ارتباط هات اسپات در iOS 15 از پروتکل امنیتی قوی تر WPA3 پشتیبانی می کند

به گزارش وبلاگ گوگل، همان گونه که می دانید اپل می خواهد نسخه نهایی iOS 15 و iPadOS 15 را پاییز امسال عرضه کند. در مراسم رونمایی از این سیستم عامل ها دیدیم که هر دو نسخه از این سیستم عامل های تازه دارای ویژگی های متنوع و تازه ای هستند.

ارتباط هات اسپات در iOS 15 از پروتکل امنیتی قوی تر WPA3 پشتیبانی می کند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

یکی از ویژگی های نو اضافه شده به این سیستم عامل ها پشتیبانی هات اسپات از پروتکل امنیتی WPA3 است که باعث می شود امنیت ارتباط هات اسپات در آیفون و آیپد افزایش پیدا کند. استفاده از این پروتکل امنیتی نو باعث افزایش امنیت کاربران شده و از افشا شدن کلمه عبور جلوگیری می کند.

در ماه ژوئن (خرداد) 2018، Wi-Fi Alliance از WPA3 رونمایی کرد و گفت که هدف از ارائه این پروتکل ساده سازی امنیت وای فای، ایجاد روش احراز هویت قوی تر و افزایش قدرت رمزگذاری است. با این وجود، شبکه هات اسپات در سیستم عامل های iOS 14 و iPadOS 14 تنها از WPA2 پشتیبانی می کند.

با توجه به این موضوع، می توانیم انتظار داشته باشیم که بعد از عرضه نسخه نهایی iOS 15 و iPadOS 15 و اضافه شدن پشتیبانی از WPA3 به ارتباط هات اسپات، امنیت ارتباط هات اسپات در دستگاه های اپل افزایش خواهد یافت.

با وجود اینکه اکنون سال های زیادی است که دستگاه های ساخت اپل می توانند به شبکه های دارای پروتکل امنیتی WPA3 متصل شوند، اما تا قبل از رونمایی از سیستم عامل های iOS 15 و iPadOS 15، کاربران تنها می توانستند که از پروتکل WPA2 در زمان ایجاد یک شبکه هات اسپات با دستگاه خود استفاده کنند.

البته باید بگوییم که برای یک کاربر عادی، تجربه شبکه هات اسپات در iOS 15 با گذشته تفاوتی را نخواهد داشت و شبکه هات اسپات دارای پروتکل WPA3 تنها دارای مزایای امنیتی بیشتری است. در واقع با وجود اینکه توصیه می شود تا کاربران در زمان راه اندازی یک شبکه هات اسپات از کلمه عبور پیشرفته و قوی استفاده کنند، اما بسیاری از کاربران تنها از کلمه های عبور بسیار ساده استفاده می کنند که می توان آن ها را به راحتی حدس زد.

پروتکل WPA3 هدفش این است که در این حالت هم امنیت کاربران را حفظ کند؛ زیرا این پروتکل ارتباطی از روش های احراز هویت بر پایه پسورد قوی تر بهره می برد. در نتیجه از کاربران در برابر تلاش های دیگر افراد برای حدس زدن کلمه عبور آن ها، به شکل بهتری هم محافظت می کند.

دو سیستم عامل iOS 15 و iPadOS 15 هم اکنون از طریق توسعه دهندگان در حال آزمایش هستند و اپل می خواهد تا نسخه بتای عمومی این سیستم عامل ها را در آینده و در این تابستان عرضه کند.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "ارتباط هات اسپات در iOS 15 از پروتکل امنیتی قوی تر WPA3 پشتیبانی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط هات اسپات در iOS 15 از پروتکل امنیتی قوی تر WPA3 پشتیبانی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید