تحویل اتوبوس های نو به تهران در هفته اول شهریور ، 1200 دستگاه به صورت تدریجی وارد می گردد

به گزارش وبلاگ گوگل، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود اولین سری اتوبوس های نو مرکز به ناوگان اتوبوسرانی اطلاع داد و گفت: سال جاری وزارت کشور، ماهیانه 100 تا 200 دستگاه اتوبوس را به شهرداری تهران تحویل خواهد داد.

تحویل اتوبوس های نو به تهران در هفته اول شهریور ، 1200 دستگاه به صورت تدریجی وارد می گردد

به گزارش وبلاگ گوگل، سید مجتبی شفیعی با بیان اینکه تحویل اتوبوس های نو از سوی وزارت کشور، سال جاری در هفته دولت انجام خواهد شد، گفت: وزارت کشور تعهدی را اعلام نموده که براساس آن، اولین سری از اتوبوس ها به جهت شرایط خاص مرکز از لحاظ فرسودگی ناوگان و حجم بالای تقاضا، به تهران اختصاص پیدا می نماید.

شفیعی از ورود ماهانه 100 تا 200 دستگاه اتوبوس از سوی وزارت کشور به مرکز اطلاع داد و اضافه نمود: این مقدار، بخش قابل توجهی از تعداد دستگاه هایی است که وزارت کشور به شهرها اختصاص داده و تقریبا نیمی از آن به مرکز تزریق می گردد که می تواند تحول بزرگی را ایجاد کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه در قرارداد اولیه وزارت کشور، 900 دستگاه اتوبوس به عنوان سهم شهرداری تهران در نظر گرفته شده است، یادآور شد: به علت افزایش سقف قرار داد، برآورد ما این است که تعداد اتوبوس های تحویلی وزارت کشور به شهرداری حداقل به یک هزار و 200 دستگاه برسد.

او ادامه داد: قراردادهایی نیز در حال انعقاد است که به مرحله اجرایی رسیده و شاید در یکی از این قراردادها، کل اتوبوس ها به شهرداری تهران تحویل داده گردد. در این راستا در حال مذاکره با سازمان شهرداری ها و خودروسازان هستیم.

تبدیل یک خط از اتوبوسرانی به تکنولوژی برق

شفیعی با بیان اینکه تعدادی از اتوبوس ها نیز به وسیله شهرداری تهران وارد ناوگان می گردد، گفت: در این بخش، 50 دستگاه اتوبوس برقی با مشارکت بخش خصوصی تأمین می گردد که در این زمینه، اقدامات رو به جلو انجام می گردد اما تا حدودی از برنامه زمان بندی عقب هستند؛ با این وجود تعهد داده اند که با یک ماه تأخیر، حداکثر تا انتها دی ماه یا اوایل بهمن ماه اتوبوس های برقی را تحویل دهند که بر این اساس، یکی از خطوط اتوبوسرانی شهر تهران به طور کل با استفاده از تکنولوژی نو، برقی خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد: سال جاری مردم تا انتها سال به طور محسوس، تحول در ناوگان اتوبوسرانی را لمس خواهند کرد و در سال آینده نیز به تعداد دستگاه های مورد احتیاج مرکز دست خواهیم یافت.

منبع: همشهری آنلاین

به "تحویل اتوبوس های نو به تهران در هفته اول شهریور ، 1200 دستگاه به صورت تدریجی وارد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل اتوبوس های نو به تهران در هفته اول شهریور ، 1200 دستگاه به صورت تدریجی وارد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید