اصلاحات 19 بندی اساسنامه کمیته ملی المپیک

به گزارش وبلاگ گوگل، اصلاحات 19 بندی اساسنامه کمیته المپیک پس از ایرادات وارده از سوی شورای نگهبان معین شد.

اصلاحات 19 بندی اساسنامه کمیته ملی المپیک

به گزارش وبلاگ گوگل، ابتدای آبان ماه سال 1398 بود که اسحاق جهانگیری، معاون اول سابق رییس جمهوری، اساسنامه کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران که در جلسه 14 مهر 1398 هیات وزیران به تصویب رسیده بود را به پیوست برای اقدام معمول به شورای نگهبان ارسال کرد.

هیات وزیران در جلسه 14 مهر 1398 به پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان و به استناد تبصره (3) ماده واحده قانون انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران مصوب 1395، اساسنامه کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران را تصویب نموده بود.

به همین دلیل، عباسعلی کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان، در تاریخ 10 تیر 1399، به معاون اول وقت رییس جمهوری خاطرنشان کرد که اساسنامه کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران مصوب جلسه مورخ 14 مهر 1398 هیأت وزیران، در جلسات متعدد شورای نگهبان مورد بحث و آنالیز نهاده شد و در رابطه با آن اعلام نظر شد.

به منظور مشاهده ایرادات و موارد مدنظر شورای نگهبان در رابطه با اساسنامه کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران می توانید اینجا کلیک کنید.

پس از آن، مصوبه اصلاحی هیات وزیران از سوی اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری در تاریخ 30 خردادماه امسال به دبیرخانه شورای نگهبان ارجاع و اعلام شد که بازگشت به نامه شماره 18464/102/99 مورخ 10 تیرماه 1399 در مورد اساسنامه کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، اصلاحات لازم جهت برطرف ایرادات آن شورا در جلسه 23 خرداد 1400 هیات وزیران تصویب شده است.

برای مشاهده مصوبه اصلاحی هیات وزیران، می توانید اینجا کلیک کنید.

در نهایت نیز شورای نگهبان، نظر تاییدی خود را در تاریخ 24 آبان 1400 خاطرنشان کرد که در ادامه آمده است:

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اصلاحات 19 بندی اساسنامه کمیته ملی المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاحات 19 بندی اساسنامه کمیته ملی المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید