ایران قهرمان رقابت های تیمی آسیا شد، ایران به آسیایی ها رخصت نداد

به گزارش وبلاگ گوگل، در مسابقات تیمی ورزش های زورخانه ای قهرمانی آسیا در فیلیپین، تیم ایران به مقام نخست دست یافت.

ایران قهرمان رقابت های تیمی آسیا شد، ایران به آسیایی ها رخصت نداد

به گزارش خبرنگار وبلاگ گوگل از فیلیپین، در نخستین روز مسابقات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی قهرمانی آسیا در شهر تانوان فیلیپین، تیم ایران در ماده تیمی ورزش های زورخانه ای با 716 امتیاز به مقام نخست دست یافت. نمایش تیمی ایران با تشویق حاضران استادیوم همراه شد.

در این ماده همچنین تیم عراق - که عملکردی خیره نماینده و تماشاگرپسند داشت - با 564 امتیاز نایب قهرمان شد و مقام سوم به صورت مشترک به فیلیپین (282) و نپال (223) رسید.

از نکات جالب توجه این مسابقات، تاکید در ادای واژه ای فارسی الفاظ دینی در احرای حرکات ورزشی است به گونه ای که ورزشکاران کشورهای شرکت نماینده از جمله تایلند، نپال، سنگاپور، مالزی و ... در اجرای نمایش خود از واژه های رخصت، یا فتاح، و ... استفاده می کردند.

در حاشیه این مسابقات، لی هائه سئونگ، رئیس کره ای کنفدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی آسیا در گفت وگو با وبلاگ گوگل، اظهار کرد: از تماشای حرکات تیمی ایرانی ها بسیار لذت بردم. تاکنون چنین نمایش زیبایی از ورزش ندیده بودم.

او هم چنین، گفت : در کره جنوبی ورزش زورخانه ای اجرا نمی شد، اما ما با یاری فدراسیون بین المللی این رشته و فدراسیون ورزش های زورخانه ای ایران توانستیم این رشته را در کشور خود ایجاد کنیم و مایلیم که روز به روز در این رشته پیشرفت کنیم.

فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در سال 2004 تاسیس شد و اکنون 85 کشور در پنج قاره عضو این فدراسیون هستند و در حوزه ورزش زورخانه ای فعالیت می نمایند. محسن مهرعلیزاده از ابتدا تاکنون ریاست این فدراسیون را عهده دار است. بهرام افشارزاده، مشاور عالی ریاست فدراسیون، به عنوان نماینده فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در فیلیپین حضور دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ایران قهرمان رقابت های تیمی آسیا شد، ایران به آسیایی ها رخصت نداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران قهرمان رقابت های تیمی آسیا شد، ایران به آسیایی ها رخصت نداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید