انواع آجر نسوز نما: چه آجر نسوزی بخریم؟

به گزارش وبلاگ گوگل، انواع آجر نسوز نما در رنگ بندی و مقدار های متفاوت فراوری می شوند. هر یک از آنها زیبایی و مقاومت ساختمان را افزایش می دهند.

انواع آجر نسوز نما: چه آجر نسوزی بخریم؟

یکی از مهمترین متریال های ساختمان سازی که برای طراحی نما به کار گرفته می شود آجر نسوز است. انواع آجر نما در رنگ بندی و میزان های متفاوت فراوری می شوند. آجرهای نسوز را با استفاده از خاک چینی یا خاک نسوز فراوری می نمایند. خاک های چینی به معنی تپه سفید هستند که برای فراوری این آجرها به کار گرفته می شوند. خاک های چینی به طور معمول به رنگ سفید می باشند و مواد اصلی تشکیل دهنده آنها سیلیس و آلومینیوم است. خاک های چینی به رنگ نارنجی، صورتی و قرمز موجود می باشند. از آنجایی که اکسید آهن درون این خاک ها وجود دارد تنوع بی نظیری را در رنگ آجرها مشاهده می کنید. خاک های چینی تحمل حرارت شان بالای 1500 درجه سانتیگراد است.

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که علت بالاتر بودن قیمت آجر نسوز نما نسبت به دیگر آجرها به علت خاک نسوزی است که برای فراوری آجر به کار گرفته می شود. دور بودن معادن خاک نسوز آجرها یکی دیگر از دلایلی است که روی قیمت آجر نما و آجر نسوز تاثیر می گذارد. هر یک از انواع آجر نسوز نما را شما بر اساس ویژگی ها و معیناتی که آجرها دارند باید مورد آنالیز قرار دهید. سپس برترین نمونه آجر را برای نمای ساختمان خود انتخاب کنید و سفارش دهید. میزان هر یک از آجرهای نسوز با یکدیگر فرق می کند که طبق استانداردهای معین شده باید میزان آنها را آنالیز نموده و سپس برترین نمونه را انتخاب کنید.

معرفی انواع آجر نسوز نما

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که انواع آجر نسوز نما در چهار دسته فراوری می گردند. آجرهای نسوز نما پلاک، آجرهای نسوز نما رستیک، آجرهای نسوز نما آنتیک و آجرهای نما صخره ای به عنوان آجرهای نسوز مهم و کاربردی شناخته می شوند. تعداد آجرهای نسوز که برای نما به کار گرفته می شوند بسیار زیاد است. اما در این مطلب این چهار آجر را معرفی می کنیم تا اطلاعات بیشتری در خصوص کیفیت و ویژگی های آنها به دست بیاورید. از جمله مهمترین ویژگی ها و معینات این نمونه آجرهای نسوز عبارت است از :

  1. آجرهای پلاک یا تایل برای نما

آجرهای نسوز نما پلاک یا تایل به عنوان متداول ترین نمونه آجرهای نسوز نما شناخته می شوند. یکی از دلایل کاربردی بودن این آجرها قیمت مناسب آنها می باشد. فرایند فراوری این نمونه از آجرهای نسوز به نسبت بسیاری از دیگر آجرها ساده تر است. این آجر را نسبت به دیگر آجرهای نسوز در کمترین بازه زمانی فراوری می نمایند و میزان های متفاوتی را برای آن به کار می گیرند. ابعاد متفاوتی از آجرهای نسوز نما پلاک فراوری می شود. آجرها ضخامت بالایی دارند. به همین علت در بسیاری از ساختمان هایی که شرایط متفاوت آب و هوایی دارند نصب می شوند.

آجرهای نسوز نما پلاک رنگ های متفاوتی دارند. متداول ترین رنگ آنها گرانیتی، سفید، شاموتی و بعلاوه قرمز انگلیسی می باشد. رنگ سفید عسلی، سفید شاموتی و سفید بلدرچینی از جمله رنگ های محبوب این آجرنسوز به شمار می رود. ولی شما باید بدانید که این رنگ ها نسبت به دیگر رنگ هایی که معرفی کردیم قیمت بیشتری برای خریداری دارند.

  1. آجرهای رستیک برای نما

یکی دیگر از انواع آجر نسوز نما آجر های رستیک هستند. آجرهای رستیک به صورت خاص و منحصر به فردی فراوری می شوند. روش فراوری این آجرها به این صورت است که بعد از فراوری آجرهای پلاک آنها را در یک مرحله فرآوری دیگر قرار می دهند. سطح آنها را زبر و دانه دانه خواهند کرد. در این صورت بافت متفاوتی روی آجرها ایجاد می شود. بر همین اساس باید بدانید که قیمت آجرهای نسوز رستیک نسبت به آجرهای نسوز پلاک بالاتر است.

آجرهای نسوز رستیک از آنجایی که طی فرآیند طولانی مدت تری فراوری می شوند قیمت بیشتری دارند. اما باید به خوبی بدانید که متریال هر دو آجر با یکدیگر فرقی نمی کند. آجرهای نسوز پلاک و رستیک مقاومت زیادی در برابر شرایط متفاوت آب و هوایی دارند. زیبایی آجرهای رستیک به علت زبر بودن و دانه دانه بودن آجرها می باشد. بسیاری از افراد این مورد را به عنوان زیبایی آجرها نمی شناسند و ترجیح می دهند که آجرهای پلاک را با قیمت مناسب تری روی ساختمان نصب نمایند.

  1. آجرهای نسوز آنتیک برای نما

آجر آنتیک به عنوان یکی دیگر از انواع آجرهای نسوز شناخته می شود. آجرهای نسوز آنتیک در یک مرحله پردازش خاصی فراوری می گردند. مرحله پردازش معین شده ای را روی آجرهای نسوز تایل اجرا می نمایند تا آجرهای نسوز آنتیک فراوری شوند. با استفاده از دستگاه، لبه های تیز آجرهای نسوز را می گیرند و به آنها یک انحنای کمی می دهند. مانند فرآوری آجرهای آنتیک فراوری این نمونه از آجرها انجام خواهد شد. آجرهای نسوز آنتیک در بعضی از کارخانه های آجر با تغییر در فرم، زیبایی خاصی به دست می آورند. در این نمونه از آجرها رنگ آجرها را به صورت یکدست مشاهده نمی کنید.

رنگ آجرهای نسوز آنتیک به گونه ای نشان داده می شود که گویی سال ها در معرض باد و باران قرار گرفته اند. قیمت آجر های نسوز آنتیک از آنجایی که در مرحله پردازش خاصی فراوری می شوند نسبت به دیگر آجرها بیشتر است. در واقع پردازش اضافی که روی این آجرها به کار گرفته شده است روی قیمت بالای آن تأثیر می گذارد. عمده مصرف آجرهای نسوز آنتیک از آنجایی که گوشه های تیز ندارد در فضای داخلی می باشد. البته که باید بدانید در نمای بیرونی این نمونه از آجرها را استفاده می نمایند و زیبایی بیش از میزان ای را از آن دریافت خواهند کرد. آجرهای نسوز آنتیک به عنوان زیباترین آجرهای ساختمان سازی شناخته می شوند.

  1. آجرهای صخره ای برای نما

یکی دیگر از انواع آجر نسوز نما، آجرهای صخره ای می باشد. روش ساخت این آجرها با دیگر آجرهای نسوز فرق می کند. خشت خام آجرهای نسوز صخره ای را ابتدا با استفاده از دست به فرم سنگ هایی که صخره ای هستند شکل می دهند. پس از آن درون دستگاه های معین شده آنها را قرار می دهند تا بپزند. قیمت آجر های نسوز صخره ای از آنجایی که دست ساز هستند از دیگر آجرهای نما بیشتر می باشد. این آجرها را به صورت محدود در فضای خاصی مانند ورودی مورد استفاده قرار می دهند.

آجرهای نسوز صخره ای طی فرایند طولانی مدت تری فراوری می شوند. به همین علت باید آنها را در مکان های خاصی مورد استفاده قرار دهید. اگر بخواهید تعداد زیادی از آجرهای نسوز صخره ای را روی نمای ساختمان به کار بگیرید باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایید. در صورتی که مایل هستید ورودی ساختمان خود را زیباتر نمایید می توانید آجرهای نسوز صخره ای را به کار بگیرید.

راهنمای انتخاب یکی از انواع آجر نسوز نما

برای اینکه یکی از برترین مدل ها و انواع آجر نسوز نما را انتخاب کنید می توانید با کارشناسان و ساختمان سازانی که در این زمینه تخصص بیشتری دارند مشورت کنید. بعلاوه انتخاب درست پودر بندکشی آجرنما نیز میتواند بر زیبایی نمای ساختمان تاثیر گذار باشد. هر یک از معمارانی که ساختمان سازی انجام می دهند به خوبی می دانند که برای انواع ساختمان ها بهتر است چه نوع آجر نسوزی به کار گرفته شود. طبق نوع ساختمان و بعلاوه شرایط آب و هوایی شهر آجر باید انتخاب شود. بر اساس این نکات، معماران می توانند یکی از مدل ها و طراحی های متنوع آجرهای نسوز را برای نصب روی نما معرفی نمایند.

در این صورت شما طول عمر زیادی از آجرهای نسوز دریافت می کنید و مقاومت ساختمان را افزایش خواهید داد. جهت انتخاب هر یک از آجرهای نسوز نما باید در خصوص رنگ بندی و میزان آنها اطلاعات بیشتری به دست آورید. پیش از نصب و خرید آجرها باید متراژ نمای ساختمان را مورد آنالیز قرار دهید. در صورتی که متراژ ساختمان زیاد باشد، احتیاج است که تعداد بیشتری از آجرهای نسوز را برای زیبایی نما بخرید و روی نما نصب نمایید.

منبع: اتاق

به "انواع آجر نسوز نما: چه آجر نسوزی بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع آجر نسوز نما: چه آجر نسوزی بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید