گوناگون برای افزایش فعالیت بدنی گزینه بسیار خوبی برای فعال شدن و مقابله با مسائل ناشی از کم تحرکی خواهد بود.

برای نمونه، شما می توانید مچ بندهای هوشمند ورزشی را به همراه خود داشته باشید و به پیاده روی یا دویدن در خیابان های شهر بروید. به احتمال زیاد محله های گوناگون شهرتان می توانند گزینه های ارزان و مناسبی برای ورزش و فعالیت بدنی باشند. تلاش کنید در مسیرهای پیاده روی شهر خود گام بردارید، به جاهای دوست داشتنی تان سر بزنید، به محله هایی که خیلی وقت است ندیدید بروید، پارک ها و وسایل ورزشی شان را امتحان کنید و…

شما گزینه های فراوانی پیش رو دارید که می توانند شما را سرگرم کنند و منجر شوند فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید. افزون بر این، این فعالیت ها هیچ هزینه ای هم در پی نخواهند داشت و کاملا مناسب به شمار می فرایند.

دیدن اطلاعات دریافتی از مچ بندهای هوشمند ورزشی مانند یک جایزه و دستیابی به موفقیت عمل می کند. شما هم برای دستیابی دوباره به این جایزه تلاش می کنید بیشتر روزهای هفته را به ورزش و فعالیت بدنی اختصاص دهید و از دیدن اطلاعات این وسیله ها لذت ببرید. بنابراین، همیشه انگیزه ی بالایی خواهید داشت و برای دستیابی به اندام ایدئالتان تلاش خواهید کرد.

چه نکاتی را برای خرید مچ بندهای هوشمند ورزشی باید در نظر داشته باشید؟

شما پیش از خرید ساعت ها و مچ بندهای هوشمند ورزشی باید ببینید چه هدفی دارید و در پی چه ویژگی هایی می گشت. این وسیله ها دارای انواع گوناگونی هستند که هر کدام امکانات متنوعی را به شما ارائه می دهند. شما باید با توجه به ورزشی که می خواهید انجام دهید و بودجه ای که دارید، رجحانن گزینه را انتخاب کنید و از فواید آن بهره مند شوید. همچنین باید به سطح تناسب اندام، سبک زندگی، رژیم غذایی، مقدار فعالیت بدنی، خواب و استراحت و… هم دقت داشته باشید تا رجحانن مچ بند را خریداری کنید.

در ادامه چند نکته را آورده ایم که پیش از خرید مچ بندهای هوشمند ورزشی باید در نظر داشته باشید. با کمک این نکات می توانید رجحانن خریدتان را انجام دهید و با دید بهتری به سراغ افزایش فعالیت بدنی خود، کالری سوزی، کاهش وزن و دستیابی به اندام ایدئالتان بروید.

1. ببینید به چه ویژگی ها و امکاناتی نیاز دارید

اگر تازه کار هستید و می خواهید بالاخره به سراغ ورزش بروید و فعالیت بدنی میانهی برای شروع داشته باشید، استفاده از مچ بندهای هوشمند ورزشی که ویژگی های اولیه لازم از جمله شمارش گام ها، مقدار کالری سوزی، جابه جایی و… را دارا هستند، برای شما کافی خواهد بود.

ولی اگر اهل ورزش هستید و فعالیت بدنی بالایی دارید، شاید بهتر باشد به سراغ مچ بندها و ساعت هایی بروید که دارای ردیاب و جی پی اس هستند و می توانند مسافت طی شده، مقدار جابه جایی یا حتی ارتفاع مکان هایی را که در آن ها قرار داشته اید مقدار گیری کنند و به شما نشان دهند.

نمایشگرهای ضربان قلب هم می توانند گزینه مناسبی برای ورزشکاران حرفه ای باشند. در گذشته، استفاده از این وسیله ها سخت و مقدار گیری ضربان قلب هم کار سختی بود. ولی دستگاه های امروزی می توانند حتی با بسته شدن دور مچ شما هم مقدار ضربان قلب را مقدار گیری کرده و به بهبود فعالیت بدنی و کارکرد جسمانی شما کمک کنند.

شما باید با توجه به ورزشی که انجام می دهید هم روی انتخاب رجحانن گزینه تمرکز کنید. برای نمونه، انجام ورزش های دو و شنا با استفاده از ردیاب هایی که سرعت و جابه جایی را مقدار گیری می کنند می تواند بسیار بهتر و کارآمدتر باشد. البته دقت داشته باشید برای شنا حتما از دستگاه های ضدآب که دست کم تا عمق 50 متری در برابر آب مقاوم هستند استفاده کنید.

برخی از دستگاه های دیگر هم می توانند موسیقی پخش کنند، پیام دهند، تماس بگیرند، اینترنت داشته باشند و امکانات بیشتری در اختیار شما قرار دهند تا تجربه بهتری داشته باشید و هنگام ورزش هم بتوانید به بسکمک از کارهای خود برسید.

شما با در نظر داشتن همه این نکات باید ببینید چه توقعی از مچ بندهای هوشمند ورزشی دارید و می خواهید چه استفاده ای از آن ها کنید.

2. بودجه و هزینه خود را در نظر داشته باشید

مچ بندهای هوشمند ورزشی می توانند قیمت های گوناگونی داشته باشند و در حال حاضر به کم وبیش دویست هزار تومان تا سه میلیون تومان هزینه نیاز دارند. شما باید با توجه به بودجه ای که دارید این مچ بندها را بررسی کنید و ببینید چه امکاناتی به شما ارائه می دهند. با خودتان صادق باشید و ببینید با در نظر گرفتن قیمت این مچ بندها چه انتظاری ازشان دارید. بنابراین، با در نظر داشتن نکته پیشین، باید بودجه خود را هم در اولویت قرار دهید و یک مچ بند مناسب را که هر دو نکته را در بر می گیرد، انتخاب کنید.

شاید در ابتدای کار توقع زیادی از مچ بند خود نداشته باشید و به همین دلیل هزینه کمی برای خرید آن صرف کنید. ولی ممکن است در آینده بخواهید استفاده بیشتری از این وسیله داشته باشید. بنابراین، مجبور می شوید به سراغ یک محصول بهتر و گران تر بروید. شاید اگر همان ابتدا بیشتر هزینه کنید، کار هوشمندانه تری باشد و یک سرمایه گذاری بهتر به شمار برود. با این کار هم امکانات بیشتری در اختیار خواهید داشت، هم دیگر پولی برای مچ بند ارزان تر که اکنون کارآمدی لازم را ندارد هدر نمی دهید.

جدا از همه این ها، حواستان به هزینه های اضافی هم باشد. برخی مچ بندهای هوشمند ورزشی جدا از هزینه لازم برای خودشان، به هزینه های اضافی برای خرید برخی قطعات هم نیاز دارند. بنابراین ممکن است بیشتر از آنچه که به نظر می رسد خرج روی دست شما بگذارند. با بررسی مچ بندهای گوناگون می توانید ارزان ترین و در عین حال کارآمدترین مچ بند را پیدا کنید تا انتخاب بهتر و خرید هوشمندانه تری داشته باشید و هزینه بیشتری هم برای قطعات جداگانه پرداخت نکنید.

3. طرح و مدلی را انتخاب کنید که با سلیقه و سبک زندگی شما سازگار است

از آنجایی که قرار است این مچ بندهای هوشمند ورزشی را در بیشتر ساعات روز دست کنید، باید طرح و مدلی را انتخاب کنید که ظاهر و احساس خوبی به شما می دهند و مطابق با سلیقه تان هستند. برای این موضوع باید به نحوه دست کردن این وسیله، رنگ و مقدار آن و… دقت داشته باشید و ببینید از چه مدلی خوشتان می آید. این باعث می شود همیشه مچ بند را همراه خود داشته باشید و از استفاده از آن لذت ببرید.

همچنین ببینید سبک زندگی شما چگونه روی کارکرد مچ بندهای هوشمند ورزشی تأثیر می گذارد. برای نمونه، اگر اهل شنا باشید یا در آب وهوای بارانی زندگی کنید، باید مچ بندی را خریداری کنید که ضدآب است و می توانید همیشه از آن استفاده کنید. جدا از این، شاید بخواهید استفاده های دیگری هم از این وسیله داشته باشید و به انجام کارهای گوناگون خود بپردازید. با در نظر داشتن این موضوع شاید انتخاب ساعت های هوشمند یا مچ بندهایی که صفحه نمایش بزرگ تری دارند انتخاب بهتری باشد.

همچنین اگر بخواهید برای مدت زمان زیادی این مچ بندها را دست کنید، باید به سراغ طرح و مدل هایی بروید که دستتان را اذیت نمی کنند و پس از چند دقیقه یا چند ساعت منجر به احساس درد و ناراحتی نمی شوند. این نکته بسیار مهمی است، زیرا اگر با درد و ناراحتی روبه رو شوید مجبور خواهید شد مچ بند را به کلی کنار بگذارید و از آن استفاده نکنید. بنابراین، نه تنها از فواید آن بهره مند نمی شوید، بلکه پولتان را هم دور می ریزید!

4. از مچ بندهایی استفاده کنید که با سایر دستگاه های شما هم خوانی دارند

از آنجایی که ساعت ها و مچ بندهای هوشمند ورزشی به طور معمول برای همگام سازی با گوشی هوشمند شما طراحی شده اند، باید پیش از خرید این وسیله ها مطمئن شوید که آن ها با گوشی و سایر دستگاه های شما سازگار هستند و بدون مشکل می توانند کار کنند.

هر مچ بند و ساعت هوشمند دارای سیستم عامل ویژه خودش است و احتمالا تنها با سیستم عامل اندروید یا iOS روی گوشی شما هم خوانی دارد. برای نمونه، ساعت های هوشمند شرکت اپل روی دستگاه ها و گوشی های سامسونگ کار نمی کنند. یا اگر گوشی بلک بری یا ویندوز فون داشته باشید با بسکمک از مچ بندهای هوشمند ورزشی نمی توانید کار کنید.

جدا از بحث نوع مچ بندها و گوشی ها، باید به نرم افزارهای ورزشی هم دقت داشته باشید. برخی از این نرم افزارها می توانند با همه مچ بندها و گوشی ها سازگار شوند. شما باید ببینید از چه نرم افزارهای ورزشی استفاده می کنید و دستگاهی را خریداری کنید که هم خوانی کاملی با آن ها دارد. استفاده از این نرم افزارها همچنین باعث می شود آسان تر با مچ بندها کار کنید و اطلاعات موجود در نرم افزارها را روی مچ بند قرار دهید و فعالیت بهتری داشته باشید.

این نکات را حتما در نظر داشته باشید

اگرچه استفاده از مچ بندهای هوشمند ورزشی می تواند انگیزه شما را افزایش دهد و کمکتان کند بیشتر فعال باشید و با دید بهتری ورزش کنید، ولی همین موضوع ممکن است منجر به زیاده روی در ورزش شود و کاری کند همیشه در پی انجام فعالیت های بدنی و ورزش های گوناگون باشید. به معنای دیگر، این مچ بندها ممکن است شما را جوگیر کنند و منجر به آسیب دیدگی های رایج ناشی از زیاده روی در ورزش شوند!

جدا از این، یادتان باشد که اگرچه اطلاعات دریافتی از مچ بندهای هوشمند ورزشی مفید و کارآمد هستند، ولی نباید جایگزین دیدگاه افراد متخصص، پزشکان و مربی های ورزشی شوند. این دستگاه ها هم مانند هر دستگاه دیگری ممکن است گاهی اوقات اشتباه کنند و اطلاعات نادرستی به شما بدهند. بنابراین، کمک گرفتن از دیدگاه پزشکان و افراد متخصص همیشه باید در اولویت باشد و شما نباید برنامه زندگی تان را بر پایه اطلاعات دستگاه ها و نرم افزارهای ورزشی دگرگون کنید.

اگر هدف شما این باشد که روی اعداد و ارقام تمرکز کنید و جزو آن دسته از مردم باشید که وسواس زیادی به خرج می دهید، ممکن است استفاده از مچ بندهای هوشمند ورزشی برای شما مناسب نباشد. احتمال اینکه کاملا به اطلاعات مچ بندها و نرم افزارها تکیه کرده و ناگهانی سبک زندگی خود را به کلی دگرگون کنید وجود دارد. این کار می تواند تأثیر منفی روی زندگی شما بگذارد و عادت های سالم و مناسب شما را از بین ببرد.

به معنای دیگر، شما ممکن است دیگر احساس خوبی نسبت به ورزش کردن و رژیم گرفتن نداشته باشید و تنها به تغییر اطلاعات دریافتی از طریق مچ بندها فکر کنید. ورزش باید احساس خوبی به شما بدهد و کاری نکند تا با حس اجبار روبه رو شوید. همین که از جایتان بلند شوید و تحرک داشته باشید کافی است و منجر به تغییرات بزرگی در زندگی تان می شود. بنابراین، نباید در ابتدا به خودتان فشار بیاورید که فلان مقدار کالری را در روز بسوزانید یا فلان مسافت را به طور روزانه طی کنید.

این وسواس و زیاده روی منجر به کاهش انگیزه شما می شود و فواید مثبت ورزش برای سلامت روح و روان را از بین می برد. همچنین با گذشت زمان ممکن است از ورزش دل زده شوید و آن را به کلی کنار بگذارید.

با در نظر داشتن همه این ها، تلاش کنید دید منطقی به مچ بندهای هوشمند ورزشی داشته باشید و زیادی به خودتان فشار نیاورید. اگر احساس می کنید برنامه ریزی و ورزش با این وسیله ها منجر به شکل گیری استرس و مسائل روانی می شود، تلاش کنید به سراغ سایر ورزش ها یا راهکارهای مقابله با استرس و اضطراب بروید. برای نمونه، ورزش یوگا می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

ولی اگر دیدید این مچ بندها به راستی شما را وسواسی کرده اند و نمی گذارند با رعایت تعادل و میانه روی برنامه ریزی کنید، بهتر است آن ها را کنار بگذارید و تنها روی دنبال کردن رژیم های غذایی ساده و انجام ورزش منظم خود تمرکز کنید و کاری به مقدار کالری دریافتی، کالری سوزانده شده، مسافت طی شده، ضربان قلب و… نداشته باشید.

سخن انتهای

امروزه از محبوب ترین و رایج ترین تکنولوژی های ورزشی که افراد زیادی از آن ها استفاده می کنند، می توانیم به ساعت ها و مچ بندهای هوشمند ورزشی اشاره کنیم. این وسیله ها امکانات فراوانی دارند و اطلاعات گوناگونی را از جمله مقدار فعالیت بدنی، کالری سوزی، کیفیت خواب، استراحت، کالری دریافتی و… ثبت می کنند و در اختیار شما قرار می دهند.

استفاده از مچ بندهای هوشمند ورزشی می تواند همان راهکاری باشد که برای بهبود سطح تناسب اندام خود به آن نیاز دارید. شما با استفاده از این وسیله می توانید انگیزه بیشتری به دست بیاورید و از ورزش خود هم لذت ببرید. دیدن مقدار کالری سوزانده شده، مسافت طی شده، ضربان قلب و… منجر می شود پیشرفت و دستاورد خود را به چشم ببینید و همیشه برای بهبود سلامت بدن و تناسب اندام تلاش کنید.

شما با توجه به هدفی که دارید می توانید این وسیله ها را خریداری کنید و از آن ها استفاده کنید. ساعت ها و مچ بندهای هوشمند ورزشی دارای انواع گوناگونی هستند و هر کدام امکانات متنوعی را در اختیار شما می گذارند. شما پیش از خرید آن ها باید به نکاتی از جمله امکانات و ویژگی هایی که دارا هستند، هزینه و بودجه ای که نیاز دارند، طرح و مدلی که دارند و همچنین اینکه با کدام نرم افزارها و گوشی های هوشمند سازگار هستند دقت داشته باشید تا رجحانن خرید ممکن را انجام دهید.

با وجود همه فواید و کارآمدی مچ بندهای هوشمند ورزشی باید به یاد داشته باشید که زیادی به اطلاعات آن ها تکیه نکنید و ناگهانی سبک زندگی خود را به خاطر این وسیله ها تغییر ندهید. اگرچه استفاده از مچ بندهای هوشمند ورزشی می تواند انگیزه شما را افزایش دهد و کمکتان کند بیشتر فعال باشید و با دید بهتری ورزش کنید، ولی همین موضوع ممکن است منجر به زیاده روی در ورزش شود و کاری کند همیشه در پی انجام فعالیت های بدنی و ورزش های گوناگون باشید.

اگر دیدید استفاده از مچ بندهای هوشمند ورزشی شما را وسواس کرده و باعث شده با استرس و اضطراب روبه رو شوید و بدون وقفه و استراحت ورزش کنید، شاید بهتر باشد آن ها را کنار بگذارید و بدون حس اجبار به انجام ورزش ها و فعالیت های مورد علاقه خود بپردازید و زیاده روی نکنید. ولی اگر مسئله ای برای استفاده از این مچ بندها ندارید و می توانید میانه روی و تعادل را رعایت کنید، حتما برای خرید این وسیله ها برنامه ریزی کنید تا با انگیزه بیشتری سلامتی خود را بهبود ببخشید و از زندگی سالم و شاداب تری برخوردار شوید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت وبلاگ گوگل مگ را بخوانید.

منابع: Dr. Axe, Healthline

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیا مچ بند هوشمند می تواند به تناسب اندام و کاهش وزن کمک کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مچ بند هوشمند می تواند به تناسب اندام و کاهش وزن کمک کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید