درخواست مجوز فراوری انبوه واکسن کرونا از فایزر

به گزارش وبلاگ گوگل، بریتانیا 40 میلیون دوز از این واکسن را سفارش داده و قرار است ده میلیون دوز آن را تا خاتمه امسال دریافت کند. در آمریکا برای اولین بار از ماه ژوئن آمار قربانیان روزانه از 2000 نفر بالاتر رفته است.

درخواست مجوز فراوری انبوه واکسن کرونا از فایزر

شرکت داروسازی فایزر و شریک آن بایو ان تک امروز آدینه، برای واکسن کرونای فراوریی خود از سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا مجوز اضطراری درخواست نموده اند. حالا وظیفه سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکاست که معین کند این واکسن برای فراوری انبوه ایمن است یا نه.

هنوز معین نیست آنالیز اطلاعات ارائه شده از سوی فایزر و بایو ان تک توسط سازمان دارو و غذا چه مدت طول خواهد کشید، اما دولت آمریکا گفته انتظار دارد واکسن در نیمه اول ماه دسامبر تایید گردد. اطلاعات به دست آمده از آزمایش های پیشرفته واکسن، میزان پیروزیت آن را در جلوگیری از ابتلای افراد بالای 65 سال به کرونا 95% نشان داده است.

بریتانیا 40 میلیون دوز از این واکسن را سفارش داده و قرار است ده میلیون دوز آن را تا سرانجام امسال دریافت کند. در آمریکا برای اولین بار از ماه ژوئن آمار قربانیان روزانه از 2000 نفر بالاتر رفته است.

شرکت های فایزر و بایو ان تک گفته اند اگر مجوز سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا در نیمه اول ماه دسامبر صادر گردد، ظرف چند ساعت برای توزیع واکسن فراوریی خود آماده خواهند بود. متوسط زمان انتظار برای تایید واکسن از سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا نزدیک به هشت تا ده سال است و اگر تاییدیه واکسن کرونا در نیمه ماه دسامبر حاضر گردد رکوردی تاریخی خواهد بود.

رییس شرکت فایزر روز پنجشنبه گفت درخواست مجوز اضطراری نقطه عطفی در راه فراوری واکسن کرونا و ارائه آن به دنیا خواهد بود. اورسولا ون در لین، رییس کمیسیون اروپایی گفته است اروپا نیز آماده عمل است و تا سرانجام امسال دست به کار خواهد شد.

با وجود این استفن ایوانز پروفسور همه گیر شناسی دارویی در لندن می گوید سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا و آژانس داروی اتحادیه اروپا هر دو به دقت اطلاعات فراورینمایندگان را آنالیز خواهند کرد. نائومی گریملی خبرنگار حوزه بهداشت بی بی سی می گوید تا استفاده گسترده از واکسن راه درازی مانده، به ویژه از آنجا که فراوری آن با استفاده از تکنولوزی آزمایشی بوده که پیش از این استفاده نشده است.

واکسن چقدر موثر است؟

اطلاعات منتشر شده از سوی فایزر و بایو ان تک در هفته جاری نشان داده که واکسن تا 95% برای جلوگیری از بیماری موثر است. تاثیر این واکسن در میان گروه های مختلف سنی، قومیت ها و جنسیت ها یکسان است. این واکسن درعین حال عوارضی خفیف تا ملایم و کوتاه مدت دارد.

برای فراوری این واکسن از شیوه ای به نام ام. آر. ان. ای استفاده شده که از جمله شامل تزریق بخشی از کد ژنتیکی ویروس به بدن بیمار، برای آموزش سیستم ایمنی می گردد. بعد از آن بدن برای مقابله با ویروس پادتن و سلول تی می سازد.

شرایط همه گیری در آمریکا

آمریکا در هفته جاری از مرز 250 هزار قربانی کرونا گذشت. از شروع همه گیری تا کنون 11 میلیون و هفتصد هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند. در بسیاری مناطق بخش درمانی برای مقابله با ویروس و بستری بیماران با دشواری روبروست.

مرکز مقابله با بیماری های همه گیر در آمریکا به مردم این کشور توصیه نموده است که از سفر در دوران تعطیلات عید شکرگزاری خودداری نمایند. در کالیفرنیا از روز شنبه بخش بزرگی از شهروندان این ایالت نباید از ساعات ده شب تا 5 صبح از خانه هایشان خارج شوند.

ایالت های اوهایو، مینه سوتا و نیویورک از جمله ایالت هایی هستند که مقررات سختگیرانه ای را برای مقابله با شیوع کرونا اعمال نموده اند.

چه واکسن های دیگری در راهند؟

شرکت داروسازی مدرنا نیز می گوید واکسن فراوری ی اش که با تکنولوژی ام. آر. ان. آی ساخته شده 95% پیروز بوده است. به نظر می رسد این واکسن برای فراوری، فاصله زمانی زیادی با واکسن فایزر نداشته باشد.

واکسن فراوریی آکسفورد/آسترازنکا نیز هنوز در حال طی مراحال آزمایشی است، اما نتایج فعلی امیدوار نماینده بوده است. این واکسن از نسخه ضعیف شده ویروس سرماخوردگی معمولی از شامپانزه فراوری شده است. واکسن های دیگری نیز در آخرین مراحل آزمایش در چین و روسیه در دست فراوریند.

منبع: فرادید

به "درخواست مجوز فراوری انبوه واکسن کرونا از فایزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مجوز فراوری انبوه واکسن کرونا از فایزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید