گفت وگو حتی درباره مسائل غیرسیاسی در کشور سخت شده است

به گزارش وبلاگ گوگل، خبرنگاران/خراسان رضوی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: من در 3 دوره ای که به مجلس رفته ام، منتخب اجماعی اصولگرایان بوده ام. این دوره نیز اگر بنا باشد در انتخابات شرکت کنم، طبیعتا این انتظار می رود که اصولگرایان از من حمایت نمایند. باید دید آنالیز های آقایان به کجا می رسد.

گفت وگو حتی درباره مسائل غیرسیاسی در کشور سخت شده است

امیرحسین قاضی زاده هاشمی با حضور در فرمانداری مشهد اظهار کرد: مجلس کنونی نقاط قوت و ضعفی داشته و در بعضی حوزه ها ورود خوبی داشته اما در بخشی از حوزه ها نتوانسته وارد گردد، مبارزه با فساد و برخورد با اموال نامشروع، مساله شفافیت، توجه به بودجه شرکت های دولتی که پنهان بود و... از مسائلی است که در این دوره از مجلس به آن پرداخته شد، با این حال به جهت 3 فراکسیونی بودن، اجماع سیاسی در مجلس وجود نداشت و قدرت یکپارچه را در خصوص مسائل ملی نتوانست پیاده کند.

وی ادامه داد: این تجربه ای بود که نخستین مجلس بعد از انقلاب بود که اکثریت سیاسی در آن وجود نداشت و در تصمیم گیریهای استراتژیک در بعضی مواقع کم می آورد، نحوه تعامل در مجلس ریشه در بیرون از آن داشت، بعضی تابوها در کشور ایجاد شده و گفت و گو حتی بر سر مسائل غیرسیاسی سخت شده است. اگر یک عنصر فعال اصولگرا با یک نیروی اصلاح طلب بر سر موضوع گفت و گو نمایند، کار سختی است چون تصویرسازی هایی در بیرون رخ داده و در خیلی از حوزه ها تصمیم سازی سخت شده است.

قاضی زاده هاشمی بیان نمود: به عنوان نمونه در مساله رای به شفافیت آرای نمایندگان این مساله در اظهارات نمایندگان دیده می شد و اگر طرحی را جریان اصولگرا ارائه می داد، جریان اصلاح طلب با آن مخالفت می کرد و بالعکس. این ناشی از فرهنگ سیاسی جامعه و برخواسته از کف خیابان است. باید این فاصله گذاری بین رقابت های سیاسی با امور مردم صورت گیرد تا فرصت گفت و گو و تفاهم فراهم گردد.

وی افزود: مشهد 5 نامزد بیشتر ندارد اما چون این یک شهر بزرگ و با ظرفیت است و شخصیت های بزرگی دارد، همواره کنشگران سیاسی آن بیشتر از ظرفیت کرسی های آن در مجلس است و به همین ما در دوره ای دنبال افزایش کرسی های این شهر در مجلس بودیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گفت وگو حتی درباره مسائل غیرسیاسی در کشور سخت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگو حتی درباره مسائل غیرسیاسی در کشور سخت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید