لزوم تأمین رفاهیات فرهنگیان؛ سهم مناسبی در تامین مسکن به فرهنگیان اختصاص یابد

به گزارش وبلاگ گوگل، تهران (پانا) - وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به لزوم تأمین رفاهیات معلمان، جامعه فرهنگیان و خانواده هایشان، اظهار کرد سفر، گردشگری و مسکن، مباحث خیلی مهمی هستند که باید به آن توجه کرد زیرا تعداد زیادی معلم وجود دارد که مستأجر هستند و خانه ندارند لذا باید در طرح مسکنی که در دولت سیزدهم پیگیری می شود، سهم مناسبی به فرهنگیان اختصاص پیدا کند.

لزوم تأمین رفاهیات فرهنگیان؛ سهم مناسبی در تامین مسکن به فرهنگیان اختصاص یابد

مسعود فیاضی در گفت وگو با پانا درباره برنامه هایش برای تأمین معیشت معلمان اظهار کرد: معلمی به معنای انسان سازی است یعنی فاخرترین و مهمترین شغل است و طبیعتا اگر معلم دغدغه معیشت داشته باشد از این نقش مهم باز می ماند و کار آمدی اش کم می شود؛ از این جهت منزلت اجتماعی معلمان تأثیر بسیار جدی در کارآمدی شان دارد.

وی با بیان اینکه برای مسؤولان تأمین معیشت مناسب برای فرهنگیان و معلمان وظیفه جدی است و تاثیر مستقیم بر کیفیت نتایج تعلیم و تربیت رسمی کشور دارد، اضافه کرد: یکی از نکات، یا اولین نکته ای که در این راستا مهم است، بحث حقوق مناسب برای فرهنگیان است. به نظر می رسد رتبه بندی معلمان بتواند این موضوع را تا مرحله خوبی محقق کند و آن ارتقایی که بر اساس رتبه بندی رخ می دهد، منطقی ترین و معقول ترین ارتقای حقوقی هست که می شود تصور کرد؛ چون پیوند عمیق و وسیعی با ارتقای مهارت ها و صلاحیت های تخصصی، حرفه ای و عمومی معلمان دارد؛ بنابراین در ازای این ارتقاء، آن ارتقاء رخ می دهد و کاملا منطقی و معقول است.

فیاضی با بیان اینکه از این جهت بحث مطالبات انباشته معلمان، چه بازنشسته ها و چه حق التدریس معلمان شاغل بحث مهمی است که باید این مطالبات به زودی پرداخت شود، اضافه کرد: بحث تدارک این موارد در بودجه سنواتی و بحث رایزنی با سازمان برنامه و بودجه و مجلس، برای تحقق این مطالبات کار جدی است که باید پیگیری شود تا به سرانجام برسد. به نظر می رسد هم سویی و دغدغه مندی که اکنون در سازمان برنامه و بودجه و همینطور دغدغه مندی که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این راستا دارند کار را خیلی تسهیل می کند و آن ها خودشان خیلی پیگیرانه و مجدانه، این قضیه را جلو می برند که ان شاءالله به نتایج خوبی هم منجر شود.

لزوم تأمین رفاهیات برای فرهنگیان

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به لزوم تأمین رفاهیات معلمان، جامعه فرهنگیان و خانواده هایشان اشاره و اظهار کرد: بحث سفر، گردشگری و مسکن، مباحث خیلی مهمی است؛ تعداد زیادی معلم داریم که در حال حاضر مستأجر هستند و خانه ندارند. باید در طرح مسکنی که در دولت سیزدهم پیگیری می شود، سهم مناسبی به فرهنگیان اختصاص پیدا کند تا آنهایی که مستاجر هستند ان شاءالله صاحب خانه شوند؛ همه پیگیری هایمان را باید انجام دهیم تا ان شاالله این موضوع محقق شود و همه تلاش هایمان را خواهیم کرد.

وی به بحث سلامت جامعه فرهنگیان و خانواده هایشان چه در بخش پیشگیری، چه درمان و چه توان بخشی اشاره و عنوان کرد: باید بیمه تکمیلی فرهنگیان پیگیری شود تا بتوانیم یک ظرفیت خوبی برای تحقق بیمه تکمیلی فرهنگیان ایجاد شود و دغدغه در مسائل بهداشتی و سلامتی شان نداشته باشند. همچنین توسعه زیرساخت های بهداشتی حرف اول را در این بخش می زند که تسهیل ورود خیرین سلامت و بخش خصوصی می تواند در این قضیه خیلی کمک کند که این هم باید حتما در دستور کار قرار بگیرد.

فرهنگیان باید سهام دار صندوق ذخیره فرهنگیان شوند

فیاضی با تأکید بر تمرکز روی صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار کرد: فلسفه وجودی این صندوق این بود که فرهنگیان سپرده گذار نباشند بلکه سهام دار باشند تا بتوانند انتفاع بهتری از این صندوق ببرند پس این باید درست شود. یعنی باید به این سمت برویم که زمینه را فراهم کنیم تا فرهنگیان سهام دار باشند نه سپرده گذار.

وی ادامه داد: نتیجه منطقی این قضیه این است که اگر فرهنگی سهامدار است پس باید بتواند نظارت کند؛ یعنی باید شفافیت موضوع برای فرهنگیان وجود داشته باشد تا فرهنگیان بتوانند آن نظارتی که لازم است را اعمال کنند. به نظر می رسد اگر مجموعه این عوامل شود، در واقع معدل معیشت فرهنگیان ارتقاء خوب و قابل قبولی را پیدا می کند و انشاءالله باید همه تلاشمان انجام دهیم تا محقق شود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "لزوم تأمین رفاهیات فرهنگیان؛ سهم مناسبی در تامین مسکن به فرهنگیان اختصاص یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تأمین رفاهیات فرهنگیان؛ سهم مناسبی در تامین مسکن به فرهنگیان اختصاص یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید