خاتمه قرنطینه مرزی میان چین و کره شمالی بعد از دو سال از شروع همه گیری کرونا

به گزارش وبلاگ گوگل، مقامات چینی گفتند انتظار می رود روابط تجاری با کره شمالی از امروز به علت گشایش مجدد گذرگاه مرزی بین دو کشور از سر گرفته گردد.

خاتمه قرنطینه مرزی میان چین و کره شمالی بعد از دو سال از شروع همه گیری کرونا

وبلاگ گوگل-گذرگاه مرزی چین و کره شمالی از سال 2020 و آغاز نخستین قرنطینه های ضدکرونایی در مرز ها مسدود شده بود. حال مقامات چینی از آغاز مجدد روابط تجاری مرزی با پیونگ یانگ خبر می دهند.

به گفته خبرگزاری رویترز، روز گذشته یک قطار باری از کره شمالی از گذرگاه مرزی عبور و وارد چین شد و بدین ترتیب روابط تجاری میان دو کشور در دوران مهار نسبی کرونا از سر گرفته شد.

کره شمالی از ابتدای آغاز کرونا در دنیا یعنی از اوایل سال 2020 قوانین سختگیرانه ای از جمله بستن مرز ها و محدودیت های سفر های داخلی اعمال نموده است.

روز گذشته با عبود سه واگن قطار باری از راستا ریلی بین ایستگاه دندونگ در چین و کره شمالی روابط تجاری به وسیله راستا راه آهن میان دو کشور از سر گرفته شد.

بسیاری از تاجران و بازرگانانی که این مدت به علت بسته بودن مرز برای روابط تجاری خود با مشکل روبرو بودند از این اتفاق اظهار خوشحالی کردند. چین در حال حاضر به طور رسمی بازگشایی مرز های خود را اعلام ننموده است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، اما با استناد به چندین منبع مطلع از ورود قطار باری کره شمالی به دندونگ اطلاع داد و گفت این نشانه بازگشایی رسمی مرز زمینی میان کره شمالی و چین است.

قرار است امروز قطار های باری با محموله ای از بار های اضطراری از چین به کره شمالی ارسال شوند.

وبلاگ گوگل بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خاتمه قرنطینه مرزی میان چین و کره شمالی بعد از دو سال از شروع همه گیری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه قرنطینه مرزی میان چین و کره شمالی بعد از دو سال از شروع همه گیری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید