وزیر خارجه جدید کره جنوبی انتخاب شد

به گزارش وبلاگ گوگل، رئیس جمهوری کره جنوبی امروز (چهارشنبه) مشاور سابق امنیت ملی خود را که تاحدی مقصر شکست مذاکرات 2019 کره شمالی و آمریکاست، برای سمت وزارت خارجه کشورش کاندیدا نموده است.

وزیر خارجه جدید کره جنوبی انتخاب شد

به نقل از خبرگزاری رویترز، کاندیداتوری چونگ یویی-یونگ 74 ساله برای سمت وزارت خارجه کره جنوبی در حالی صورت می گیرد که وی قرار است جای کانگ کیونگ وا، را با هدف یاری به احیای مذاکرات متوقف شده اتمی با کره شمالی درست چند ساعت پیش از تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا بگیرد.

چونگ یویی-یونگ در زمانی که مشاور امنیت ملی مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی بود، کوشش کرد تا بین کره شمالی و آمریکا میانجی گری کند.

اما به سوءمدیریت بین دو طرف درباره توافق بالقوه پس از دومین نشست در ویتنام در سال 2019 متهم شد که توافقی هم در پی نداشت.

این تغییر دو روز پس از آن انجام شده که رئیس جمهوری کره جنوبی از بایدن خواست تا با کره شمالی به مذاکره بپردازد و راه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را در پیش بگیرد.

یکی از مقام های ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه ای اظهار داشت: کاندیدا شدن چونگ یویی-یونگ یک نقطه جدید در صف آرایی دیپلمات ها و گروه بندی مجدد نیروها در زمان تحلیف بایدن به شمار می رود.

حزب اصلی اپوزیسیون کره جنوبی کاندیدا شدن چونگ یویی-یونگ را برای سمت وزارت خارجه این کشور مورد انتقاد قرار داده و گفته که این اقدام، بازتاب عدم تمایل مون جائه این برای در نظر دریافت موضعی جدید به منظور جلوگیری از یک شکست میانجی گرانه دیگر است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "وزیر خارجه جدید کره جنوبی انتخاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه جدید کره جنوبی انتخاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید