برترین زمان سفر به غازی عینتاب؛ مرکز کاشت پسته در ترکیه

به گزارش وبلاگ گوگل، برای برنامه ریزی برترین زمان سفر به غازی عینتاب، یکی از باستانی ترین شهرهای منطقه آناتولی و مقاصد گردشگری در سفر به ترکیه در این مقاله، اطلاعات آب و هوایی مفیدی را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

برترین زمان سفر به غازی عینتاب؛ مرکز کاشت پسته در ترکیه

غازی عینتاب، مرکز استان مدرنی به همین نام در بخش جنوب شرقی منطقه آناتولی در کشور ترکیه است. این شهر یکی از باستانی ترین نقاط خاستگاه هیتی ها (Hittite) به شمار می آید. غازی عینتاب با وجود زمین های کشت پسته و باغ های زیتون و انگور، یک مرکز مهم و صنعتی در این کشور است.

غازی عینتاب با آب و هوای گرم تابستانی مدیترانه ای و تاثیرات اقلیم قاره ای در زمستان ها، میزبان تابستان هایی گرم و خشک و زمستان هایی سرد، مرطوب و معمولا توام با بارش برف است. برترین زمان سفر به غازی عینتاب بر اساس آب و هوا، فصل بهار و پاییز با میزان بارش میانه و دمای میانگین معتدل به شمار می آید.

در دسامبر سال 2015، 47 شهر از 33 کشور سراسر دنیا به شبکه شهرهای خلاق یونسکو پیوستند. این شهرها بر اساس هفت زمینه خلاقیت انتخاب شدند که در میان آن ها می توان به صنایع دستی و هنر فولکلور، طراحی شهری، فیلمسازی، آشپزی، ادبیات، هنرهای رسانه ای و موسیقی اشاره نمود. غازی عینتاب در میان این شهرها به خاطر آشپزی انتخاب شد.

غازی عینتاب به دلیل موقعیت استراتژیک خود به عنوان دروازه شرق به غرب یا مرز مدیترانه شرقی و جلگه بین النهرین شاهد تاثیر تمدن های مختلفی بوده است. ظروف و وسایل مسی، صنعت دوخت کفش های سنتی، سنگ کاری، صنعت مروارید، سلاح های آنتیک، طلا و نقره، از صنایع دستی سنتی منطقه غازی عینتاب به شمار می آیند.

دیدنی های غازی عینتاب مطمئنا ارزش سفر به این منطقه زیبا و باستانی ترکیه را دارند. در سفر خود از بازدید از بازار مسگران، موزه موزائیک زوگما، موزه باستان شناسی غازی عینتاب، مسجد و قلعه پسیریجی و موزه خانه مولوی واکیف غافل نشوید.

برترین زمان سفر به غازی عینتاب بر اساس آب و هوا

برترین زمان سفر به غازی عینتاب بر اساس آب و هوا، 16 آوریل تا 24 ژوئن (27 فروردین تا 3 تیر) و 10 سپتامبر تا 11 نوامبر (19 شهریور تا 20 آبان) است.

دمای میانگین در غازی عینتاب در زمان های مختلف سال به شدت متغیر است. با توجه به رطوبت، هوا در بیشتر سال به غیر از چند هفته بسیار گرم تابستانی و چند هفته بسیار سرد زمستانی، دلپذیر است. احتمال بارش باران یا برف در تمام سال کم است. غازی عینتاب در میان دیگر مقاصد گردشگری دنیای، از نظر آب و هوا، نمره 39 از 100 را دارا است.

اگر در پی سفر در گرم ترین ماه های سال هستید، در ماه ژوئیه، اوت و ژوئن به این شهر بروید. گرم ترین زمان سال در اوایل اوت (اواسط مرداد) با دمای میانگین 38 درجه سانتی گراد و حداقل دمای 21.6 درجه سانتی گراد در شب ها است.

برترین زمان سفر به غازی عینتاب بر اساس دمایی که حس می کنید

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در میزان رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می گذارد و دماهای پایین زمانی که بادهای قوی می وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می نمایند. در حقیقت می توان گفت که دمایی که ما حس می کنیم به شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

برترین زمان سفر به غازی عینتاب بر اساس بارش باران یا برف

اگر در پی سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه های با احتمال بارش کم موثر (بارش موثر به بارش بیش از 25.4 میلی متر در ماه گفته می گردد) یعنی ژوئیه، اوت و سپتامبر به غازی عینتاب بروید. کمترین احتمال بارش باران در اواخر ژوئن (اوایل تیر) است.

چه زمانی می توانید با بارش برف در غازی عینتاب روبه رو شوید؟

گزارش ها هواشناسی نشان می دهند که احتمال بارش برف در ماه فوریه به خصوص در اوایل ماه (اواسط بهمن) بسیار بالا است. برترین زمان اسکی در غازی عینتاب، اواخر ماه ژانویه (اوایل بهمن) است.

برترین زمان سفر به غازی عینتاب بر اساس رطوبت و وزش باد

غازی عینتاب دارای ماه های مرطوب بسیار و ماه های خشک در فصول متقابل است. کم رطوبت ترین ماه سال با رطوبت نسبی 20.5 درصد، ماه ژوئیه و مرطوب ترین ماه سال با رطوبت نسبی 65.4 درصد، ژانویه است.

وزش باد در غازی عینتاب، معمولا آرام است. پربادترین ماه های سال، ژوئیه و سپس ژوئن و اوت هستند. باد ماه ژوئیه با سرعت 13.2 کیلومتر بر ساعت، یک باد آرام به شمار می آید. ماکزیمم سرعت ثبت شده باد در غازی عینتاب در اواخر ژوئن، 29.3 کیلومتر بر ساعت است که یک باد میانه به شمار می آید.

برترین زمان سفر به غازی عینتاب بر اساس جمعیت گردشگران

شلوغ ترین ماه های گردشگری غازی عینتاب، مارس و سپس سپتامبر و آوریل هستند. قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما در این ماه ها در حداکثر میزان خود قرار دارند؛ البته اگر از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می توانید کمی هزینه های خود را کاهش دهید.

خلوت ترین ماه گردشگری غازی عینتاب، ژوئن است؛ زمانی که با مقرون به صرفه ترین قیمت هتل ها روبه رو می شوید.

برترین زمان سفر به غازی عینتاب بر اساس فصول

فصل بهار: ماه های مارس تا می (10 اسفند تا 10 خرداد)

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی معتدل می گردد. دمای میانگین در این فصل در محدوده 13.2 تا 30.1 درجه سانتی گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک تر می شویم، هوا گرم تر می گردد. بارش باران با میانه 3 تا 4 روز بارش موثر در ماه در بهار، معمول است.

فصل بهار، فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در غازی عینتاب است، بنابراین ممکن است با افزایش قیمت در هزینه هتل ها و پروازها روبه رو شوید.

فصل تابستان: ماه های ژوئن تا اوت (11 خرداد تا 9 شهریور)

ماه های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی معتدل و گرم هستند. این ماه ها با صفر تا 1 روز بارش موثر در ماه، کمترین میزان بارش در سال را تجربه می نمایند.

ماه های ژوئن تا اوت، فصل خلوت گرشگری غازی عینتاب هستند، بنابراین قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما کاهش می یابد.

فصل پاییز: ماه های سپتامبر تا نوامبر (10 شهریور تا 9 آذر)

دمای میانگین در فصل پاییز در محدوده 15.1 تا 35 درجه سانتی گراد است که با توجه به میزان رطوبت و وزش باد، به شما احساس دلپذیری القا خواهد نمود. حدودا در هر ماه به صورت میانگین 1 تا 4 روز بارش موثر برف یا باران وجود دارد. با توجه به آب و هوا، پاییز دومین زمان شلوغ گردشگری غازی عینتاب است؛ و همین موضوع این فصل را زمانی ایدئال برای گشت و گذار با حضور کم گردشگران دیگر می نماید.

فصل زمستان: ماه های دسامبر تا فوریه (10 آذر تا 9 اسفند)

هوا در فصل زمستان با دمای میانگین 7.8 تا 13.2 درجه سانتی گراد در غازی عینتاب بسیار سرد است. به صورت میانگین 6 روز بارش موثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد.

فصل زمستان، نیز از فصول خلوت گردشگری غازی عینتاب است.

غازی عینتاب؛ آب و هوا و اقلیم

در ادامه، جداولی از میانگین بارش و دما در ماه های مختلف سال به شما ارائه خواهیم کرد تا برترین زمان سفر را به صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

ماه دما (سانتی گراد) میزان بارش (سانتی متر)
ژانویه4.16.6
فوریه6.16.4
مارس9.94.1
آوریل14.35.1
می19.72.5
ژوئن25.60.8
ژوئیه29.70.3
اوت29.60.3
سپتامبر24.62
اکتبر17.72.8
نوامبر10.73.8
دسامبر6.17.6

چه زمانی به غازی عینتاب برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگین
ژانویه1.2-9.2
فوریه0.611.2
مارس3.115.9
آوریل6.420.8
می11.126.7
ژوئن16.432.8
ژوئیه20.836.9
اوت20.737.1
سپتامبر15.832.3
اکتبر9.925.1
نوامبر4.117.6
دسامبر0.711.6
منبع: کجارو / championtraveler.com

به "برترین زمان سفر به غازی عینتاب؛ مرکز کاشت پسته در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به غازی عینتاب؛ مرکز کاشت پسته در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید