بزرگداشت پنجاهمین سال تأسیس مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان برگزار می شود

به گزارش وبلاگ گوگل، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، به مناسبت روز بزرگداشت حافظ، قاسم مرادی، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان به منظور تحکیم روابط دو جانبه و گسترش زبان فارسی با محمد سفیر، رییس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه نومل اسلام آباد در محل این دانشگاه دیدار و گفت وگو کرد.

بزرگداشت پنجاهمین سال تأسیس مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان برگزار می شود

در این دیدار طرفین توافق کردند؛ با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران و گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه نومل اقداماتی برای تقویت و گسترش هر چه بیشتر زبان و ادبیات فارسی به عمل آورند.

مرادی در سخنانی، گفت: ما برای ارائه خدمات علمی و پژوهشی به استادان و دانشجویان نومل آمادگی داریم و تلاش می کنیم تا امکانات لازم برای بهره برداری پژوهشگران فارسی به ویژه استادان این دانشگاه در مرکز تحقیقات، فراهم شود.

سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در اسلام آباد با اشاره به جایگاه زبان فارسی گفت: زبان فارسی زبان بیگانه نیست به ویژه در شبه قاره و کشور پاکستان آثار زیادی در قالب نسخ خطی فارسی وجود دارد که توسط نیاکان شما نوشته شده اند.

وی ادامه داد: امیدواریم کلاس های آموزش زبان فارسی در این دانشگاه و شهرهای مختلف این کشور، مورد استقبال قرار گیرند.

مرادی از برگزاری مراسم بزرگداشت پنجاهمین سال تأسیس مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان خبر داد و اظهار کرد: مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان از اسلام آباد به راولپندی انتقال یافته و آماده برای ارائه خدمات به استادان و دانشجویان است. همچنین، پس از فروکش کردن بحران شیوع ویروس کرونا، مراسم پنجاهمین سال تأسیس این مرکز با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران و استادان و دانشجویان زبان فارسی برگزار می شود.

محمد سفیر، رییس گروه و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه نومل با ارایه گزارشی از شرایط زبان فارسی گفت: به زودی مقطع کارشناسی چهار ساله زبان فارسی نیز رونق بیشتری خواهد گرفت.

در خاتمه، مرادی با اساتید گروه زبان فارسی این دانشگاه دیدار کرد و از اتاق ایرانشناسی که به همت رایزنی فرهنگی کشورمان تأسیس شده است، نیز بازدید به عمل آورد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "بزرگداشت پنجاهمین سال تأسیس مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگداشت پنجاهمین سال تأسیس مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید