تفاوت دانه قهوه و پودر قهوه چیست؟

به گزارش وبلاگ گوگل، پودر قهوه بهتر است یا دانه قهوه؟ گاهی از خود این سوال را می پرسیم که تفاوت این دو چیست؟ آیا یکی بهتر از دیگری است؟ در ادامه نکات مختلفی وجود دارد که به شما امکان مقایسه آنها را می دهد. با ما همراه باشید.

تفاوت دانه قهوه و پودر قهوه چیست؟

تاریخچه قهوه

به این شکل است که قهوه از اتیوپی و کشورهای خاورمیانه وارد اروپا شد. علاوه بر این ، اغلب بدون برشته کردن آنها در بالادست حمل می شدند. بازرگانان شرقی حتی مراقب بودند که غلات را بجوشانند تا نتوانند جوانه بزنند ، این روش آنها برای کنترل این تجارت بود که برای آنها آبدار بود. این تاجران ایتالیایی ، فرانسوی و هلندی بودند که برای اولین بار قهوه را در قرن هفدهم به سمت حوزه مدیترانه معرفی کردند. از آن موقع به بعد این کالا توسعه خود را در تمام کشورها شروع کرد تا امروزه یکی از فراگیرترین محصولات در کل دنیا باشد.

دانه قهوه چیست؟

این خالص ترین شکل قهوه است. انتخاب برای خرید دانه قهوه به معنای انتخاب مصرف سفارشی است. بنابراین ، کالیبر آسیاب ، تازگی ، منشأ ، همه چیز به وسیله مصرف نماینده کنترل می گردد که تصمیم می گیرد کل فرآیند آماده سازی را کنترل کند.

تفاوت در طرز تهیه پودر قهوه با دانه قهوه

اگر می خواهید از تمام طعم قهوه خود لذت ببرید ، ضروری است بدانید که چگونه آن را به خوبی تهیه کنید. با این حال ، تهیه پودر قهوه با دانه قهوه فرق دارد. دانه های قهوه ابتدا باید آسیاب گردد. بله به همین شکل مصرف نمی گردد. شما باید آن را به وسیله یک قهوه ساز برقی یا یک آسیاب دستی آسیاب کنید.

از طرفی دیگر ، پودر قهوه آسان تر و سریع تر آماده می گردد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کیسه را باز کنید و قهوه خود را برای خود بریزید. برای انجام آن نیازی به دانش یا مهارت خاصی ندارید.

نوع استخراج

همانطور که تهیه پودر قهوه آسان تر است ، دانه قهوه دارای چند نقص است. پس از باز کردن بسته بندی نمی توان آن را برای مدت طولانی نگهداری کرد. بعلاوه شما نمی توانید دو نوع آسیاب مختلف را با هم مخلوط کنید. به علت این واقعیت که دستگاه های استخراج کاربردهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال ، دستگاه اسپرسوساز آسیاب بسیار ریزتری نسبت به فرنچ پرس ارائه می دهد.

فزونی دانه قهوه

در خصوص دانه قهوه ، هیچ عارضه ای وجود ندارد. شما به خوبی می توانید انتخاب کنید که چه زمانی و چگونه آن را آسیاب کنید. یک آسیاب ریزتر یا درشت تر را می توانید انتخاب کنید. فقط باید مراقب باشید که دانه ها را زیاد له نکنید که خطر تبدیل شدن آنها به پودر را داشته باشید. در این صورت ، قهوه شما قابل فیلتر نخواهد بود.

نحوه نگهداری

برای اطمینان از اینکه طعم یا عطر آن از بین نمی رود ، تکنیک های نگهداری وجود دارد که باید بدانید. چرا که نحوه نگهداری پودر قهوه دانه قهوه فرق دارد. برای قهوه آسیاب شده ، بهتر است آن را در یک ظرف دربسته نگهداری کنید. یک ظرف شیشه ای محکم بسته می تواند به شما یاری کند تا تمام خواص قهوه خود را مانند ادویه ها حفظ کنید. بعلاوه باید از نور و دمای شدید به خوبی محافظت گردد. همانطور که احتمالاً می دانید ، نباید آن را مدت زیادی پس از باز کردن نگه دارید. دو تا چهار هفته حداکثر برای دور نگه داشتن قهوه آسیاب شده از بسته بندی اصلی آن است.

در خصوص دانه قهوه ، می توان آن را بیشتر از پودر قهوه نگهداری کرد. به طور کلی ، می توان آن را برای 3 تا 4 ماه بدون از دست دادن طعم و عطر خود نگه داشت. اما درست مانند قهوه آسیاب شده ، بهتر است آن را در یک ظرف دربسته قرار دهید. اگر ظرف مذکور شفاف است ، نگهداری آن به خوبی دور از نور توصیه می گردد. به عنوان مثال ، آن را در یک کمد و در دمای اتاق نگهداری کنید.

تفاوت قیمت

جدا از تفاوت هایی که قبلا ذکر شد ، بین این دو نوع قهوه تفاوت قیمت نیز وجود دارد. جای تعجب نیست که دانه قهوه گران تر است. مطمئناً مزیت بیشتری دارد ، زیرا عطرهای خود را برای مدت طولانی تری نسبت به پودر قهوه حفظ می نماید. اما تهیه آن نیز دشوارتر است. به همین دلایل است که اگر یک فنجان قهوه غنی از طعم و شدت را ترجیح می دهید ، باید کمی بیشتر هزینه کنید… اما ارزشش را دارد! از طرف دیگر، می توانید با انتخاب پودر قهوه ، فنجانی مقرون به صرفه تر انتخاب کنید. این یکی راحت تر آماده می گردد. بنابراین برای کسانی که زمان زیادی ندارند ایده آل است.

تفاوت در مزه

درست است که پس از تفت دادن دانه قهوه ، آسیاب نقش مهمی در آزاد شدن طعم و تمام عطرهای موجود در قهوه دارد. چه یک عربیکا بسیار میوه ای و متعادل باشد ، چه یک روبوستا… هر کسی که صاحب یک دستگاه اتوماتیک یا آسیاب است آن را به خوبی می داند: هیچ چیز به مقدار رایحه یک قهوه تازه آسیاب شده نیست که آماده است تمام مزه های معطر و همه طعم های آن را در حین استخراج آشکار کند.

ویژگی ارگانیک

دانه قهوه تمام ویژگی های طعم و ارگانولپتیک خود را حفظ می نماید. مصرف نمایندگان مطلع به خوبی می دانند که هر چه آسیاب تازه تر باشد ، عطرها قوی تر و پیچیده تر می شوند. به همین علت است که عاشقان قهوه آن را در دانه های بو داده می خرند. تا آخرین لحظه قبل از مصرف آن را همینطور نگه می دارند.

انتخاب نوع قهوه

حتما قهوه هایی را انتخاب کنید که با ذائقه شما مطابقت دارد. مارک هایی که بسته های دانه قهوه را می فروشند به طور سیستماتیک نوع آماده سازی محصول را معین می نمایند. به عنوان مثال ، یک روبوستا که در ساحل عاج رشد می نماید ، به یک اسپرسوی ایتالیایی ، قدرت می دهد. در حالی که یک عربیکا که در ارتفاعات پرو رشد می نماید ، برای استخراج از نوع فیلتر مناسب تر و معطرتر است.

منبع: اتاق

به "تفاوت دانه قهوه و پودر قهوه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت دانه قهوه و پودر قهوه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید