طراحی دکوراسیون به سبک مدیترانه ای

به گزارش وبلاگ گوگل، دکوراسیون داخلی خانه های امروزی بر اساس سبک های متنوع طراحی داخلی و سلیقه افراد اجرا میشود. سبک های دکوراسیون در انواع سبک های روستیک, سوئدی, ژاپنی, مدرن, کلاسیک, سنتی, مینیمالیسم و … طبقه بندی میشوند و هر کدام با توجه به نوع فضا و سلیقه افراد اعمال میشوند. در نوشته های پیشین انواع سبک دکوراسیون داخلی معرفی شدند و هم اکنون در این نوشته سعی داریم سبکی دیگر با نام سبک مدیترانه ای را به شما معرفی نماییم.

طراحی دکوراسیون به سبک مدیترانه ای

سبک مدیترانه ای تلفیقی از بافت ها و رنگ های شاد را به نمایش میگذارد. یکی از ویژگی های اصلی این سبک دکوراسیون حضور طبیعت در داخل منزل است. حضور عناصری مانند چوب طبیعی و پارچه های بافته شده از نخ طبیعی و استفاده از رنگ های تازه نمادی از المان های طبیعی در سبک مدیترانه ای میباشند. اصولاً این سبک طراحی توسط خانواده هایی که در مناطق گرم سکونت دارند مورد استفاده قرار میگیرد, به همین دلیل سبک مدیترانه ای با آلاچیق های چوبی سایه دار و روزنه های نور در حیاط خلوت شناخته شده است.

آب و هوا فاکتوری تصمیم گیرنده در تلفیق معماری و طراحی داخلی به سبک مدیترانه ای به حساب نمی آید. خانه هایی که با حضور آفتاب در فضای داخلی آنها طراحی میشوند در مناطق سردسیر بیشتر مورد استقبال قرار میگیرند, جایی که مردم به راحتی و گرمای بیشتری نیاز دارند. خانه های مدیترانه ای را میتوان طبق منطقه جغرافیایی و فرهنگ مورد نظر طراحی نمود و از حضور در آنها لذت برد.

یکی از فاکتورهای کلیدی در طراحی به سبک مدیترانه ای استفاده از رنگ هایی ست که از طبیعت الهام گرفته شده اند. این رنگ ها بیشتر برای دیوار استفاده میشوند البته در انتخاب رنگ مبلمان و پارچه نیز موثر هستند. رنگ های مدیترانه ای از رنگ دریا و آسمان آبی الهام گرفته میشوند. تن های گرم قرمز مایل به قهوه ای برای مبلمان, بژ ملیح برای دیوارها, لیمویی و بنفش کمرنگ برای سایر وسایل از جمله رنگ های رایج و کاربردی در دکوراسیون مدیترانه ای هستند.

بهترین مبلمان برای سبک مدیترانه ای, مبلمان محکم با رنگ بندی یکدست از جنس چوب یا فلز چکش کاری شده است. رنگ های تیره و گرم این مبلمان را میتوان با بالشتک ها, فرش و رومبلی های رنگ روشن جذاب تر نشان داد. برای سایر وسایل از جمله لوستر, جاشمعی ها و مجسمه ها رنگ برنز گزینه ای ایده آل است. پرده ها نیز بهتر است با رنگ های ملایم و روشن انتخاب شوند تا فضای اتاق روشن تر به نظر بیاید. رنگ های سفید و کرم برای رنگ پرده ها بسیار مناسب هستند.

در کنار استفاده از رنگ های روشن و زنده, سبک مدیترانه ای گاهی اوقات با سبک روستیک ترکیب میشود. به همین دلیل است که در بعضی سبک های مدیترانه ای تیر چوبی برای سقف های بلند و کاشی کاری در جهت راهرو به چشم میخورد. یکی از وژگی های برتر سبک مدیترانه ای استفاده از کفپوش موزاییکی در حیاط خانه است. علاوه بر آن علارغم وجود طرح های مختلف برای ورودی خانه, اصولاً طراحی آن به سبک سنتی انجام میشود و گرایش کمتری نسبت به سبک مدرن دیده میشود. کاشی ها برای هر قسمت از خانه ایده ال هستند و نمای آنها در آینه و فریم درب ها بسیار زیبا و جذاب به نظر می آید.

در طراحی به سبک مدیترانه ای میتوان از پنجره و درب با اشکال مختلف استفاده کرد. درب و پنجره قوس دار ایده آل ترین گزینه برای طراحی منازل به این سبک است. علاوه بر آن میتوان در ساخت خانه از بالکن و تراس برای زیباتر نشان دادن نمای پنجره استفاده نمود.

رنگ پرده ها در دکوراسیون مدیترانه ای باید بر اساس رنگ روشن صورت گیرد تا نور و هوای تازه وارد فضا شود. بهتر است سایز پرده ها را بلندتر گرفته و از رنگ ها و الگوهای زیبا, تزئینات, میله ها و آویزهای مناسب استفاده نمائید.

فرش یکی از فاکتورهای ضروری در دکوراسیون مدیترانه ای محسوب میشود. علارغم نمای زیبا و حس گرمی که منتقل میکند, فرش گزینه ای عالی برای پوشش کف های کهنه و قدیمی است. فرش ها تنوع زیادی دارند و میتوان فرشی با رنگ و الگوی خاص برای اتاق انتخاب نمود.

سبک مدیترانه ای مناسب ترین سبک برای به نمایش گذاشتن آثار هنری دست ساز است. بطری های سرامیکی, ظروف سفالی و ظروف پذیرایی چوبی حکاکی شده را میتوان در تزئین خانه به سبک مدیترانه ای مورد استفاده قرار داد. این اشیاء با ترکیب رنگ های متضاد نوعی کنتراست در فضا ایجاد میکنند و خانه را زیباتر نشان میدهند.

منبع: ساختمانچی

به "طراحی دکوراسیون به سبک مدیترانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی دکوراسیون به سبک مدیترانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید