چالش های خرید آنلاین مبلمان و لوازم دکوراسیون داخلی

به گزارش وبلاگ گوگل، این روزها مهمترین سهم بازار خرید و فروش مربوط به معاملات آنلاین است. خرید آنلاین مبلمان و لوازم دکوراسیون داخلی از جمله مواردی است که خانواده ها در انجام آن شک و تردید زیادی دارند، عدم اطمینان از کیفیت کالا، عدم ضمانت آسیب های احتمالی حین حمل و نقل، کلاهبرداری های اینترنتی و …. از جمله چالش های خرید آنلاین مبلمان است که پیش روی خانواده ها قرار گرفته است. در این مقاله به بیان نکاتی در این زمینه پرداخته و راهکارهای آن اشاره خواهیم داشت.

چالش های خرید آنلاین مبلمان و لوازم دکوراسیون داخلی

خرید اینترنتی مبلمان؛ آری یا خیر؟

خرید اینترنتی از فروشگاه های بزرگ مدتها است که در میان مردم رایج است، خرید لباس، کیف، کفش، زیورآلات و … از جمله مواردی است که در حال حاضر خرید آنها به شکل آنلاین عادی است، اما خرید مبلمان و لوازم دکوراسیون داخلی به صورت آنلاین مسئله ای است که هنوز به طور کامل در جامعه ما رایج نیست و خانواده ها برای انجام آن مردد هستند.

در حال حاضر در کشورهای پیشرفته دنیا سایت هایی مثل ebay یا آمازون از جمله فروشگاه های بزرگ اینترنتی هستند که به صورت بین المللی فعالیت دارند و از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آنها به صورت آنلاین خرید و فروش می شود، اما آنچه باعث می شود که ایرانی ها با دید وسواس گونه ای به خرید آنلاین لوازمی مثل مبلمان و اجناس دکوری بنگرند مسائل و موانعی است که بر سر معاملات آنلاین در ایران وجود دارد که در بخش های بعدی به آنها می پردازیم.

به این ترتیب با توجه به پیشرفت تکنولوژی روز دنیا و همچنین برخی شرایط از جمله دسترسی داشتن به امکانات عادلانه برای خرید، حذف واسطه ها و یا در شرایط بحرانی کنونی وجود یک بیماری مسری و کشنده به نام کرونا که باعث شده است خرید و فروش آنلاین بیش از پیش مورد توجه واقع شود از جمله مواردی است که لزوم خریدهای اینترنتی را گوشزد می کند.

چالش های خرید آنلاین مبلمان و لوازم منزل

تصور کنید شخصی در یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان قصد خرید مبل راحتی دارد، یا به طور مثال یک خانواده در کردستان قصد خرید سرویس خوابی که در تهران تولید شده است را دارند، حتی تصور این که این افراد چه مقدار باید وقت، انرژی و پول هزینه کنند تا به خواسته خود برسند سخت است، خرید آنلاین راهی است که می تواند تا حدود زیادی این هزینه ها را کاهش دهد. اما چه چالش هایی پیش روی این افراد وجود دارد؟

عدم اطمینان از کیفیت کالا

به گفته بیشتر کاربران یکی از موانع پیش روی خرید اینترنتی کالاهایی مثل مبلمان یا لوازم خانگی عدم اطمینان از کیفیت کالا است، این که کاربر باید هزینه زیادی بابت خرید این کالاهای ضروری پرداخت کند و ترس این را دارد که کالایی که دریافت می کند آن چیزی که سفارش می دهد نباشد.

قیمت بالای لوازم در سایت های فروشگاهی

برخی کاربران معتقدند در خریدهای اینترنتی متوجه شده اند که بسیاری از کالاها در بازار با قیمت مناسب تری قابل خرید هستند. بنابراین اطمینان نداشتن از قیمت گذاری منصفانه یکی دیگر از دلایلی است که باعث می شود در مورد خرید کالاهایی مثل مبلمان، سرویس خواب و لوازم منزل به صورت اینترنتی تجدید نظر کنند.

سایت های کلاهبرداری

حتما برای شما هم پیش آمده که در چندین خرید اینترنتی که داشته اید، در دام کلاهبرداران گرفتار شده باشید، فیشینگ یکی از مشهورترین انواع کلاهبرداری های اینترنتی است که با سرقت اطلاعات کارت بانکی کاربر اقدام به خالی کردن آن و سرقت پول های کاربر می کند. سایت هایی که کالاهای تقلبی می فروشند، سایت هایی که جوابگوی نیاز مشتریان بعد از خرید نیستند و خدمات پس از فروش ندارند و … از جمله مواردی است که مصداق شاخص کلاهبرداری و شیادی محسوب می شوند.

صفحه جدید ما را دنبال کنید

دنبال می کنم

راه حل برای خریدن اینترنتی مبل چیست؟

مواردی که به آنها اشاره کردیم از جمله چالش های پیش روی کاربران در خریدهای اینترنتی به ویژه در زمینه مبلمان و لوازم دکوراسیون داخلی منزل است. در کنار این مسائل مواردی مثل بیمه حمل و نقل کالا، مشاوره قبل از خرید، خدمات پس از فروش و … از جمله مواردی است که خریداران اینترنتی مبلمان در ایران با آن روبه رو هستند. راه حل بسیار ساده است، به مواردی که در زیر به آنها می پردازیم توجه کنید:

شناخت سایت های معتبر

اگر بخواهیم با دید منطقی و علمی به مقوله خرید آنلاین مبلمان و لوازم منزل در ایران بپردازیم، باید گفت عدم شناخت کافی کاربر ایرانی از شرایط سایت های فروشگاهی از جمله مواردی است که باید به آن اشاره کرد. اگر قصد خرید مبلمان به صورت آنلاین دارید، باید بدانید سایت های فروشگاهی معتبری وجود دارند که می توانید با خیال آسوده از کیفیت کالا و خدمات آنها خرید اینترنتی داشته باشید.

مقایسه قیمت ها و خرید از تولیدکننده

اگر می خواهید یک کالای خاص مثل مبلمان یا لوازم دکوراسیون داخلی منزل را به شکل آنلاین و با خیال آسوده خرید کنید، باید قیمت ها را در سایت های فروشگاهی مختلف بررسی کنید و از سایتی خرید کنید که قیمت های رقابتی تر و منصفانه تری دارد، یک راه بسیار ساده و مناسب این است که از تولیدکنندگان خرید کنید، به این ترتیب بدون پرداخت وجه اضافه به واسطه ها بهترین کالا را با قیمت مناسب خریداری خواهید کرد.

دریافت ضمانت های لازم

یکی دیگر از راه های خرید آنلاین پیروز این است که به موارد تضمین کننده خرید مثل فاکتور معتبر، بیمه کالا، مشاوره قبل و بعد از فروش، خدمات پس از فروش و … توجه داشته و آنها را از فروشنده بخواهید. به این ترتیب یک معامله محکم و قانونی دارید که در صورت لزوم می توانید آن را از طریق مجاری قانونی پیگیری کنید.

توجه به نماد الکترونیکی

در حال حاضر سایت های فروشگاهی باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی و نماد ساماندهی باشند. بنابراین بهتر است هنگام خرید از فروشگاه های کالای خواب یا مبلمان به این نمادها توجه داشته باشید تا با خیال آسوده خرید خود را انجام دهید. به این ترتیب در صورت عدم رضایت از خدمات سایت ها می توانید اقدامات قانونی لازم را داشته باشید.

استفاده از امکان پرداخت در محل

بسیاری از سایت های فروشگاهی به ویژه در مورد سایت هایی که کالا و خدمات گران قیمتی را به کاربران ارائه می کنند، جهت حفظ اطمینان کاربران گزینه پرداخت یا تسویه در محل دارند، که در این صورت کاربر می تواند برای سفارش و خرید کالای مورد نظر مبلغی را به عنوان پیش پرداخت، پرداخت کرده و مابقی وجه را در زمان دریافت کالا تسویه کند. این یکی از راه های مناسب برای محک زدن کیفیت کالا و خدمات سایت های فروشگاهی است.

در نهایت مبلمان را آنلاین بخریم؟

با توجه به مطالبی که عنوان کردیم بعید به نظر می رسد خرید اینترنتی مبلمان و کالاهای دکوری امر غیرممکن یا غیرمعقولی باشد. فقط کافی است که شرایط خرید اینترنتی ایمن و آگاهانه را رعایت کنید و از سایت های معتبر خرید داشته باشید.

سایت اثاث چین از جمله سایت های معتبر در زمینه فروش آنلاین مبلمان، کالای خواب و لوازم دکوراسیون داخلی منزل است که تمام شرایط یک خرید امن و با اطمینان را برای کاربران رقم زده و کالاهای مورد نظر را از درب کارخانه بدون واسطه به دست مشتریان عزیز در سراسر کشور می رساند. بیمه حمل و نقل، خدمات پس از فروش، مشاوره آنلاین و تسویه در محل از جمله مواردی است که باعث می شود یک خرید اینترنتی لذت بخش را با اثاث چین تجربه کنید.

منبع: اتاق

به "چالش های خرید آنلاین مبلمان و لوازم دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های خرید آنلاین مبلمان و لوازم دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید