کره شمالی 60 کلاهک هسته ای دارد!

به گزارش وبلاگ گوگل، ایسنا نوشت: بنا بر تخمین اخیر یک مؤسسه تحقیقاتی وابسته به دانشگاه دفاع ملی آمریکا، این باور وجود دارد که کره شمالی 60 کلاهک هسته ای دارد که می تواند ثبات منطقه ای را تهدید کند.

کره شمالی 60 کلاهک هسته ای دارد!

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، مؤسسه مطالعات ملی استراتژیک در گزارش ارزیابی استراتژیک 2020 خود اعلام کرد که گمان می گردد کره شمالی دارای بین 15 تا 60 کلاهک هسته ای و تقریباً 650 موشک بالستیک باشد که از ظرفیت تهدید شهرها در کره جنوبی، ژاپن و چین شرقی برخوردار هستند.

بنا بر این گزارش، جمهوری خلق کره به وسیله فراوری سلاح های کشتار جمعی، استفاده از سلاح های شیمیایی و استقرار تهاجمی نیروهای متعارف خود، ثبات منطقه ای و هنجارهای جهانی را تهدید می نماید.

این گزارش می افزاید: کره شمالی همچنین موشک های بالستیک قاره پیما را آزمایش نموده که می توانند قادر به حمله به آمریکا باشند.

گزارش مؤسسه مطالعات ملی استراتژیک اشاره نموده که برآورد غافلگیرکننده 1.2 میلیون سرباز کره شمالی در یک حالت تهاجمی، از پیش به سمت منطقه غیرنظامی استقرار یافته اند و همچنان تهدیدی متعارف برای کره جنوبی و ژاپن محسوب می شوند.

جعل ارز و قاچاق مواد مخدر به رژیم کره شمالی یاری نموده بودجه فراوری کند و تأثیر تحریم ها را جبران کند.

بنا بر این گزارش، تخمین سالانه 1.25 میلیون تا 250 میلیون دلار ارز تقلبی آمریکا توسط پیونگ یانگ به گردش درآمده و در خصوص ارزش این فعالیت، عدم قطعیت زیادی وجود دارد.

در این گزارش آمده کره شمالی بیشتر از آنکه به عنوان یک دولت-ملت مشروع فعالیت داشته باشد، به مثابه یک شرکت شبه جنایت کار در حال فعالیت است.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "کره شمالی 60 کلاهک هسته ای دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی 60 کلاهک هسته ای دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید