ایجاد مراکز ارائه خدمات ورزشی و تندرستی یک ضرورت است

به گزارش وبلاگ گوگل، مجتبی کرمی با اشاره به تبعاتی که شیوع ویروس کرونا روی کم تحرکی و اضافه وزن و چاقی مردم داشته است به خبرنگاران گفت: شیوع این ویروس محدودیت هایی که را برای ورزش کردن مردم ایجاد کرد و همین اتفاق به موانع دیگر ورزش نکردن اضافه شد تا شاهد افزایش بیماری های غیرواگیر در کشور باشیم.

ایجاد مراکز ارائه خدمات ورزشی و تندرستی یک ضرورت است

وی ادامه داد: کم تحرکی که از قبل وجود داشت به واسطه شیوع کرونا و تغییر سبک زندگی مردم به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد و زمینه بیماری های دیگری را فراهم آورد. بیماری های قلبی و عروقی عمده ترین بیماری است که ناشی از کم تحرکی و یکجانشینی است، شیوع این بیماری در جامعه موجب افزایش هزینه های اقتصاد سلامت می شود و فاجعه ای عظیم تر این است که با این شرایط رشد جمعیت پیشبینی می شود جمعیت سالمند ایران تا سال 2050 به 30 درصد خواهد رسید.

کرمی اضافه کرد : با توجه به ماهیت رشته علوم ورزشی که ماهیتی میان رشته ای دارد، بسیاری از علوم مختلف برای تقویت و تربیت جسم و روان انسان در آن دخیل بوده است که باعث شده هدف این رشته آشنایی دانشجویان آن با ابعاد مختلف جسمی و روانی انسان در حد یک پزشکیار بوده تا آنان بتوانند پس از پایان تحصیلات به عنوان یک مربی آماتور و یا حرفه ای در حوزه ورزش با ورزشکاران در ارتباط باشند اما امروز با توجه به شرایط بحرانی و پاندمی کم تحرکی در دنیا بخصوص در ایران فارغ تحصیلان رشته تربیت بدنی می توانند در بحث دانش افزایی و آگاهی بخشی به آحاد مردم در مراکز مشاوره ای به جامعه خدمات رسانی بکنند.

وی اضافه کرد : به هرحال امروزه ارائه خدمات تخصصی تندرستی به اقشار مختلف جامعه نیازمند تخصص در حوزه علوم ورزشی می باشد و با توجه به بیکاری بیش از 100 هزار فارغ التحصیل حوزه علوم ورزشی در کشور و امکان ایجاد اشتغال برای عده زیادی از افراد متقاضی کار در حوزه ورزش، چنانچه امکان تاسیس مراکز ورزش و تندرستی توسط وزارت ورزش و جوانان فراهم شود، ظرفیت بسیار عظیمی در کشور برای اشتغال در حوزه علوم ورزشی ایجاد می شود.

مشاور فدراسیون ورزش های همگانی ادامه داد: بر اساس بند 12 بخش وظایف قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان آماده است که (صـدور و لغو پروانه تاسـیس و فعالیت اتحادیه باشگاه های ورزشی، باشگاهها ، اماکن و مراکز ارائه دهنده خدمات ورزشی و تندرستی پس از بررسی صلاحیتهای عمومی، اخلاقی، علمی و حرفه ای و نظارت بر فعالیت آنها) و همچنین بر اساس بند 8 اختیارات وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش می بایست اقدام به تسهیل فعالیت دانش آموختگان علوم ورزشی برای ارائه خدمت مطلوب به جامعه و نظارت مستمر بر آن انجام دهد. که قانون مذکور در تاریخ 1399/06/16 در مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 1399/07/02 به تایید شورای نگهبان رسید.

مجتبی کرمی اضافه کرد : اهداف این مراکز مشاوره در حوزه خدمات ورزشی و تندرستی می تواند در خصوص ارزیابی و سنجش ویژگی های جسمانی، ارائه برنامه ها تمرینی، ارائه رژیم های تغذیه ورزشی، ارائه مشاوره به مدیران ورزشی، تحلیل شرایط های مربوط به رشد حرکتی در بچه ها و نوجوانان ، مشاوره های روان شناختی ورزشی و تجزیه و تحلیل اطلاعات بیومکانیک ورزشی باشد که کلیه فارغ تحصیلان گرایش های مختلف رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی امکان فعالیت در این مراکز را با توجه به گرایش رشته تحصیلی میتوانند داشته باشند.

مشاور فدراسیون ورزش های همگانی اضافه کرد : بر این باوریم که این مراکز می توانند با مشاوره دادن در سطح کشور و افزایش دانش و آگاهی آحاد جامعه نسبت به فعالیت بدنی و ورزش در کلیه اقشار کشور باعث افزایش فعالیت بدنی مناسب و استاندارد در طول روز شود و از این طریق میتوانیم فرهنگ سبک زندگی فعال را در جامعه نهادینه کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایجاد مراکز ارائه خدمات ورزشی و تندرستی یک ضرورت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد مراکز ارائه خدمات ورزشی و تندرستی یک ضرورت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید