بازار سنت لورانس یکی از بازارهای معروف تورنتو است

به گزارش وبلاگ گوگل، جاذبه ها/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، بازار سنت لورانس یکی از بازارهای معروف تورنتو است.

بازار سنت لورانس یکی از بازارهای معروف تورنتو است

مجله National Geographic در سال 2012 این بازار را به عنوان بهترین بازار مواد غذایی انتخاب کرد. در اینجا بهترین و باکیفیت ترین مواد غذایی شهر از محصولات تازه و ارگانیک مثل پنیرهای دست ساز و محلی گرفته تا غذاهای آماده و گوشت های پخته شده عرضه می شوند. این بازار که قدمتی بیش از 210 سال دارد، مکانی معروف و دلخواه هم برای بومیان و هم برای گردشگران بوده و از آغاز شکل گیری اشکال مختلفی را به خود گرفته است.

تاریخچه تاسیس این بازار به سال 1803 باز میگردد، زمانی که معاون فرماندار وقت، پیتر هانتر (Peter Hunter) بر این عقیده بود که بخش شمالی خیابان Front، بخش غربی خیابان Jarvis، بخش جنوبی خیابان King و بخش شرقی خیابان Church رسما به بازار شهر اختصاص پیدا کنند و در نتیجه اولین بازار دائمی عرضه کننده محصولات کشاورزان در آن زمان ساخته شد اما در سال 1849 و پس از واقعه آتش سوزی بزرگ تورنتو که بخش زیادی از شهر را نیز سوزاند، سازه اولیه این بازار به کلی در آتش سوخت و در نتیجه ساختمان جدیدی برای آن تأسیس شد.

سازه دوم که به تالار سنت لورانس معروف بود، محل برگزاری رویدادهای مهم شهر مانند سخنرانی ها، ملاقات ها و نمایشگاه های مختلف بود. پس از بازسازی های مختلف در طول سالها خاتمه در سال 1904 به دلیل افزایش سه برابری جمعیت تورنتو در یک مدت زمان کوتاه، ساختمان بازار به کلی تخریب و از نو ساخته شد. مجموعه بازار کنونی از سه ساختمان اصلی تشکیل شده است: بازار جنوبی، بازار شمالی و تالار سنت لورانس. بخش های پایینی بازار جنوبی جایی است که محل تجمع بیش از 120 دست فروش بوده که هر یک کالای خاصی را عرضه می کند؛ از میوه ها و سبزیجات ارگانیک گرفته تا ادویه ها، غذاهای پخته شده و آماده، غذاهای دریایی و انواع گوشت ها.

طبقه دوم بازار جنوبی مختص به نمایشگاه و گالری هنری است که نمایشگاه های سیار با موضوع هنر، فرهنگ و تاریخ شهر تورنتو در آن برگزار می شوند. بازار شمالی به شنبه بازار کشاورزان معروف بوده که از همان سال 1803 برگزار میشده و همچنان به قوت خود باقی است. یکشنبه ها هم به بازار عتیقه فروش ها اختصاص یافته است. این بازار در مرکز شهر قرار گرفته و ساعت کاری آن در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 6 بعدازظهر، در روزهای جمعه از ساعت 8 صبح تا 7 بعدازظهر و روزهای شنبه از ساعت 5 صبح تا 5 بعدازظهر هست.

بازار در روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل بوده و بازار عتیقه فروش ها در روز یکشنبه در یک نقطه دیگر از شهر دایر است و ساعت کاری آن از 7 صبح تا 4 بعدازظهر هست. نکته دیگری که شایان ذکر بوده، این است که حتما وقتی از این بازار دیدن کنید که اشتهای کامل برای خوردن یک فیل را داشته باشید، چرا که مهم نیست که هوس خوردن چه خوراکی را داشته باشید، هر چیزی را که بخواهید از خوشمزه ترین نوعش در این بازار وجود دارد.

منبع: همگردی

به "بازار سنت لورانس یکی از بازارهای معروف تورنتو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار سنت لورانس یکی از بازارهای معروف تورنتو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید