اعتراضات روز یکشنبه مخالفان در شهرهای عظیم روسیه

به گزارش وبلاگ گوگل، هواداران آلکسی ناوالنی بار دیگر روز یکشنبه در مسکو و دیگر شهرهای عظیم روسیه به خیابان ها آمدند تا اعتراض خود به بازداشت وی را نشان دهند، در جریان این تجمع های غیرقانونی عده ای هم بازداشت شدند.

اعتراضات روز یکشنبه مخالفان در شهرهای عظیم روسیه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ گوگل به نقل از خبرگزاری اینترفکس، اعتراضات مخالفان دولت در حمایت از آلکسی ناوالنی ، برخلاف غیرقانونی اعلام شدن شرکت در آنها از سوی مقامات، بار دیگر بعد از ظهر روز یکشنبه در بعضی شهرهای فدراسیون روسیه، از جمله مسکو و سن پترزبورگ برگزار گردید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ گوگل بخوانید. (کلیک کنید)

در مرکز مسکو چندین هزار نفر در اعتراضات غیرقانونی شرکت نموده بودند و در جریان آن بیش از 150 نفر بازداشت شدند. در این تظاهرات که عملاً در تمامی خیابان های مرکزی شهر گسترش یافت، به درخواست نیروهای انتظامی، حداقل 10 ایستگاه مترو دست از کار کشیده و تعطیل شدند.

در سن پترزبورگ هم تردد در مرکز شهر متوقف شده بود و شرکت کنندگان در اعتراضات غیرقانونی توانستند خود با به ساختمان مجلس شهر برسانند. نیروهای پلیس سن پترزبورگ، استفاده از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضین را تکذیب کردند، ولی تأیید شده که بعضی مأموران اجرای قانون در واکنش به حمله بعضی معترضین مجبور به مقابله با آنها شدند.

روزنامه کامرسانت، چاپ مسکو، در این باره گزارش داده است: روز یکشنبه با وجود اینکه مرکز پایتخت (روسیه) تقریباً به حالت تعطیل درآمده بود، هواداران آلکسی ناوالنی توانستند تظاهرات گسترده ای براه بیاندازند. مخالفان دولتی در روسیه از روش اعتراضات بلاروس استفاده نموده و به چندین ستون تقسیم شده و دستورالعمل های لازم برای تجمع اعتراضی از سوی کانال تلگرام ناوالنی ارائه می شد. بدین ترتیب نیروهای پلیس به آسانی نمی توانستند جلوی عبور گروه های مردمی را در جهت حرکت به سمت مرکز شهر بگیرند.

بعضی شاهدین عینی از استفاده مأموران اجرای قانون از وسایل ویژه مقابله با اعتراضات، از جمله گاز اشک آور و باتوم برقی، در بعضی مناطق خبر دادند. البته گزارشات زیادی نیز از حمله معترضین تندرو به نیروهای پلیس منتشر شده است. در نتیجه خشونت بیشتر از تظاهرات هفته گذشته بوده و تعدادی از افراد شرکت کننده در اعتراضات روز گذشته بازداشت شدند.

منابع اطلاعاتی مخالفان از بازداشت بیش از 3 هزار نفر در جریان اعتراضات یکشنبه در شهرهای روسیه خبر داده اند. طبق این اطلاعات، حدود 900 نفر تنها در شهر مسکو بازداشت شدند. در بین بازداشت شدگان، بعضی از گزارشگران وکارکنان رسانه های گروهی نیز دیده شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اعتراضات روز یکشنبه مخالفان در شهرهای عظیم روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات روز یکشنبه مخالفان در شهرهای عظیم روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید