پیشنهاد بسته های سفر مقرون به صرفه و مطلوب برای بیماران ام اس

به گزارش وبلاگ گوگل، خبرنگاران : امروز 9 خرداد مصادف با 30 مه روز دنیای بیماری خودایمنی ام اس(MS) است. تعداد مبتلایان به این بیماری در دنیا حدود 2 تا 2/5 میلیون نفر برآورد می گردد و این تعداد شوربختانه رو به افزایش است.

پیشنهاد بسته های سفر مقرون به صرفه و مطلوب برای بیماران ام اس

هما حاصلی

به گزارش وبلاگ گوگل : با توسعه بیماری در دنیا، فدراسیون دنیای ام اس در سال 2009 آخرین چهارشنبه ماه می هر سال را به عنوان روز دنیای ام اس نامگذاری کرد تا به افزایش آگاهی مردم یاری کند و مبتلایان به این بیماری و افرادی را که به خاطر ابتلای یکی از عزیزانشان با آن درگیر هستند گرد هم آورد.

در بیماری ام فرد به دلیل آسیب دیدگی غلاف های میلین سلول های عصبی مغز و نخاع دچار گرفتگی و آسیب بافتی می گردد. دلیل این بیماری روشن نیست و درمان قطعی نیز ندارد.

هر سال از شروع ماه مه رویدادها و کمپین هایی در سراسر دنیا برای افزایش آگاهی مردم نسبت به بیماری ام اس برگزار می گردد. این مراسم کل جامعه ام اس را کنار هم جمع می نماید و باعث احساس همبستگی و امید به آینده در میان آنها می گردد. علاوه بر این، مراسم ها و کمپین هایی که به مناسب این روز برگزار می گردد تاب آوری افراد مبتلا به ام اس را به دنیایان یادآوری می نماید و به آنها نشان می دهد که این افراد با چه شرایطی سر و کار دارند. از دیگر اهداف این روز، جلب توجه به پژوهش های در جریان درباره این بیماری، از جمله آخرین روش های تشخیص و درمان، است. بعلاوه، برنامه های این روز سوء برداشت ها و اطلاعات غلطی را که درباره ام اس وجود دارد به چالش می کشد و به مردم یاری می کند شرایطی را که جزئی از این بیماری است اما سایر مردم چندان از آن آگاه نیستند درک نمایند.

این بیماری علاوه بر مصائب جسمی و روحی هزینه درمان سنگینی برمبتلایان تحمیل می نماید در این میان اطرافیان و افراد جامعه باید به مبتلایان این بیماری در ایجاد امید و انگیزه نمایند و آنها را همراهی نمایند تا به زندگی معمول شان بازگردندو دچار سرخوردگی و یاس نشوند و بتوانند در شرایطی آرام و امید بخش به درمان و کنترل بیماری شان ادامه دهند.

این افراد با توجه به شرایط خاص خود احتیاج به حمایت ها و امکانات ویژه ای دارند. در راستای یاری به ایجاد امید و نشاط برای مبتلایان به ام اس پیشنهاد می گردد آژانس های مسافرتی با یاری انجمن های یاری به بیماران خاص در تدارک سفرهای شاد و دلچسب با کمترین هزینه ممکن برای مبتلایان به این بیماری باشند و با تعریف بسته های سفر مقرون به صرفه و متناسب با شرایط جسمی آنها به ارتقا کیفیت زندگی آنها یاری نمایند.

سفر سهم همه است و بیماران ام اس شایسته برترین خدمات گردشگری هستند. به امید آنکه این طیف جامعه با یاری بخش دولتی و خصوصی و تعریف بسته های ویژه سفر بتوانند لذت گردش و سفر ایمن را به اقصا نقاط ایران زمین تجربه نمایند و حال خوب سفر، روزگار شان را خرم و پر امید سازد.

منبع: توریسم آنلاین

به "پیشنهاد بسته های سفر مقرون به صرفه و مطلوب برای بیماران ام اس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد بسته های سفر مقرون به صرفه و مطلوب برای بیماران ام اس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید