یک اقامتگاه بوم گردی در گناباد افتتاح شد

به گزارش وبلاگ گوگل، معاون گردشگری خراسان رضوی گفت: صد و سومین اقامتگاه بوم گردی استان با نام عمارت ایوان در نوغاب گناباد هم زمان با هفته دولت افتتاح شد.

یک اقامتگاه بوم گردی در گناباد افتتاح شد

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، یوسف بیدخوری روز سه شنبه چهارم شهریورماه 1399 در مراسم افتتاح این اقامتگاه اسم کرد: این شهرستان 12 اقامتگاه بوم گردی دارای پروانه فعالیت و 9 اقامتگاه بوم گردی در حال تکمیل دارد.

او با اشاره به بوتیکهتل در حال ساخت این شهرستان اظهار کرد: بوتیکهتلی که در شهرستان گناباد در حال ساخت و ساز است از پیشرفت خوبی برخوردار است.

او یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از تأسیسات گردشگری فعال نیستند، در جلسه ای که با حضور مدیران شهرستان و معاون هماهنگی امور مالی استانداری برگزار گردید، خواسته شد دستگاه های اجرایی و به خصوص بانک ها از جمله صندوق کارآفرینی امید تمهیداتی را در نظر بگیرند، تسهیلات امهال گردد تا پس از بهره برداری و فعال شدن ظرفیت کامل، تأسیسات گردشگری اقساط را پرداخت نمایند.

علیرضا شناسایی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد هم در این مراسم گفت: این اقامتگاه بوم گردی در زمینی به مساحت حدود 650 مترمربع و با زیربنای 400 مترمربع دارای 12 اتاق و دو تالار است.

او اضافه کرد: اقامتگاه بوم گردی با یک میلیارد و 100 میلیون ریال سرمایهگذاری ایجاد شده و برای شش نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد نموده است.

حامد قربانی فرماندار گناباد هم ظرفیت گردشگری شهرستان را ارزشمند دانست و اعلام کرد: واحد اقامتگاه بوم گردی و گردشگری نوغاب از حیث فرهنگی غنی است که با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بازسازی شده و این جای تقدیر دارد.

او توضیح داد: این میراث ماندگار بسیار ارزشمند است و این درسی برای ما است که بدانیم گذشتگان ما چگونه در این مکان ها زندگی می کردند و آموزه های دینی خودشان را چگونه حفظ می کردند.

علی رسولیان معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به شرایط خاص شیوع کرونا و تأثیر آن بر اقتصاد تأسیسات گردشگری گفت: دستگاه های اجرایی و بانک ها در دریافت مطالبات و اقساط با تأسیسات گردشگری همکاری و مساعدت داشته باشند.

این مراسم با حضور نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی، معاون گردشگری استان، فرماندار گناباد، امام آدینه شهر کاخک و تعدادی دیگر از مسئولان شهرستان برگزار گردید.

منبع: میراث آریا

به "یک اقامتگاه بوم گردی در گناباد افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک اقامتگاه بوم گردی در گناباد افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید