برترین و بدترین انتقال های لیگ بیستم

به گزارش وبلاگ گوگل، در این مطلب به آنالیز سه انتقال پیروز و سه انتقال ناپیروز این فصل می پردازیم؛ جابه جایی هایی که هر کدام در زمان انجام سروصدای زیادی به پا کردند اما برخی از آنها آن طور که باید از کار درنیامدند.

برترین و بدترین انتقال های لیگ بیستم

به گزارش وبلاگ گوگل، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: با نزدیک شدن به مقطع سرانجامی لیگ بیستم، شاید کم کم زمان ارزیابی برخی انتقال های پرسروصدا در فوتبال ایران رسیده باشد. هنر تیم بستن و انتخاب درست نفرات، تاثیر بسیار زیادی در پیروزیت باشگاه ها دارد. در این مطلب به آنالیز سه انتقال پیروز و سه انتقال ناپیروز این فصل می پردازیم؛ جابه جایی هایی که هر کدام در زمان انجام سروصدای زیادی به پا کردند اما برخی از آنها آن طور که باید از کار درنیامدند. جالب اینجاست که در فهرست انتقال های پیروز، دو جابه جایی زمستانی هم داریم که به تازگی اجرا شده اند اما خیلی زود معلوم شده انتخاب های خوبی بوده اند.

محمد عباس زاده؛ پیروز

بازیکن سابق نساجی و پرسپولیس، در لیگ سیزدهم پدیده فوتبال ایران لقب گرفت. او این اسم را در یک رقابت جنجالی با مهدی شریفی بازیکن سپاهان به دست آورد. هر دو بازیکن دوران پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند. شریفی مدت هاست از سطح اول فوتبال ایران جدا شده و حتی حضور در پرسپولیس نتوانست به او یاری کند. محمد عباس زاده اما این فصل بعد از پیوستن به تراکتور مجددا به اوج برگشته است. عباس زاده که با اصرار علیرضا منصوریان جذب شد، در 20 بازی لیگی 9 گل برای تراکتور به ثمر رسانده است. نقش آفرینی مهم تر او اما در لیگ قهرمانان آسیا بود؛ جایی که عباس زاده چهار گل برای تیمش زد و باعث صعود دراماتیک تراکتور از مرحله گروهی شد.

مهدی ترابی؛ پیروز

ترابی در سرانجام فصل گذشته پرسپولیس را به مقصد العربی قطر ترک کرد اما بیش از نیم فصل در لیگ ستارگان دوام نیاورد و به شکل عجیبی به فوتبال ایران برگشت. او در بازگشت به پرسپولیس، خیلی زود نشان داد همان مهره باکیفیت قدیم است. ترابی در نیم فصل دوم به عصای دست یحیی گل محمدی تبدیل شده و خلاقیت و سرعت انتقال توپ را در پرسپولیس بالا برده است. اوج درخشش این بازیکن در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بود؛ جایی که دو گل به ثمر رساند و پنج گل هم برای همبازیانش ساخت. ترابی در حال حاضر با همین آمار رجحانن پاسور لیگ قهرمانان به تعداد می رود. شاید اگر او فصل گذشته جدا نمی شد، رویای قهرمانی آسیا برای پرسپولیس تعبیر می شد.

احسان حاج صفی؛ پیروز

کاملا تعیین بود که انتقال زمستانی او از تراکتور به سپاهان برای تیم اصفهانی بسیار موثر خواهد بود. احسان البته در تراکتور هم بد بازی نکرد و انصافا بین سه کاپیتان تیم ملی که با هم به تیم تبریزی ملحق شدند رجحانن نمایش را داشت، اما داستان او با سپاهان فرق دارد. این تیم خانه حاج صفی است. او بلافاصله بعد از حضور در اصفهان بازوبند کاپیتانی سپاهان را گرفت و به میانه میدان این تیم سر و سامان داد. حاج صفی دو پاس گل در بازی با تراکتور و سایپا برای همبازیانش ارسال کرد و گل سه امتیازی ملاقات با نساجی را هم خودش زد. او یک وزنه بسیار مهم برای سپاهان به تعداد می رود و به اسم تنها خرید زمستانی این تیم، به وضوح شایستگی هایش را نشان داده است.

آرمان رمضانی؛ ناپیروز

این که آرمان رمضانی در استقلال چه خواهد نمود، در طول زمان تعیین می گردد. با این حال حضور رمضانی در پرسپولیس یک شکست کامل فنی برای باشگاه و بازیکن بود. آرمان ابتدای فصل به اسم سهمیه لیگ رجحان عظیمسال، یعنی ارزشمندترین فهرستی که هر تیمی در اختیار دارد به پرسپولیس آمد اما با نمایش های ناامیدکننده اش صدای اعتراض کارشناسان و طرفداران را درآورد. رمضانی در تیم های قبلی اش از جمله سایپا هم کم گل زده بود اما فضای باشگاه های عظیم فرق می نماید و آنجا مدارای چندانی با بازیکنان ناپیروز صورت نمی گیرد. گفته می گردد رمضانی بابت شش ماه حضور بی ثمر در پرسپولیس حدود یک میلیارد و 350 میلیون تومان دستمزد گرفت و سپس در انتقالی مستقیم سر از استقلال درآورد.

سعید واسعی؛ ناپیروز

یکی از عجیب ترین سرنوشت های نقل وانتقالاتی این فصل مربوط به سعید واسعی می شد. این هافبک 26 ساله لیگ نوزدهم در پیکان درخشید و برای فصل تازه با پیشنهاد چند تیم از جمله استقلال و تراکتور روبرو شد. نهایتا هم او در یک انتقال پرماجرا سر از تیم تبریزی درآورد. بعد پیکان به خاطر فسخ غیر قانونی قرارداد از واسعی شکایت کرد و برنده شد. در نتیجه برای این بازیکن حکم محرومیت چهار ماهه بریدند و مقداری هم جریمه اقتصادی در نظر گرفتند. از اواخر اسفند بالاخره واسعی به تمرینات برگشت و حتی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان هم به میدان رفت اما رسول خطیبی به تازگی اعلام نموده این بازیکن از نظر فنی مورد تایید او نیست و باید جدا گردد. یک فصل کامل سوخت؛ تمام.

علیرضا حقیقی؛ ناپیروز

از جمله جابه جایی های تابستانی فوتبال ایران که سر و صدای زیادی کرد، حضور علیرضا حقیقی در گل گهر سیرجان بود. دروازه بان پیشین پرسپولیس و تیم ملی ایران بعد از یک دوره حضور در نساجی راهی سیرجان شد تا در پروژه جاه طلبانه گل گهر زیر نظر امیر قلعه نویی کار کند. با این حال نتیجه کار چندان خوشایند از آب درنیامد. حقیقی در این فصل اشتباهات زیادی داشت و در مقاطعی هم نیمکت نشین شد. او در بازی با پیکان گل به خودی زد، مقابل استقلال یکی از بدترین بازی های عمرش را ارائه داد و اخیرا هم برابر فولاد مرتکب یک خطای پنالتی ناشیانه شد. قلعه نویی همه پیروزیت هایش در دوران مربیگری را با رجحانن دروازه بان های ایران مثل مهدی رحمتی و وحید طالب لو به دست آورده، اما حقیقی عصای دست او نشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برترین و بدترین انتقال های لیگ بیستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین و بدترین انتقال های لیگ بیستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید