خبرنگاران سرپرست فرمانداری شاهرود: بازنگری در صدور مجوز نانوایی ها لازم است

به گزارش وبلاگ گوگل، شاهرود - خبرنگاران - سرپرست فرمانداری شاهرود با بیان اینکه بازنگری در صدور مجوزهای نانوایی لازم است، گفت: پراکندگی بیش از حد واحدهای نانوایی در شهرستان موجب کاهش درآمد آنان شده است.

خبرنگاران سرپرست فرمانداری شاهرود: بازنگری در صدور مجوز نانوایی ها لازم است

به گزارش وبلاگ گوگل، ابوطالب جلالی روز شنبه در نشست کارگروه آرد و نان شهرستان شاهرود ، اضافه کرد : 240 واحد پخت نان در این شهرستان با سهمیه یکهزار و 720 تن آرد با سرانه 7.5 کیلویی برای هر فرد در ماه فعالند.

وی با بیان اینکه درآمد بعضی از این نانوایی ها به موجب توزیع و پراکندگی نامناسب کاهش یافته است، توضیح داد: باید با بازنگری مجوزها و تعدیل بعضی از این واحدها شرایط سودآوری را برای دیگر واحدها محقق کرد.

جلالی با اشاره به اینکه در بعضی نانوایی ها به مقدار سهمیه داده شده، نان پخت نمی گردد، گفت: در این بازنگری باید مبنای توزیع آرد برای هر نانوایی میزان جمعیت هرمحله باشد.

سرپرست فرمانداری شاهرود از فعالیت 140 واحد پخت نان در شهر شاهرود خبرداد و گفت: این بازنگری و تعدیل علاوه بر اینکه به درآمد بیشتر نانوایی ها یاری می کند از بسیاری تخلفات هم جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه باید نظارت جدی تری بر کیفیت پخت نان گردد، اضافه کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه نانوایان و فرمانداری وظیفه دارند با نظارت دقیق، نان با کیفیت در اختیار مردم قرار دهند.

جلالی یکی از دلایل توزیع نان بی کیفیت را فقدان آموزش های لازم برای نانوایان خواند و ابراز داشت: کسب مهارت لازم در زمینه بهداشت و سلامت موجب بالا رفتن کیفیت نان از لحاظ ماندگاری می گردد.

وی با اشاره به اینکه صدور بعضی از مجوزهای نانوایی به صورت سلیقه ای صورت گرفته است، توضیح داد: پراکندگی نانوایی ها موجب افزایش هزینه های سربار و قیمت تمام شده نان شده و این امر مورد اعتراض نانوایان واقع شده است.

سرپرست فرمانداری شاهرود یادآور شد: ارایه اطلاعات مربوط به عشایر شهرستان با توجه به دفترچه های عشایری به اداره صنعت، معدن و تجارت برای تخصیص سهمیه آرد موجب ساماندهی بهتر میزان مصرف و مقدار موردنیاز آرد آنان می گردد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شاهرود هم در این نشست گفت: افزایش سهمیه هر نانوایی باید توسط اتحادیه نانوایان ظرفیت سنجی شده و بر اساس آن سهمیه کاهش یا افزایش یابد.

امیر بشیری ساماندهی واگذاری آرد خام در سطح شهرستان را ضروری خواند و اضافه کرد: آرد خام بر اساس دستورالعمل ها در اختیار خانواده های روستاهایی که زیر 100 خانوار هستند، قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه 99 درصد از روستاهای بخش بیارجمند سهمیه آرد خام دارند، توضیح داد: ماهانه 33 تن آرد خام توسط تعاونی دهیاران بین خانواده های 32 روستای این بخش توزیع می گردد.

رییس اداره امور عشایری شاهرود هم در این نشست با بیان اینکه 635 خانوار عشایری دارای دفترچه عشایری هستند، گفت: جمعیت این خانوارهای بومی حدود سه هزار نفر است که در بعضی از فصول سال عشایر غیر بومی و مهمان نیز به این تعداد اضافه می گردد.

رضا نقی زاده با بیان اینکه سهمیه آرد هر نفر ماهانه 8.6 کیلو است، اضافه کرد: تعداد 1380 خانوار از این عشایر فاقد دفترچه عشایری هستند که به آنان سهمیه ای تعلق نمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه در بخش بیارجمند 410 خانواده عشایری ساکن هستند، گفت: هر دامداری عشایری دارای دستکم سه چوپان است که این تعداد هم در سهمیه عشایری دیده نشده است.

شهرستان شاهرود با 53هزار کیلومتر مربع وسعت 220 هزار تن جمعیت دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سرپرست فرمانداری شاهرود: بازنگری در صدور مجوز نانوایی ها لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرپرست فرمانداری شاهرود: بازنگری در صدور مجوز نانوایی ها لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید