9 اشتباه رایج در خرید آنلاین بلیط هواپیما

به گزارش وبلاگ گوگل، اگر از آن دسته افرادی هستید که خیلی از هواپیما استفاده نمی کنید، پس طبیعتا آشنایی با اشتباهات رایج در خرید آنلاین بلیط هواپیما یکی از آن مواردی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، چرا که بیشتر افراد هنگام گشتن و رزرو برای خرید بلیط هواپیما دچار اشتباه می شوند و ضرر زیادی را تجربه می نمایند.

9 اشتباه رایج در خرید آنلاین بلیط هواپیما

حتی اگر بیشتر از سرویس هوایی برای جابه جایی استفاده می کنید، دام های زیادی وجود دارد که باید از افتادن در آن ها هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما جلوگیری کنید. فرقی نمی نماید که قرار است برای اولین دفعه یا هزارمین دفعه بلیط هواپیما بخرید، به هر حال فرصت های بسیار زیادی برای خطا کردن وجود دارد، به خصوص در شرایطی که سفر خارجی در پیش دارید.

وبلاگ گوگل در این مقاله میخواهد به بیان اشتباهات رایج در خرید آنلاین بلیط هواپیما بپردازد، بنابراین این مطلب را بخوانید تا از تکرار این اشتباهات در آینده جلوگیری کنید.

انتخاب ارزان ترین بلیط هواپیمایی، یک اشتباه بزرگ

برخی از خطوط هواپیمایی ارزان ترین بلیط را ارائه می دهند، اما ارزانی بلیط این خطوط چه دلیلی دارد؟ در بیشتر موارد امکاناتی که حتی در سفرهای پروازی اکونومیک در اختیار مسافر قرار می گیرد، در این خطوط در دسترس مسافران نیست.

برای مثال به مسافر اجازه نمی دهد داخل کابین چمدان همراه داشته باشد، نمی تواند صندلی خود را انتخاب کند و بعلاوه اجازه عوض کردن بلیط و تغییرات دیگر را بعد از خرید بلیط در اختیار ندارد.

خطوط هواپیمایی از این قبیل شاید در نگاه اول به دلیل قیمت پایین وسوسه انگیز باشد، اما باید ببینید به چه دلیل قیمت خود را از پروازهای اکونومیک پایین تر عرضه می نمایند، چون به هر حال شما باید طبق قوانین آن شرکت عمل کنید و پیش از خرید به همه چیز فکر کنید.

انتخاب ارزان ترین بلیط ها یکی از اشتباهات رایج در خرید آنلاین بلیط هواپیما است و اگر پروازی می خواهید که بتوانید با خودتان داخل کابین چمدان ببرید یا حتی بتوانید صندلی خود را تغییر دهید، بهتر است برای خرید بلیط های هواپیمایی با قیمت استاندارد اقدام کنید و این را به خاطر بسپارید که هیچ ارزانی بدون دلیل نیست.

رزرو زودهنگام و حتی دیرهنگام از دیگر اشتباهات رایج در خرید آنلاین بلیط هواپیما

این باور که با خرید هر چه زودتر بلیط هواپیما می توانید برترین قیمت را پیدا کنید، زمان زیادی است که دیگر نامعتبر است. در حالت عادی می توانید بلیط هواپیما را 11 ماه پیش از آغاز سفر رزرو کنید، اما اگر در پی بلیط ارزان برای سفر هستید، 11 ماه پیش از سفر زمان مناسبی برای رزرو بلیط هواپیما نیست. دقت داشته باشید این که بخواهید شش ماه زودتر برای رزرو بلیط اقدام کنید، اصلا کار هوشمندانه ای نیست و حتی در چنین شرایطی باید هزینه بیشتری بپردازید، چرا که قیمت های اولیه از طرف شرکت های هواپیمایی خیلی محافظه کارانه معین می گردد.

از آن طرف دیگر، خرید و رزرو بلیط هواپیمایی آن هم در دقایق نهایی مانده به آغاز سفر برایتان هزینه بیشتری به همراه دارد. قیمت ها به طور معمول در دو هفته مانده به سفر ثابت می گردد و در چنین شرایطی انتخاب های بیشتری برای رزرو از آژانس های مختلف در اختیار دارید، به جای این که بخواهید بین گزینه های کمتر آن هم در رزوهای پایینی نزدیک به سفر برای خرید اقدام کنید.

رزرو بلیط در روزهای آخر هفته یکی دیگر از اشتباهات رایج در خرید آنلاین بلیط هواپیما

خرید بلیط در روزهای آخر هفته، احتمالا با برنامه کاری بیشتر افراد جور درمی آید، چرا که افراد معمولا وقت بیشتری دارند و می توانند راحت تر بلیط خریداری نمایند، اما شاید لازم باشد که هزینه بیشتری پرداخت نمایند.

از طرفی خرید در زمان هایی که بیشتر افراد آن موقع را انتخاب می نمایند، برای مثال آخر هفته ها، شانستان را برای پیدا کردن موقعیت های بهتر کاهش می دهد. طبق اطلاعاتی که در دسترس است، موقعیت های خرید کمتری در روزهای آخر هفته برای سفرهای بین المللی و درون شهری وجود دارد، در کنار این که قیمت ها به مراتب از طول هفته بیشتر است.

پروازهای صبح زود برترین انتخاب هستند

معمولا پروازهای 5 صبح انتخاب بهتری هستند، به طوری که طبق اطلاعات، پروازهایی که بین ساعت 4 تا 8 صبح انجام می گردد، قیمت های ارزان تری را به خود اختصاص می دهند و مسافران می توانند مبلغی را پس انداز نمایند.

اما دلیل این امر چیست؟ بیشتر مردم در پی این هستند که بعد از ساعت 8 صبح پرواز نمایند تا بتوانند بعدازظهر به مقصد مدنظر خود برسند، در نتیجه با انتخاب پرواز صبح زود، می توانید حتی مبلغی را پس انداز کنید.

از طرفی احتمال تاخیر پروازهای اول صبح کمتر است و از این نظر دیگر لازم نیست چند ساعتی را برای به تاخیرانداختن پرواز در فرودگاه منتظر باشید. طبق اطلاعاتی که در دسترس است، فرودگاه ها از ظهر تا 10 شب شلوغ ترین زمان ممکن هستند.

از انتخاب تاریخ های خاص برای خرید بلیط هواپیما اجتناب کنید

طبق اطلاعاتی که از قیمت گذاری برای سفر در سال 2019 صورت گرفته بود، پروازهایی که در روزهای پنجشنبه یا آدینه انجام می شوند، کمترین نرخ را به خود اختصاص می دهند، در حالی که پروازهای روز یکشنبه گران ترین پروازها هستند. بنابراین انتخاب روزهای خاص مثل تعطیلی ها از دیگر اشتباهات رایج در خرید آنلاین بلیط هواپیما است، آن هم در شرایطی که در پی کاهش هزینه ها هستید.

از طرفی مهم است که بدانید، انتخاب بلیط هواپیما به مقصد و روز سفر بستگی دارد و امکان دارد نرخ بلیط ها ماه به ماه متغیر باشد. ضروری است که نرخ های خرید بلیط را بایکدیگر مقایسه کنید تا ببینید کدام روزها ارزان تر هستند.

بلیط هواپیما اشتباهی نخریم

وارد کردن اطلاعات اشتباه در دو دسته اطلاعات مربوط به مبدا و مقصد و اطلاعات شناسایی قرار می گیرد که در ادامه در خصوص هر یک توضیحات مفیدی ارائه می دهیم:

درج اطلاعات نادرست مربوط به مبدا و مقصد

شاید باور آن سخت باشد، اما مسافران زیادی وجود دارند که اطلاعات مربوط به مبدا و مقصد را اشتباه وارد می نمایند، برای مثال قرار است بلیط گرگان به مشهد را خریداری نمایند، اما به دلیل بی دقتی و توجه نکردن، بلیط مشهد به گرگان را خریداری می نمایند.

در چنین شرایطی اگر مسافر زود متوجه اشتباه خود گردد، بلیط را کنسل می نماید و مجددا برای خرید بلیط صحیح اقدام می نماید، اما موارد زیادی وجود دارد که مسافر به تازگی در فرودگاه، ایستگاه قطار یا اتوبوس متوجه خطا خود شده و در کنار پرداخت زیاد خسارت، وقت زیادی را هم تلف می نماید.

البته این موضوع را به خاطر داشته باشید که اگر بلیط خریداری شده از نوع چارتر باشد، در صورت کنسلی کل مبلغ خریداری شده به عنوان خسارت از مسافر دریافت می گردد. این یکی از اشتباهات رایج در خرید آنلاین بلیط هواپیما است و ضروری است که حتما هنگام خرید دقت و توجه کافی به اطلاعات وارد شده داشته باشید.

درج اطلاعات شناسایی اشتباه

یکی دیگر از اشتباهات رایج در خرید آنلاین بلیط هواپیما مربوط به درج اطلاعات شناسایی اشتباه است که این در مقایسه با مورد بالا بیشتر اتفاق می افتد.

بعد از این که بلیط مدنظر خود را از سایت انتخاب می کنید، نوبت به درج اطلاعات هویتی است. درج اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی، کدملی، شماره پاسپورت (مختص پروازهای خارجی یا اتباع غیر ایرانی)، تاریخ تولد و تاریخ انقضا پاسپورت (مختص پروازهای خارجی) ضروری است.

همان طور که می دانید برخی از مسافران، معمولا علاوه بر نام شناسنامه ای یک نام مستعار دارند و وقتی به جای نام شناسنامه ای خود، نام مستعار را در اطلاعات مربوط به پرواز وارد می نمایند، موجب اشتباه بزرگی می شوند. در واقع وقتی مشخصات روی کارت شناسایی با مشخصات بلیط پرواز هماهنگی نداشته باشد، کارت پروازی در فرودگاه صادر نمی گردد و مسافر پرواز را از دست خواهد داد. دقت داشته باشید اشتباهات تایپی از جمله اشتباهات رایج در خرید آنلاین بلیط هواپیما است و دقیقا طبق مورد بالا کارت پرواز صادر نمی گردد و مسافر ضرر زیادی را تجربه گر خواهد بود.

در خرید آنلاین بلیط هواپیما اشتباه نکنیم!

از مهم ترین مواردی که باید هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما به آن توجه ویژه ای داشته باشید، انتخاب سایت معتبر برای خرید است. بیشتر افرادی که قصد خرید آنلاین بلیط دارند تنها به قیمت توجه می نمایند و قیمت مناسب تر را بدون توجه به اعتبار سایت ملاک بهتر بودن قرار می دهند، در شرایطی که توجه به نماد اعتماد تجارت الکترونیک از ابتدایی ترین کارهایی است که باید انجام دهید. از طرف دیگر برای اطمینان از سایت می توانید از تجربیات و نظرات دیگر کاربران بهره ببرید.

انتخاب بلیط اشتباه از دیگر اشتباهات رایج در خرید آنلاین بلیط هواپیما

حتما شما هم از آن دسته افرادی هستید که فکر می کنید بلیط چارتر از بلیط سیستمی ارزان تر است و همواره ترجیح می دهید بلیط چارتر را بخرید. این باور غلطی است که در بین مردم رواج پیدا نموده است و گاهی خرید بلیط چارتر می تواند ضرر زیادی را برای مسافر به همراه داشته باشد.

درست است که بلیط پروازهای چارتر از سیستمی ارزان تر است، اما یک درصد به این فکر کنید که شاید بخواهید سفر خود را لغو کنید، در چنین شرایطی که بلیط شما از نوع چارتری است، کل مبلغ بلیط را باید به عنوان خسارت پرداخت کنید.

از آن طرف، اگر کودک بین 2 تا 12 سال به همراه دارید، بهتر است که بلیط سیستمی بخرید، چرا که مبلغ بلیط سیستمی تا 75 درصد کمتر است، اما هزینه بلیط پروازهای چارتری برای بچه ها و بزرگسالان یکسان است.

توجه به فرودگاه یا ترمینال انتخابی هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما

یکی دیگر از اشتباهات رایج در خرید آنلاین بلیط هواپیما عدم توجه کافی به فرودگاه یا ترمینال انتخابی در هنگام رزرو بلیط است.

بیشتر فرودگاه های داخلی کشور چندین ترمینال دارند، برای مثال فرودگاه مهرآباد 6 ترمینال دارد که به وسیله آن ها پروازهای ورودی و خروجی انجام می گردد. حال اگر مسافر به ترمینال اشتباه مراجعه کند، تا زمانی که متوجه گردد و به ترمینال صحیح مراجعه کند، پرواز را از دست می دهد.

این شرایط برای شهرهای خارجی هم پابرجا است، این شهرها معمولا چندین فرودگاه دارند و ضروری است که هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما به نام فرودگاه درج شده روی بلیط دقت کنید. اگر این کار را انجام ندهید و بخواهید به فرودگاه صحیح مراجعه کنید به احتمال زیاد پرواز را از دست خواهید داد.

سخن نهایی

در این مطلب سعی کردیم به بیان اشتباهات رایج در خرید آنلاین بلیط هواپیما بپردازیم، بنابراین سعی کنید به آن ها توجه کنید تا بتوانید رزرو و خرید آنلاین بلیط را بدون هیچ دردسری انجام دهید.

پیش از خرید آنلاین بلیط سعی کنید در خصوص برند و سایت مورد موردنظر اطمینان خاطر پیدا کنید و در خصوص خدمات پشتیبانی پس از فروش اطلاعات کسب کنید. در حالت کلی همه آژانس های مسافرتی پشتیبانی شبانه روزی دارند، اما ضروری است که بدانید پشتیبانی شامل چه مواردی است.

وبلاگ گوگل را می توان معتبرترین شرکت گردشگری در ایران دانست که با ارائه باکیفیت ترین خدمات، تجربه لذت بخشی از خرید آنلاین بلیط هواپیما، بلیط چارتر، رزرو هتل با مناسب ترین قیمت، تورهای مسافرتی و تور لحظه آخری برای کابران خود به همراه می آورد.

منبع: الی گشت

به "9 اشتباه رایج در خرید آنلاین بلیط هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 اشتباه رایج در خرید آنلاین بلیط هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید