با فرض تکرار سناریوی نماینده دولت در مجلس، مجلس به ناچار بودجه را برای 3 ماه اول سال تصویب می نماید

به گزارش وبلاگ گوگل، خبرگزاری خبرنگاران- نائب رئیس کمیسیون مالی مجلس گفت: اگر دولت لایحه بودجه را بدون تغییر به مجلس برگرداند مجلس بودجه را به صورت سه دوازدهم برای ابتدای سال آینده تصویب می نماید.

با فرض تکرار سناریوی نماینده دولت در مجلس، مجلس به ناچار بودجه را برای 3 ماه اول سال تصویب می نماید

به گزارش خبرگزاری وبلاگ گوگل، احسان خاندوزی اضافه کرد: با فرض اینکه سناریوی امروز صبح نماینده دولت در صحن علنی مجلس تکرار گردد، مجلس به ناچار بودجه را برای سه ماه ابتدایی سال تصویب می نماید تا درباره بقیه ارقام بودجه تصمیم دیگری گرفته گردد.

وی گفت: تاکید می کنم بودجه سه دوازدهم حتما انتخاب بهینه و اول مجلس شورای اسلامی نیست,، اما اگر بار هزینه ای و تورم زایی لایحه تکرار گردد که به واسطه آن منفعت بلند مدت مردم به خطر بیفتد بهتر است در چند ماه اول سال آینده که اتفاقا ماه های پایانی دولت هم هست این هزینه کوتاه مدت را بپردازیم,، اما برای بلند مدت چنین کسری بودجه و تورمی را به کشور تحمیل نکنیم.

خاندوزی گفت: کمیسیون تلفیق به ویژه در طرف درآمدی، برای اتکا به منابع پایدار مالیاتی و مانند آن کوشش خوبی انجام داده بود، هر چند در طرف مصارف و هزینه های دولت، متاسفانه همان جهت انحرافی، تورم زا و خطیر لایحه دولت تکرار شده بود، در حالیکه انتظار می رفت دولت با این اصلاحات کمیسیون تلفیق در طرف درآمدی موافقت کند و ادامه اصلاحات طرف هزینه ای را در داخل صحن علنی با همکاری دولت و مجلس انجام دهیم و لایحه 1400 را به نفع اقتصاد و مردم به انتها برسانیم.

وی اضافه کرد: جهش 60 درصدی هزینه های دولت در یک سال می توانست در آینده هزینه های بسیار سنگینی بر دولت و مردم تحمیل کند و حتی ورشکستگی مالی دولت های آینده را در پی داشته باشد.

نائب رئیس کمیسیون مالی مجلس گفت: متاسفانه نحوه مواجهه نماینده دولت در صحن علنی به نحوی بود که نمایندگان استنباط کردند بنای هیچ همکاری و تعاملی برای اعمال این اصلاحات وجود ندارد و همچنان بر آن لایحه اصرار دارند.

خاندوزی اضافه کرد: از آنجا که ارقام کل درآمد و هزینه بودجه استخراج نشده بود، نمی توانستیم برآورد تورمی انجام دهیم,، زیرا هر پیشنهاد مالیاتی و هزینه های افزایش طرح ای عمرانی سرجمع کل لایحه را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری وبلاگ گوگل به نقل از صدا و سیما، وی ادامه داد: امیدوارم دولت موضع امروز خود را در صحن علنی تکرار نکند و همه به نفع اقتصاد مردم در سال آینده همکاری کنیم تا ثبات مالی به کشور برگردد، زیرا هم اکنون در شرایط جنگ مالی نیازمند همکاری بیشتر قوا هستیم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "با فرض تکرار سناریوی نماینده دولت در مجلس، مجلس به ناچار بودجه را برای 3 ماه اول سال تصویب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با فرض تکرار سناریوی نماینده دولت در مجلس، مجلس به ناچار بودجه را برای 3 ماه اول سال تصویب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید