مجلس در پی شفافیت در بودجه دانشگاه های علوم پزشکی است

به گزارش وبلاگ گوگل، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به بیان توضیحاتی درباره لزوم ایجاد شفافیت در بودجه دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت.

مجلس در پی شفافیت در بودجه دانشگاه های علوم پزشکی است

زهرا شیخی درباره دلیل عدم نظارت بر بودجه دانشگاه های علوم پزشکی گفت: نظارت بر نحوه هزینه کرد بودجه دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد، زیرا مجلس شورای اسلامی از بازوی نظارتی به نام دیوان محاسبات برخوردار است و ما در کمیسیون بهداشت و درمان بسیاری از مسائل و سوالاتی را که بدون پاسخ مانده به وسیله دیوان محاسبات برای آنالیز موضوع ورود نموده ایم و به نتایج تعیینی هم رسیده ایم.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس هم در این رابطه هشدار داده و گفت: مستثنا شدن بخش قابل توجهی از منابع عمومی دولت از قانون محاسبات عمومی موجب ایجاد بستر فساد و انحراف منابع شده است. نبود شفافیت آن هم در جایی که بیش از 100 هزار میلیارد تومان اعتبار وجود دارد، می تواند باعث ایجاد فساد گردد.

شیخی معتقد است که شاید به گفته وزیر بهداشت و یا مسئولین اجرایی کشور اگر دست هیئت امنای دانشگاه ها در بحث دخل و خرج منابع باز نباشد ممکن است که محدودیت ایجاد گردد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید نمود، ما باید در جریان هزینه کرد منابع در دانشگاه های علوم پزشکی باشیم و آنچه تعیین است این است که در جا هایی در این هزینه کرد مشکل وجود دارد مجلس در پی شفافیت بیشتر در این خصوص است در اگر نظارت دقیق در اصلی دیوان محاسبات بر این موضوع صورت بگیرد این مسئله قابل حل است.

با تصویب ماده یک قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور در چند سال قبل، دانشگاه های علوم پزشکی که بودجه ای بیش از 100 هزار میلیارد تومان در اختیار دارند، از شمول این قانون خارج شده اند.

شیخی گفت وزارت بهداشت باید اعلام کند که چرا نحوه هزینه کرد بودجه دانشگاه های علوم پزشکی تعیین و اعلام نمی گردد. آن ها موظف هستند هر گزارشی که نمایندگان مجلس بخواهند را در اختیار آن ها قرار دهند و اگر سوالات مبهم بود هم می توانند نمایندگان مجلس از اهرم های قویتر استفاده نمایند.

وبلاگ گوگل سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مجلس در پی شفافیت در بودجه دانشگاه های علوم پزشکی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس در پی شفافیت در بودجه دانشگاه های علوم پزشکی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید