کانون پرورش فکری برای هفته کودک چه می نماید؟

به گزارش وبلاگ گوگل، مدیر عامل کانون پرورش فکری بچه ها گفت: به مناسبت هفته ملی و جهانی کودک برای همه سطوح سنی ویژه برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

کانون پرورش فکری برای هفته کودک چه می نماید؟

حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان گفت: در مورد هفته ملی و جهانی کودک برای همه سطوح کودک که سن های مختلفی دارند، برنامه ریزی هایی صورت گرفته است . در این برنامه ریزی ها به تنوع فعالیتی برای مخاطبانمان هم توجه شده است. بعلاوه برای بچه ها بهزیستی، برای کانون و تمام بچه ها این سرزمین سعی نموده ایم برنامه ریزی انجام گردد.

او در ادامه صحبت های خود به اختصار به برنامه های برنامه ریزی شده هفته ملی و جهانی کودک اشاره نمود و گفت: اولین برنامه ای که به صورت ملی برگزار خواهد شد؛ مراسم افتتاحیه هفته ملی کودک که یک نمایشگاهی در مورد فعالیت کانون پرورش فکری است، طراحی شده است.

او در مورد برنامه های دیگر اینگونه گفت: در هفته کودک، برپایی کارگاه های فرهنگی هنری، علمی و دینی در مرکز فرهنگی هنری کانون در دستور کار قرار گرفته است. بعلاوه با توجه به تقارن هفته کودک با هفته وحدت از مجموعه سه جلدی پیامبراکرم رونمایی خواهد شد.

علامتی گفت: ویژه نمایش های صحنه ای، نقالی، تئاتر و مسابقه را در کنار نمایشگاه و در حضور عزیزان خواهیم داشت. در پارک لاله تهران برنامه های مختلفی برای بچه ها و خانواده ها اجرا خواهد شد. بعلاوه نشست تخصصی با حضور کارگردانان و عزیزان عرصه هنر با موضوع آنالیز اقیانوس پشت پنجره در دستور کار قرار گرفته است. نمایش دیجیتال در سال های 2021 در دستور کار قرار گرفته است و آموزش مراحل فراوری کتاب از دریافت اثر تا صفحه آرایی در این نمایشگاه ها انجام خواهد گرفت.

او اضافه کرد در هفته کودک ملاقات با شاعران نویسندگان تصویرگران حوزه کتاب را خواهیم داشت و به معرفی شخصیت های کانون می پردازیم. برگزاری کارگاه عروسگ سازی، میز سازه هندسی میز بازی ها و نمایش عروسک های نمدی را خواهیم داشت. بعلاوه نمایش آنلاین فیلم سینمایی، تئاتر، کودک و انیمیشن را در پروتال اینترنتی کانون داریم.

علامتی ادامه داد: ما در دستور کار خود عیادت از بچه ها بیمار در بستر بیمارستان را قرار داده ایم. بعلاوه برنامه ریزی شده است، تماشاخانه های ما که سیار هستند در منطقه ها محروم و روستاها حاضر شوند. در حوزه استان ها برگزاری بیست و چهارمین برنامه قصه گویی در همدان،کرمان، هرمزگان، آذربایجان غربی، قم، گلستان، لرستان، آذربایجان شرقی، خوزستان، مازندران، خراسان رضوی، سمنان و تقریبا تمام استان ها خواهیم داشت. او ادامه داد، مراکز ما دراین ایام به صورت رایگان عضو می پذیرند. بعلاوه کانون زبان تخفیف حدودی 20 درصدی را قرار داده است.

مدیر کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان گفت: دیگر برنامه های کانون در مراکز فرهنگی هنری مناسب با احتیاج بچه ها برگزار خواهد شد. بعلاوه نشست و هم اندیشی با نویسندگان خوب کانون کودک به صورت مجازی با تمام بچه های که عضو این مجموعه هستند از سراسر کشور را برگزار خواهیم کرد. تماشاخانه های سیار ما تا سرانجام مهر ماه از هفته ملی کودک آغاز و تا سرانجام مهر ماه فعالیت خواهند داشت و پیش بینی می گردد حدود 100 اجرا در قم، کردستان، اردبیل، آذربایجان غربی، چهارمحال بختیاری، یزد، بوشهر و سمنان داشته باشیم. بعلاوه قصد داریم، نشست های علمی حضوری و مجازی را برای مخاطبان بزرگسالمان یعنی خانواده ها، پدر، مادر و مربی ها با هدف آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و هم افزایی متناسب با احتیاجهای کودک را برگزار کنیم.

وبلاگ گوگل فرهنگی هنری سایر حوزه ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کانون پرورش فکری برای هفته کودک چه می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانون پرورش فکری برای هفته کودک چه می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید