تاکید سئول به کره شمالی برای پذیرش سفر پیشنهادی پاپ

به گزارش وبلاگ گوگل، دولت کره جنوبی امروز (دوشنبه) به کره شمالی تاکید نمود تا به پیشنهاد سفر پاپ به این کشور به صورت مثبت پاسخ دهد و بابت پیشرفت اقدامات در پیگیری صلح منطقه ای نیز ابراز امیدواری کرد.

تاکید سئول به کره شمالی برای پذیرش سفر پیشنهادی پاپ

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این بیانیه از سوی وزارت اتحاد مجدد دو کره پس از آن مطرح شد که پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های دنیا بار دیگر از تمایلش برای سفر به کره شمالی در جریان ملاقات با مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی در واتیکان سخن گفت.

رئیس جمهوری کره جنوبی و پاپ روز آدینه در حاشیه اجلاس گروه 20 در رم، ایتالیا ملاقات داشتند و در این ملاقات، مون جائه این گفت که سفر پاپ به کره شمالی می تواند تضمین کننده صلح در شبه جزیره کره باشد.

پاپ نیز پاسخ داده بود که تمایل دارد اگر کره شمالی برایش دعوت نامه ارسال کند، به این کشور برود.

در همین حال، یکی از سخنگوهای وزارت اتحاد مجدد دو کره در نشست خبری گفت: از آنجا که پاپ تمایل دارد تا به این کشور سفر کند و بار دیگر بر این مساله صحه گذاشته، امیدواریم که پیونگ یانگ هم به این درخواست، پاسخ مثبت دهد و راه را برای تضمین صلح در شبه جزیره کره فراهم کند.

رئیس جمهوری کره جنوبی و رهبر کاتولیک های دنیا وقتی که مون در 2018 به ایتالیا سفر نموده بود با هم ملاقات داشتند.

در آن موقع هم مون جائه این دعوت لفظی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را برای سفر پاپ به این کشور به وی ابلاغ کرد اما رهبر کاتولیک های دنیا در پی بن بست گفتگوهای اتمی بین واشنگتن و پیونگ یانگ نتوانست سفرش را به کره شمالی نهایی کند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "تاکید سئول به کره شمالی برای پذیرش سفر پیشنهادی پاپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید سئول به کره شمالی برای پذیرش سفر پیشنهادی پاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید