ادغام 6 بانک ؛ پروژه ای بزرگ که در سال 99 به اتمام رسید

به گزارش وبلاگ گوگل، سال 99 یکی از بزرگترین پروژه های بانک مرکزی به پایان رسید و بانک های انصار - مهر اقتصاد- حکمت- قوامین و موسسه اعتباری کوثر در بانک سپه ادغام شد.

ادغام 6 بانک ؛ پروژه ای بزرگ که در سال 99 به اتمام رسید

به گزارش خبرگزاری وبلاگ گوگل ، اوایل اسفندماه سال 97 این موضوع از سوی رییس جمهور اعلام شده بود که پس از طی مراحل تصویب در شورای پول و اعتبار وارد مراحل اجرایی شد و در 30 آذر 99 رییس کل بانک مرکزی از تکمیل پروژه بزرگ ادغام بانک های وابسته به نیروهای مسلح خبر داد.

کارشناسان این اقدام بانک مرکزی را یک گام موثر در اصلاح نظام بانکی تلقی کرده و معتقدند تشکیل بانک های بزرگ با منابع بیشتر، امکان خدمات رسانی و تامین منابع موثرتری را نسبت به بانک های خُرد خواهد داشت.

رییس کل بانک مرکزی درباره این ادغام گفته بود: پروژه ادغام این 6 بانک، کاری بسیار پیچیده و بزرگی بود که با پشتکار و مدیریت دقیق همکارانم در حوزه نظارت بانک مرکزی، همراهی صمیمانه و خوب بانک های ادغامی، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت اقتصاد و مدیران تلاشگر بانک سپه در طول 2.5 سال به سرانجام رسید.

حنیفی معاون نظارت بانک مرکزی نیز در گفتگو با ایبِنا در این باره افزود: با انجام این ادغام بزرگترین بانک جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد. نزدیک به 470 هزار میلیارد تومان سپرده این بانک ها است که تقریبا می توان گفت حدود 50 درصد از بانک بعدی که ملی باشد، فراتر قرار می گیرد.

->

منبع: خبرگزاری آریا

به "ادغام 6 بانک ؛ پروژه ای بزرگ که در سال 99 به اتمام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادغام 6 بانک ؛ پروژه ای بزرگ که در سال 99 به اتمام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید