این 6 نکته به کسب وکار آنلاین شما رونق می دهد

به گزارش وبلاگ گوگل، اگر به وسیله شبکه های اجتماعی برای خود کسب وکار آنلاین دارید، حتما تجربه نموده اید که بعد از مدتی فالوئرها و مخاطبان، دیگر شما را دنبال نمی نمایند و این موضوع دقیقا به معنی از دست دادن مشتری هایتان است. با نکاتی که در این مطلب خواهیم گفت به کسب وکارتان رونق بخشید.

این 6 نکته به کسب وکار آنلاین شما رونق می دهد

به گزارش وبلاگ گوگل به نقل از ایرنا، موضوع از دست دادن مخاطبان به چند عامل بستگی دارد؛ اول تنوع و کاربرد محصولی که عرضه می کنید و دوم فراوری محتوایی که برای معرفی کردن و تبلیغات محصول خود استفاده می کنید. عامل دوم به قدری اهمیت دارد که اگر عامل اول یعنی محصول شما کاربردی باشد ولی در فراوری محتوا ضعیف باشید می توان گفت شاید هرگز به پیروزیتی که در ذهن خود می پرورانید دست نیابید؛ اما اگر در فراوری محتوا برای کسب وکار خود قدم درستی بردارید بدون شک پیروز خواهید شد. مهم این است که شما از جامعه ای که به عنوان فالوئر در اختیار خود دارید بتوانید به درستی بهره ببرید نه این که عدد فالوئرهای خود را بالا ببرید.

1- به احتیاجها گوش بدهید

این موضوع شاید مهم ترین و اصلی ترین قسمت آغاز یک کسب وکار و ادامه آن باشد. هوشیاری و نکته سنجی در این پله خیلی مهم است. سعی کنید بفهمید که فالوئرهای شما به چه چیزی احتیاج دارند و چه چیزی آنها را به وجد می آورد. دقت داشته باشید اگر محصول شما کاملا متناسب با احتیاجهای آنها باشد اما تبلیغات شما این کاربردش را پوشش ندهد، درصد خیلی کمی از افراد بین آن محصول و کاربردش در زندگی ارتباط برقرار نمایند. از بین تبلیغاتی که انجام می دهید و از مواردی که خوب نتیجه گرفته اید، نکات طلایی را شناسایی و برای خود قالب تبلیغاتی بسازید و آن قالب را تکرار کنید. نکات طلایی می تواند نوع ادبیات متنی باشد که نوشته اید، نوع عکسی باشد که گرفته اید یا حتی ساعتی باشد که پست را آپلود نموده اید.

2- محصولات کاربردی را کاربردی تبلیغ کنید

محصولات کاربردی را فقط معرفی نکنید؛ افراد زیادی محصولات را معرفی و قیمت گذاری می نمایند اما پیشنهاد ما این است که محصولات را کاربردی تبلیغ کنید. یعنی نه تنها قیمت و محصول را معرفی کنید بلکه نوع کاربرد آن در زندگی را بازگو کنید. این موضوع باعث می گردد که موضوع را به طور کامل برای مخاطب خود روشن کنید و در زمان کمتری او را متوجه ارزش و اهمیت محصول خود کنید. روش تبلیغ شما هم خیلی مهم است. همان طور که می دانید امروزه کمتر کسانی هستند که متن بخوانند. ترجیح اکثریت مخاطبان به نگاه کردن تصویر، تماشا کردن ویدئو و خواندن نمودارهای مصور است. شما برای تبلیغ و جلب نظر مخاطب، تنها 3 ثانیه فرصت دارید.

3- جنس و نوع صحبت با فالوئرها را درست انتخاب کنید

ما سه نوع گفتار برای صحبت و ارتباط برقرار کردن داریم: فاخرگویی، ساده گویی و سطحی گویی؛ از فاخرگویی ابدا برای تبلیغات استفاده نکنید. پیشنهاد ما انتخاب ساده گویی است. گاهی می توانید سطحی گویی را هم برای افزایش صمیمیت با مخاطبان به کار ببرید؛ اما اصل نوع گفتار خود را بر ساده گویی تنظیم کنید که همه مخاطبان با هر سن و از هر قشر جامعه قادر به درک آن باشند. به خاطر داشته باشید که هرچه بتوانید صمیمیت خود را با مخاطبانتان بیشتر کنید، ادامه کار برایتان راحت تر است و پیروز تر خواهید بود. سطحی گویی را با بی ادبی اشتباه نگیرید، حد ادب را رعایت کنید و در برندسازی حرفه ای قدم های حرفه ای بردارید.

4- پشتوانه محکم برای صحبت هایتان داشته باشید

این موضوع که بتوانید در ارتباط برقرار کردن با مخاطبان پیروز باشید فوق العاده است؛ اما کافی نیست. به عنوان مخاطب احتیاج داریم که صحبت ها را ساده، قابل فهم و درست بشنویم. درست بودن و اصلیت داشتن صحبت ها را خودتان نمی توانید به تنهایی اثبات کنید. بهتر است برای این کار از صحبت ها و نتایج کارشناسان، حقایق علمی با ذکر منبع، وقایع قابل لمس برای اکثریت بهره ببرید. حتی می توانید از تجربیات خود و دوستانتان بهره ببرید. به یاد داشته باشید با اولین قدم اشتباه و از بین بردن اعتماد مخاطبان شما فرصت دومی نخواهید داشت؛ چون با همان اولین بار آنفالو می شوید.

5- روانشناسی رنگ ها در تبلیغات کاربرد دارد

افراد زیادی درباره روانشناسی رنگ ها تحقیق و مطالعه و از آن استفاده می نمایند. ما از این علم در ست کردن رنگ لباس ها و رنگ اتاق برای آرامش بیشترمان استفاده می کنیم؛ اما رنگ ها در عمکرد تبلغات شما نیز خیلی موثرند. طبق تجربیات کاربران مالی اینستاگرام، رنگ سبز و زرد شب رنگ، بنفش و قرمز بیشترین اثر را در تبلیغات پیروز داشتند. برای نوشتن بر روی عکس ها و فیلم های خود در فضای مجازی از این رنگ ها بهره ببرید و سعی کنید فونت نوشته هایتان خوانا و در سایز مناسب موبایل ها باشد.

6- ارزش معنوی به پیج خود بدهید

این موضوع مهم است که شما در کار فراوری محتوا و تبلیغات خود، پیروز و کار درست باشید؛ اما گفتیم که صمیمیت شما با مخاطبانتان بیش از همه اهمیت دارد. پس سعی کنید که برای ارتقای سطح دانش و بالا بردن حس انگیزه در مخاطبان نیز کوشش کنید. به آنها یاری کنید که به رویاهایشان فکر نمایند و به آنها برسند. برای آرامش و تفکرشان ارزش قائل شوید. برای فرهنگ سازی و جامعه ای بهتر داشتن کوشش کنید و در بین فالوئرهایتان راه چگونه بهتر بودن را تبلیغ و تمرین کنید. خوشبختی مانند تلفن همراه است؛ اگر فقط شما آن را داشته باشید و دیگران محروم باشند، شما نمی توانید با کسی تماس بگیرید و عملا چیزی که شما اسمش را خوشبختی گذاشته اید بدون استفاده می گردد. پس به همنوعان خود یاری کنید که روزبه روز خوشبخت تر و زیباتر زندگی نمایند و مطمئن باشید در زندگی شما نیز اثر مثبتی خواهد داشت.

منبع: همشهری آنلاین

به "این 6 نکته به کسب وکار آنلاین شما رونق می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 6 نکته به کسب وکار آنلاین شما رونق می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید