رامسر می تواند به مقصد گردشگری کشاورزی تبدیل گردد

به گزارش وبلاگ گوگل، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، رامسر می تواند به مقصد گردشگری کشاورزی تبدیل گردد.

رامسر می تواند به مقصد گردشگری کشاورزی تبدیل گردد

مهدی ایزدی با بیان اینکه امروزه در دنیای مدرن بهره برداری از جنگل ها و مزارع در حوزه توریستی به عنوان یک زیر ساخت مهم مورد توجه است، گفت: میتوان با برنامه ریزی گسترده زمینه ای را فراهم کرد تا توریستان ضمن حضور در مزارع از تجربه یک روز کار در مزرعه نیز بهره مند شوند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی مازندران شهر نمونه توریستی رامسر را دارای قابلیت های بسیار در توریستی کشاورزی برشمرد و اعلام نمود: وجود باغات و مزارع با تنوع بسیار می تواند عامل جذب حداکثری توریستان علاقمند به این نوع از جاذبه باشد.

او با اشاره به این مطلب که حضور توریستان در شهرستان رامسر باید با برنامه باشد و توریست از زمانی که رامسر را به عنوان مقصد انتخاب می نمایند بتواند از این برنامه ریزی بهره مند گردد، گفت: در حال حاضر فصل برداشت برنج است و توریست ضمن حضور در مزرعه می تواند یک روز در این فعالیت داوطلبانه شرکت نموده یا در برداشت تمشک در مزرعه حضور پیدا کند و ضمن آشنایی با زراعت محصولات از حضور در مزرعه لذت ببرد.

ایزدی تنوع باغات را در رامسر در خور توجه دانست و ضمن اشاره به باغات فندق در بالادست و محصولات باغی و زراعی و گیاهان دارویی شهرستان توضیح داد: هر مزرعه را میتوان یک زیرساخت برای توریستی دانست و همین امکانات نیز هم به جذب توریست و هم به ماندگاری توریستان در رامسر یاری می نماید.

او یادآور شد: رامسر بین شهرهای مازندران و حتی کشور بیشترین سرانه فضای سبز را دارد و باغ سی هکتاری رامسر به عنوان یک مزرعه توریستی در قلب شهر قرار گرفته است، همانطور که توریستان از زیبایی های این باغ تاریخی لذت می برند و مکانی برای سرگرمی و تفرج شناخته می گردد، مزارع و باغات نیز می توانند با برنامه ریزی به مزرعه توریستی تبدیل شوند.

منبع: همگردی

به "رامسر می تواند به مقصد گردشگری کشاورزی تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رامسر می تواند به مقصد گردشگری کشاورزی تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید