به روز رسانی جدید واتساپ، اجرا خواهد شد؟!

به گزارش وبلاگ گوگل، واتس اپ تاکید نموده است که شرایط جدید استفاده از این پیغام رسان جنبه محرمانه مکالمات کاربران را زیر سوال نخواهد برد.

به روز رسانی جدید واتساپ، اجرا خواهد شد؟!

پیغام رسان واتس اپ هفته گذشته اظهار داشت طرح خود برای به روزرسانی مقررات در زمینه محافظت از حریم خصوصی کاربران را که پیش از این یک بار به تعویق افتاده بود، به اجرا خواهد گذاشت.

شرایط جدید استفاده از پیا رسان واتس اپ قرار است از روز 15 مه (25 اردیبهشت) به اجرا در آید. پیغام رسان واتس اپ در ابتدای امسال موعد هشت فوریه (20 بهمن) را برای موافقت کاربران با به روزرسانی شرایط استفاده از این اپلیکیشن اعلام نموده بود. با این حال عکس العمل کاربران واتس اپ به این تصمیم باعث شد که به روزرسانی شرایط استفاده از واتس اپ به تعویق بیافتد.

بعضی از کاربران در آن موقع با حذف پیغام رسان واتس اپ به استفاده از گزینه های جایگزین مانند تلگرام و سیگنال روی آوردند. پیغام رسان واتس اپ با به روزرسانی شرایط استفاده از اپلیکیشن خود در نظر دارد تا اطلاعات بیشتری از کاربران را در اختیار شرکت مادر خود یعنی فیسبوک قرار دهد.

شرکت فیسبوک در سال 2014 پیغام رسان واتس اپ را به قیمت نزدیک به 20 میلیارد دلار خریداری کرد و حالا در نظر دارد تا از واتس اپ برای درآمدزایی و ارائه تبلیغات هدفمند به کاربران استفاده کند. یکی از اهداف فیسبوک گسترش امکان برقراری ارتباط بین شرکت ها و مشتریان آن ها به وسیله پیغام رسان واتس اپ است.

واتس اپ تاکید نموده است که شرایط جدید استفاده از این پیغام رسان جنبه محرمانه مکالمات کاربران را زیر سوال نخواهد برد. با این حال بسیاری از کاربران اکنون با این پرسش روبرو هستند که در صورت عدم موافقت با به روزرسانی شرایط استفاده از واتس اپ پس از روز 25 اردیبهشت برای حساب کاربری و داده های آن ها چه اتفاقی خواهد افتاد؟

پیش از پاسخ به این پرسش لازم به یادآوری است که مقررات عمومی حفاظت از داده ها در اتحادیه اروپا (GDPR) مانع از اجرای تغییرات مورد نظر واتس اپ برای کاربران ساکن کشور های عضو اتحادیه اروپا می گردد. با این حال آوازه نه چندان مثبت فیسبوک در زمینه حفاظت از داده های شخصی باعث شده است که کاربران حتی در کشور های عضو اتحادیه اروپا نیز با بدبینی به شرایط جدید استفاده از واتس اپ بنگرند.

در بخش مرتبط با رعایت امنیت و حریم خصوصی در پایگاه اینترنتی واتس اپ به بسیاری از زبان ها از جمله فارسی درباره به روزرسانی شرایط استفاده از این پیغام رسان اطلاع رسانی شده است. واتس اپ به صراحت حذف حساب کاربری افرادی را که با شرایط جدید استفاده از این پیغام رسان موافقت ننمایند رد نموده است.

با این حال واتس اپ به این دسته از کاربران پس از روز 25 اردیبهشت امکان استفاده کامل از امکانات خود را نخواهد داد. به این ترتیب واتس اپ در نظر دارد تا کاربران را تا زمان پذیرش شرایط جدید از بعضی از امکانات خود محروم کند. کاربران امکان پاسخگویی به تماس های صوتی و تصویری را همچنان خواهند داشت.

آن ها همچنین اعلان های (نوتیفیکیشن های) اپلیکیشن واتس اپ را دریافت خواهند کرد، اما امکان خواندن و فرستادن پیغام های نوشتاری را دیگر نخواهند داشت. واتس اپ بدون ارائه جزئیات بیشتر اعلام نموده است که این شرایط برای دوره ای کوتاه ادامه خواهد داشت.

این پیغام رسان البته سیاست خود در زمینه حذف حساب های کاربری غیرفعال را پس از 25 اردیبهشت نیز ادامه خواهد داد. به این ترتیب اگر کاربران پس از 25 اردیبهشت به مدت 120 روز وارد اپلیکیشن واتس اپ نشوند، حساب کاربری آن ها حذف خواهد شد.

واتس اپ از آن دسته از کاربرانی که قصد پذیرش شرایط جدید استفاده از این پیغام رسان را ندارند دعوت نموده است تا پیش از 25 اردیبهشت تاریخچه مکالمات خود را به سیستم عامل اندروید یا آی او اس منتقل نمایند. آن ها همچنین امکان دانلود یک گزارش از حساب کاربری خود و حذف آن را خواهند داشت.

با این حال واتس اپ هشدار داده است که در صورت حذف حساب کاربری امکان بازیابی دوباره آن وجود نخواهد داشت.

منبع: یورونیوز

منبع: فرادید

به "به روز رسانی جدید واتساپ، اجرا خواهد شد؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به روز رسانی جدید واتساپ، اجرا خواهد شد؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید