(ویدئو) آیا پرواز به دور جهان در نیم ساعت به واقعیت تبدیل خواهد شد؟

به گزارش وبلاگ گوگل، ایلان ماسک میخواهد با ساخت سفینه فضایی رویای انسان در سفر به دور جهان در مدت زمان اندک را به واقعیت تبدیل کند.

(ویدئو) آیا پرواز به دور جهان در نیم ساعت به واقعیت تبدیل خواهد شد؟

به گزارش وبلاگ گوگل، شما ساعت 9 صبح در نیویورک از خواب بیدار می شوید و با هواپیما بعد از 5 ساعت پرواز در ساعت 2 بعدازظهر به لندن می رسید. حالا فرض کنید بتوانید در مدت زمان کم این مسافت را طی کنید. این ایده ای که ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت اسپیس ایکس در نظر دارد تا آن را به واقعیت تبدیل کند. شرکت اسپیس ایکس که بر روی پروژه سفر انسان به مریخ فعالیت می نماید، میخواهد پروژه ای مشابه را هم روی زمین پیاده کند.

بنا به گفته ایلان ماسک اگر می توانیم سفینه فضایی را طراحی کنیم که به مریخ برسد، چرا نتوانیم چنین سفینه ای را برای سفر روی زمین طراحی کنیم؟ با طراحی این سفینه، سفر از هنگ کنگ تا سنگاپور در مدت 22 دقیقه، از لس آنجلس تا تورنتو کانادا 24 دقیقه و توکیو تا دهلی نو تنها در مدت زمان 30 دقیقه، لندن تا سیدنی در مدت زمان 51 دقیقه انجام می گردد. در حالی که یک هواپیمای مسافربری با سرعت 925 کیلومتر بر ساعت حرکت می نماید، سفینه فضایی می تواند با سرعت 27 هزار کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

کمپانی اسپیس ایکس در کوشش است تا با ساخت چنین سفینه ای که با سرعت 27 هزار کیلومتر بر ساعت حرکت می نماید این ایده را به واقعیت تبدیل کند. در صورت ساخت این سفینه در آینده ای نزدیک پرواز به دور جهان در نیم ساعت با یاری شرکت اسپیس ایکس محقق خواهد شد.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

منبع: فرارو

به "(ویدئو) آیا پرواز به دور جهان در نیم ساعت به واقعیت تبدیل خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو) آیا پرواز به دور جهان در نیم ساعت به واقعیت تبدیل خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید