کاهش تجربه استرس روزانه با افزایش سن

به گزارش وبلاگ گوگل، نتایج یک مطالعه تحقیقاتی نشان می دهد که با افزایش سن، واکنش افراد به عوامل استرس زای روزانه کاهش می یابد.

کاهش تجربه استرس روزانه با افزایش سن

به گزارش باشگاه وبلاگ گوگل، دیوید آلمیدا، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، گفت: چیزی در خصوص پیر شدن وجود دارد که منجر به استرس های کمتری می گردد. این مسئله می تواند انواع نقش های اجتماعی باشد که با بالا رفتن سن انجام می دهیم. به عنوان افراد جوان تر، ممکن است بیشتر درگیر شغل، خانواده و خانه باشیم، که همگی مواردی از استرس روزانه را ایجاد می نمایند. اما با افزایش سن، نقش های اجتماعی ما بیشتر می گردد و انگیزه ها تغییر می نمایند. افراد مسن تر در خصوص تمایل به حداکثر کردن و لذت بردن از زمانی که در اختیار دارند صحبت می نمایند.

تیم تحقیقاتی از داده های مطالعه ملی تجربیات روزانه استفاده کرد که داده های جامعی مربوط به زندگی روزانه بیش از 40000 روز از زندگی بیش از 3000 بزرگسال در طول 20 سال بود. بازه زمانی، از سال 1995 آغاز شد. پاسخ دهندگان در زمان آغاز مطالعه 25 تا 74 ساله بودند.

پاسخ دهندگان در مصاحبه های تلفنی شرکت کردند که مقدار استرس روزانه را برای هشت روز متوالی ارزیابی می کرد. این ارزیابی های روزانه در فواصل زمانی تقریباً 9 ساله تکرار شد و یک دفترچه خاطرات روزانه در طول 20 سال ارائه شد.

محققان به کاهش اثرات استرس روزانه هم در تعداد عوامل استرس زای روزانه گزارش شده به وسیله افراد و هم در واکنش عاطفی آن ها به این عوامل پی بردند. به عنوان مثال، افراد 25 ساله تقریباً 50٪ از روز ها عوامل استرس زا را گزارش کردند، در حالی که افراد 70 ساله استرس را فقط در 30٪ از روز ها گزارش کردند.

علاوه بر کاهش تعداد عوامل استرس زای روزانه گزارش شده، محققان دریافتند که با افزایش سن، افراد واکنش عاطفی کمتری نسبت به استرس های روزانه نشان می دهند.

آلمیدا اعلام کرد: استرس روزانه به طور پیوسته تا اواسط دهه 50 کاهش می یابد. یک جوان 25 ساله در روز هایی که یک عامل استرس زا را تجربه می نماید بسیار بد خلق تر است، اما با افزایش سن، ما واقعاً متوجه می شویم که چگونه این قرار گرفتن در معرض استرس را کنترل نموده و کاهش دهیم.

منبع: فرارو

به "کاهش تجربه استرس روزانه با افزایش سن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش تجربه استرس روزانه با افزایش سن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید