ایجاد 360 هزار شغل برکت در ایام کرونا

به گزارش وبلاگ گوگل، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز 360 هزار شغل در منطقه ها محروم کشور ایجاد نموده است.

ایجاد 360 هزار شغل برکت در ایام کرونا

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ گوگل، مدیرعامل بنیاد برکت ضمن اعلام این خبر گفت: بنیاد برکت از زمانی که کشور با شیوع ویروس کرونا روبرو شده است 115 هزار طرح اشتغال زایی اجتماع محور را در منطقه ها محروم و روستایی کشور راه اندازی نموده که ایجاد 345 هزار شغل را در این منطقه ها در پی داشته است.

محمد ترکمانه ادامه داد: بنیاد در همین مدت و در قالب 250 طرح اشتغال زایی بنگاه محور، 15 هزار فرصت شغلی را برای متقاضیان اشتغال فراهم آورده است.

وی گفت: در مجموع 360 هزار شغل برکت در قالب 7 الگوی اشتغال زایی بنگاه محور، تسهیلات محور، حمایت کارگاهی، پشتیبان، آفتاب، سحاب و آسمان ایجاد شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح عملکرد این بنیاد در حوزه بنگاه محور بیان نمود: بنیاد برکت با سرمایه گذاری و مشارکت مالی با 250 بنگاه فراوریی و صنعتی به خصوص واحد های آسیب دیده از کرونا، باعث احیا و بازگرداندن آن ها به چرخه فراوری شده است.

ترکمانه تاکید نمود: بنیاد برکت پس از سوددهی و به ثبات رسیدن واحد های مشارکتی، از آن ها خارج شده و سهم خود را به کارآفرینان و بخش خصوصی واگذار می نماید.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به عملکرد این بنیاد در حوزه ایجاد مشاغل خرد و خانگی هم توضیح داد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز بیش از 115 هزار طرح اشتغال زایی اجتماع محور در منطقه ها محروم و کمتر پیشرفته کشور افتتاح شده که باعث راه اندازی 345 هزار فرصت شغلی در این منطقه ها شده است.

وی یادآور شد: 8 هزار روستا و 440 شهر در سراسر کشور زیر پوشش فعالیت های اشتغال زایی بنیاد برکت قرار دارند.

ترکمانه گفت: بنیاد برکت تا به امروز در مجموع اقدام به مشارکت، سرمایه گذاری، ارائه تسهیلات و پشتیبانی از 742 بنگاه میانه صنعتی در سراسر کشور نموده که باعث ایجاد فرصت های کسب و کار برای 211 هزار متقاضی اشتغال شده است. 66 هزار و 750 میلیارد ریال برای توانمندسازی این 742 بنگاه سرمایه گذاری شده و بنیاد پس از تثبیت و به سوددهی رسیدن، از 282 بنگاه خارج شده و سهام خود را واگذار نموده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، در حال حاضر بیش از 800 تسهیل گر این بنیاد در منطقه ها محروم و روستایی کشور فعال هستند و اقدام به شناسایی متقاضیان اشتغال می نمایند.

ترکمانه در سرانجام تاکید نمود: بنیاد برکت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام با راه اندازی نهضت اشتغال زایی، ایجاد فرصت های شغلی در منطقه ها محروم را با هدف محرومیت زدایی، توانمندسازی مالی و برقراری عدالت اجتماعی در این منطقه ها به اسم هدف و اولویت اصلی در دستور کار دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ایجاد 360 هزار شغل برکت در ایام کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 360 هزار شغل برکت در ایام کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید