بیست و سومین کنگره پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی مهر برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ گوگل به نقل از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اعلام این خبر اضافه کرد: نخستین جشنواره ملی کمیته های تحقیقات و فناوری دانشجویی کل کشور نیز همزمان با بیست و سومین کنگره ملی سالیانه در اردبیل برگزار می گردد.

بیست و سومین کنگره پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی مهر برگزار می گردد

وی اضافه کرد: این جشنواره جهت انتخاب و تجلیل از کمیته های تحقیقات و فناوری دانشجویی برتر و دانشجویان پژوهشگر برتر در دو سطح حقیقی و حقوقی برای اولین بار در کشور برپا می گردد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه در این دوره از برگزاری کنگره بالاترین رکورد مقالات دریافتی به ثبت رسیده است، توضیح داد: 2 هزار و 100 چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که به علت محدودیت های موجود بالغ بر 400 مقاله به صورت سخنرانی، پوستر و پوستر الکترونیکی (e poster) پذیرفته شده است.

وی گفت: در بخش داوری نیز با حساسیت های بسیار و طبق شاخص های مشخص ارزیابی مقالات انجام پذیرفته و بعلاوه بخش های مربوط به فناوری و نوآوری به صورت جداگانه داوری شده است.

پناهی با اشاره به برنامه فشرده که طی سه روز برگزاری کنگره در نظر گرفته شده است به برگزاری کارگاه های جانبی نیز اشاره و گفت: نشست های کلان منطقه ها آمایشی در 10 سالن مجزا و به صورت همزمان طی سه روز برگزاری کنگره دایر خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان باید قدردان دوران جوانی و روحیه جویندگی و پرسشگری خود باشند، گفت: دانشجویان برای پژوهش به این روحیه بسیار احتیاجمند هستند و باید در برابر هر پدیده ای علامت سوال بگذارند و در پی پاسخی علمی و مبتنی بر دانش برای آن باشند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: از اهداف اصلی برگزاری کنگره پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی در کنار آموزش و تربیت، ترغیب دانشجویان به امر پژوهش های کاربردی است و تمام کوشش این هست که دانشجویان و پژوهشگران را به سمتی سوق دهیم که تحقیقات پس از چاپ مقاله متوقف نشده و منجر به فراوری ثروت و کارآفرینی در کشور گردد.

وی اضافه کرد: ترویج این نگاه کلان مدیریتی در دانشگاه های نسل سوم و چهارم علاوه بر تربیت نسلی برخوردار از دانش و دارای قدرت تفکر انتقادی به فراوری علم و فناوری و بعلاوه ثروت برگرفته از این دو، با پیشرفت های روز جهان همگام خواهد شد.

پناهی با اشاره به اینکه برنامه های درسی به نحوی هستند تا بیشترین تعداد واحد درسی امکانپذیر برای دانشجویان تعریف گردد و برای توسعه دروسی که دانشجو به آن علاقه مند است، فضایی دیده نشده، اضافه کرد: کمیته ها این خلا را پر کردند. یادگیری اصولی پژوهش، کار تیمی و گروهی، انجام پژوهش های به روز و متناسب با احتیاج جامعه و منجر به محصول همه در کمیته ها مهیا شده است ولی جهت آن بر عهده دانشجو و متکی به پویایی اوست.

وی ابراز امیدواری کرد برگزاری این کنگره ها و جشنواره ها شروعی برای رشد باور و انگیزه در دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی است و جهت روشنی برای شکوفایی استعدادهای جوان ما خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بیست و سومین کنگره پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی مهر برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیست و سومین کنگره پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی مهر برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید