همکاری ایران و انگلیس در زمینه های فرهنگی و گردشگری توسعه می یابد

به گزارش وبلاگ گوگل، ایران و انگلیس در زمینه های فرهنگی و گردشگری همکاری داشته و مایل است که این روابط و همکاری ها را ارتقا دهد.

همکاری ایران و انگلیس در زمینه های فرهنگی و گردشگری توسعه می یابد

امروز یکشنبه علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با راب مک کایر سفیر بریتانیا در تهران دیدار کرد.

وی گفت:

سطح روابط بین دو کشور ایران و انگلیس افزایش یافته است و امیدواریم این فرایند ادامه داشته باشد. این سازمان وظایف و مسئولیت های فرهنگی (میراث فرهنگی) و مالی (گردشگری و صنایع دستی) دارد، بر همین اساس موضوعات مختلفی برای همکاری و تعامل بین دو کشور وجود دارد.

یکی از نقاط همکاری بین دو کشور، برگزاری نمایشگاه مشترک بین موزه ملی ایران و موزه ملی بریتانیا است. انگلیس نیز می تواند نمایشگاهی از آثار صنایع دستی ایران را برگزار کند.

مونسان اضافه کرد:

تسریع در فرایند صدور ویزا برای اتباع دو کشور از دیگر زمینه هایی است که می تواند مورد توافق و تفاهم قرار گیرد، چراکه هدف بیشتر ایرانیانی که درخواست ویزا دارند، گردش یا فعالیت های مالی و فرهنگی است و نباید این افراد برای گرفتن ویزا دچار زحمت شوند.

اب مک کایر سفیر بریتانیا گفت:

روابط دوجانبه ایران و انگلیس از دو سال قبل تا به امروز افزایش یافته و بریتانیا علاقه مند به افزایش ارتباط و تعامل با ایران در همه زمینه ها است. افزایش همکاری ها در زمینه های نو از علاقه مندی های ماست، با توجه به موفقیت ایران در برگزاری موزه های مشترک، انگلیس هم آماده همکاری در این حوزه است، چراکه با تعامل در این بخش، همکاری ها در سایر زمینه ها نیز ارتقا پیدا می نماید.

سفیر بریتانیا در تهران با تاکید بر اینکه موضوع ویزا باید به صورت دوجانبه از سوی دو کشور مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد:

در حال حاضر فهرست بلندی از افرادی که درخواست ویزا دارند وجود ندارد و هر یک از اتباع ایرانی که درخواست ویزا داشته باشند ظرف مدت یک هفته قرار دیدار می گیرند و فرایند صدور ویزا شروع می گردد.

در برنامه ای که برای ورزش چوگان به صورت بین المللی برگزار خواهد شد، انگلیس اعلام همکاری نموده است.

ایران توانایی نگهداری آرشیو سفال مربوط به کاوش محوطه های باستانی که در اختیار سفارت انگلیس است، در موزه ملی ایران را دارد.

ایران و انگلیس در حوزه باستان شناسی و در حوزه بازسازی آثار تاریخی همکاری های گسترده ای دارند و مایل هستند که این همکاری ها را توسعه دهند.

ولی تیموری معاون گردشگری گفت:

تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه مدیریت در حوزه گردشگری، آموزش و تجهیز مراکز اقامتی و بعلاوه توسعه زیرساخت های گردشگری سایت های تاریخی از مواردی است که دو کشور می توانند همکاری داشته باشند.

منبع: کجارو / میراث آریا

به "همکاری ایران و انگلیس در زمینه های فرهنگی و گردشگری توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری ایران و انگلیس در زمینه های فرهنگی و گردشگری توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید