لزوم مدیریت مخازن آب زیرزمینی در خراسان رضوی

به گزارش وبلاگ گوگل، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: منابع آب های زیر زمینی در خراسان رضوی در خطر بحران به سر می برد و این در حالی است که در خشکسالی ها 95 درصد از آب خراسان رضوی از منابع زیرزمینی تأمین می گردد.

لزوم مدیریت مخازن آب زیرزمینی در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار گروه استان های وبلاگ گوگل از مشهد، محمد علایی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در برنامه تلوزیونی با تاکید بر لزوم مدیریت کسری مخازن آب های زیرزمینی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی اکنون بحرانی ترین منابع آب های زیر زمینی در سطح کشور را دارد و این در حالی است که در شرایط خشکسالی 95 درصد از آب خراسان رضوی از منابع زیرزمینی تأمین می گردد.

او که با موضوع مدیریت آب در خشکسالی، فرصت ها و تهدید ها در این برنامه تلوزیونی شرکت نموده بود و با اشاره به اینکه در 43 سال گذشته، 35 میلیارد مترمکعب از آب خوان های زیرزمینی را از دست دادیم، اضافه نمود: آب خوان ها بی نظیر ترین سرمایه خدادادی هستند که باید در حفظ آن طبق سند سازگاری با کم آبی کوشا باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه منابع آب زیرزمینی فرصت بزرگ و تهدید جدی است، ادامه داد: فرصت بزرگ یعنی در خشکسالی ها مانند سد ها به وضوح کمبود آب دیده نمی گردد، اما تهدید جدی یعنی با نابودی آب خوان های زیرزمینی حیات از بین می رود.

/س.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "لزوم مدیریت مخازن آب زیرزمینی در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم مدیریت مخازن آب زیرزمینی در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید