انواع اکوتوریسم در ایران

به گزارش وبلاگ گوگل، در اینجا شما را با انواع اکوتوریسم در ایران آشنا می کنیم.

انواع اکوتوریسم در ایران ایران، کشوری با فرهنگ باستانی، تاریخ غنی، شاهکارهای بی نظیر معماری و زیبایی طبیعی یک بهشت واقعی برای مسافران است. این کشور از پتانسیل بسیار خوبی برای توسعه گردشگری برخوردار است و در سالهای اخیر، این کشور به سرعت در حال توسعه گردشگری است و هر چه بیشتر گردشگران بیشتری را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

اکوتوریسم در ایران یکی از محبوب ترین منطقه ها جهانگردی در جهان است و به طور فعال در ایران در حال توسعه است. قلمرو اکوتوریسم در ایران بسیار متنوع و از نظر منابع غنی است، و بدون شک اکوتوریسم توجه مورد نظر خود را جلب خواهد کرد. در خاک ایران بیش از 150 منطقه حفاظت شده و 26 پارک ملی وجود دارد.

بیشتر آنها برای محیط زیستگردی مناسب هستند، جایی که بازدید کنندگان نه تنها می توانند طبیعت بکر را مشاهده کنند بلکه لمس کنند. البته، شما بهتر است برای جستجوی مکان های مناسب برای اکوتوریسم به اپراتورهای تور حرفه ای مراجعه کنید. آنها می دانند کدام منطقه ها برای اکوتوریسم مناسب ترین است.

اکوتوریسم در ایران مقصد محبوب اکوتوریسمبا داشتن انواع منطقه ها آب و هوایی و طبیعت، بیابان های گرم را همزمان با جنگل های سرسبز و کوه ها خواهید دید. جالب ترین مکان از منظر اکوتوریسم در ایران، بخش شمالی کشور، استان گلستان، گیلان، مازندران و بخش مرکزی ایران در نظر گرفته می شود.

ژئوپارک، جزیره قشم ژئوپارک بزرگترین جزیره قشم در خلیج فارس واقع شده است. می توان آن را منحصر به فرد در نظر گرفت. این جزیره به شکل طبیعی خود حفظ شده و مورد لمس انسانها قرار نگرفته است. جزیره بزرگ از طریق چندین جزیره کوچک (جزایر ناز) احاطه شده است که با جزر و مد کم با یک جزیره بزرگ در ارتباط هستند.

یکی دیگر از پدیده های منحصر به فرد در این جزیره بزرگترین جنگل حرا در خاورمیانه است. بیش از 150 گونه پرنده در جنگل یافت می شود. طولانی ترین غار جهان Namakdan یا سه برهنه در جزیره قشم واقع شده است. این غار حدود 6 کیلومتر است.

بداب سرت، مازندرانBadab-Surt یک معجزه طبیعی است که زیبایی طبیعی خود را حفظ کرده است. Badab-e-Surt تراس های پلکانی آهکی است که هزاران سال شکل گرفته است. در استان مازندران و در ارتفاع 1840 متر از سطح دریا واقع شده است. در تراس استخر دو آب چشمه مختلف وجود دارد.

یکی با غلظت بالای نمک، که دارای خواص دارویی است و دیگری طعم ترش و رنگ نارنجی دارد. کل مجموعه طبیعی از نظر زیبایی چشمگیر است.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که در جهان فقط تعداد کمی از تراسهای پله دار وجود دارد و یکی از آنها در خاک ایران واقع شده است. این استان به دلیل جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار مشهور و ایده آل است.

روستاهای اکوبرای جذب هرچه بیشتر گردشگر در ایران، دولت شروع به توسعه دهکده های زیست محیطی کرد و همه شرایط برای کمک به گردشگران به طبیعت نزدیک تر است. علاوه بر این شهرک ها زندگی و سنن مردم را نشان می دهد تا گردشگر با آداب و رسوم محلی آشنا شود.

ترکمن اکولودروستای اکو در نزدیکی پارک ملی گلستان واقع شده است که یکی از مکانهای محبوب اکوتوریسم در ایران محسوب می شود. این خانه از گل رس به سبک سنتی ساخته شده است. روستای سازگار با محیط زیست ترکمن اکولودژ سبزیجات ارگانیک، گیاهان و میوه هایی را تهیه می کند که برای میهمانانشان درمان می شود.

روستای اکو علاوه بر بازدید و تحقیق از پارک ملی، می تواند فرایند پخت نان سنتی را در یک اجاق خشت یا یادگیری کاردستی با قالی بافی بیاموزد.

اردو اکو متین آباد اردو اکو متین آباد در مدت زمان کوتاه به بخش مهمی از اکو گردشگری تبدیل شد و هم اکنون میهمان خود را برای تعطیلات دلپذیر در مزرعه سازگار با محیط زیست و ارتباط نزدیک با طبیعت ارائه می دهد. کمپ اکو در بیابان، در استان آران و بیدگل واقع شده است. برنامه سرگرمی شامل پیاده روی روی شترها، دوچرخه سواری و همچنین مطالعه آسمان شب در صحرا است.

دهکده اکو فقط محصولات ارگانیک را به گردشگران عرضه می کند و به عنوان جایگزینی برای منبع انرژی هفتم از سلول های خورشیدی استفاده می کند.

دره کوه بوانات آبادبرای کسانی که می خواهند از زندگی عشایر نگاهی دقیق تر نشان دهند، ما می خواهیم در خانه های تابستانی بوانات واقع در کوه های زاگرس متوقف شویم. خانه این کشور دارای باغ مخصوص خود است که در آنجا میوه و سبزیجات پرورش می دهند. کلبه تابستانی مکان مناسبی برای آشنایی با سنت ها و زندگی عشایر، طعم غذاهای محلی و شرکت در تولید پنیر است.

ایران با داشتن جاذبه های طبیعی متنوعی مانند کوه ها، دریاها، دریاچه ها، غارها، جنگل و ... می تواند هر نوع علاقه مندان به طبیعت را ملاقات کند. هر گردشگر اکو با تخصص در باغ وحش، جغرافیا، باغ شناسی، تاریخ، گیاه شناسی، عکاسی و موارد دیگر می تواند در ایران جایی برای تور پیدا کند.

آنها تورهای گسترده ای را ارائه می دهند که برخی از آنها شامل تورهای تماشای پرندگان و عکس های طبیعت گردی است. با بیش از 10 پارک ملی و 41 منطقه حفاظت شده، ایران بیش از 8 میلیون هکتار از منطقه ها طبیعی برای اکتشاف دارد.

جنگل های هیرکانی خزر بقایای زمین شناسی سنوزوئیک و عصر یخبندان به دلیل آب و هوای معتدل شمالی در منطقه، جنگلهای هیرکانی یک توده جنگلی بی نظیر در سواحل جنوبی دریای خزر است.

قلعه بهستان ماهنشانقلعه بهستان در کنار رودخانه قزل اوزان و روستای بهستان در ده کیلومتری جنوب شرقی شهر ماهنشان و در صد کیلومتری غرب زنجان واقع شده است.

آبشار آتشگاه لردگان آبشار آتشگاه لردگان یکی از جاذبه های طبیعی استان چهار محال و بختکمک است که در 40 کیلومتری شهر لردگان واقع شده است. این آبشار خروشان که به آبشار مینیاتوری نیز معروف است.

آبشارهای شلماش آبشارهای شلماش در یکی از مهمترین و پر بارانترین آبشارهای استان آذربایجان غربی که در شهرستان سردشت واقع شده است. در بالاترین سطح آب در طول بهار تجربه می شود.

جنگل ارسباران جنگل ارسباران شامل یک فضای سبز وسیع است که از شهر اهر تا رود ارس امتداد یافته است. این جنگل ها با دارا بودن منابع طبیعی غنی و طبیعی زیادی، در یونسکو نوشته شده اند.

آبشار خور آبشار خور یکی از بلندترین آبشارهای نزدیک تهران است. در طول راستا کرج به چالوس و در 17 کیلومتری این جاده واقع شده است. ارتفاع تقریبا 50 متر است.

حیران نک حیران نک بخشی از راستا آستارا - اردبیل است که با چشم انداز ها شگفت انگیز و بکر خود به یک مقصد سفر تبدیل شده است.

دریاچه نئور دریاچه نئور دریاچه طبیعی است که در خط مرزی دو استان گیلان و اردبیل واقع شده است. این محیط به دلیل وجود آب شیرین، محیط مناسبی برای زندگی انواع ماهی ها را فراهم کرده است.

جنگل 2000 و 3000 جنگل 2000 و 3000 ، یکی از منطقه ها زیبا و چشم نواز طبیعی ایران است. دره 3000 در سمت غربی قله علم کوه با چشم انداز ها زیبا، چمنزارها، جنگلهای مرتفع و پلاک واقع شده است.

منبع: راسخون

به "انواع اکوتوریسم در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع اکوتوریسم در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید