تماشای چه انیمیشنی در محیط خانواده مناسب است؟

به گزارش وبلاگ گوگل، لزوما تماشای هر انیمیشنی به همراه همه اعضای خانواده مناسب نیست و قبل از تصمیم گیری برای تماشا یک انیمیشن با اعضای کوچک تر خانواده، باید دقت و حساسیت به خرج دهیم.

تماشای چه انیمیشنی در محیط خانواده مناسب است؟

اگر برای شما هم مهم است که چه انیمیشنی مناسب فرزندتان است، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

ویژگی های انیمیشن مناسب خانواده

یکی از دردسترس ترین و مجذوب نماینده ترین تفریحات، دیدنی انیمیشن به همراه اعضای خانواده است. البته هر انیمیشنی، به صرف کارتونی بودن کاراکترها و وقایع، برای دیدن در محیط خانواده و به همراه بچه ها مناسب نیست. اما یک انیمیشن مناسب برای خانواده چه ویژگی هایی دارد؟

دوبله فارسی بودن

بهتر است یک کارتون دوبله فارسی را برای دیدن در محیط خانواده انتخاب کنید تا همه اعضای خانواده، به خصوص بچه ها، از فواید متعدد آن بهره مند شوند. زیرا به طور کامل متوجه مکالمات میان کاراکترها و جزئیات روند داستان می شوند و در نتیجه از طنزهای موجود در انیمیشن لذت می برند و پیغام های آموزنده آن را نیز یاد می گیرند

گسترده بودن طیف سنی

رده سنی کارتون ها هم از دیگر نکات مهم انتخاب انیمیشن برای دیدن همراه خانواده است. شما می توانید با توجه به رده سنی کارتون ها، آن ها را در آفرینک رایگان به همراه فرزندتان دیدن کنید و انیمیشن هایی را انتخاب کنید که حتی برای اعضای خردسال خانواده هم مناسب و در عین حال مجذوب نماینده هستند.

داشتن پیغام مثبت

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب انیمیشنی که در محیط خانواده دیدن می گردد، این است که برای همه اعضای خانواده، با هر سنی، پیغام مثبتی داشته باشد. مهم است که انیمیشن با وجود سرگرم نماینده بودنش، تاثیر بدی روی بچه ها نگذارد و در عین حال برای بچه ها بزرگتر پیغام مثبت و موضوع آموزنده ای به همراه داشته باشد. بعلاوه فکر اعضای بزرگتر خانواده را نیز درگیر کند و موضوع قابل بحثی داشته باشد. یعنی در عین قابل فهم بودن برای فرزند کوچک خانواده، پیچیدگی لازم را برای فرزند نوجوان و والدین خانواده نیز داشته باشد.

آموزش درباره ناهنجاری ها

یک انیمیشن خانوادگی خوب، شامل آموزش درباره ناهنجاری ها است و به خوبی عواقب عدم رعایت قوانین را به بچه ها و نوجوانان خانواده نشان می دهد. هر خانه و خانواده ای، درست مثل هر جامعه ای، قوانین خودش را دارد و مهم است که بچه ها، در عین حال که گوشزدهای والدین را می شنوند، به طور کاملا واضح مشکلاتی را که ممکن است به خاطر عدم رعایت قوانین خانه و جامعه به وجود بیایند، ببینند تا با مسئولیت پذیری بیشتری از آن ها پیروی نمایند.

آموزش هدفمند

بچه ها تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر کارتون هایی که می بینند، قرار می گیرند. پس بهتر است برای انتخاب انیمیشنی که در خانواده و همراه با بچه ها دیدن می گردد، این نکته نیز در نظر گرفته گردد. بهتر است انیمیشن ها با مطالعه و آنالیز کامل و با توجه به مواردی که آموزش می دهند، برای دیدن با خانواده انتخاب شوند.

اما انتخاب یک انیمیشن مناسب برای دیدن همراه خانواده، به تنهایی کافی نیست. برای اینکه از این فعالیت خانوادگی، تاثیرات مثبت خودش را داشته باشد، بهتر است نکات زیر را رعایت کنید.

نکاتی که بهتر است برای دیدنی انیمیشن با خانواده، رعایت کنید:

  • برنامه ریزی کنید.

در هفته یا ماه، یک روز و زمان معین را برای این فعالیت در نظر بگیرید. به همه اعضای خانواده از قبل اطلاع دهید و نهایت تلاشتان را بکنید که با این برنامه ریزی هماهنگ باشید.

  • با رعایت نوبت، انیمیشن مورد دیدن را انتخاب کنید.

بهتر است سلیقه همه اعضای خانواده در انتخاب کارتون دخیل باشد، تا همگی از این فعالیت خانوادگی لذت ببرند. برای بچه ها کوچک می توانید فهرستی از انیمیشن های مناسب را از پیش تهیه کنید، تا فرزندتان انیمیشن مورد علاقه اش را از میان آن ها انتخاب کند.

  • از لوازم الکترونیکی شخصی خود استفاده نکنید و از انجام فعالیت های جانبی پرهیز کنید.

بهتر است در این زمان، همه اعضای خانواده استفاده از لوازم الکترونیکی خود مثل تلفن همراه و لپ تاپ را کنار بگذارند، به هیچ فعالیت جانبی دیگری مشغول نباشند و با دقت و توجه کامل به دیدنی انیمیشن همراه خانواده بپردازند.

  • درباره اتفاقات انیمیشن حرف بزنید.

پس از خاتمه کارتون، یا در یک فرصت مناسب، درباره کاراکترها، وقایع و آنچه که در انیمیشن دیدید با اعضای خانواده حرف بزنید. نظراتتان را به اشتراک بگذارید و درباره نکات مثبت و منفی آن مصاحبه کنید. سوالات هدفمند بپرسید تا ارزش های خانوادگی را یادآوری کنید. حتما از بچه ها هم بخواهید تا نظراتشان را بگویند و درباره چیزهایی که یاد گرفتند صحبت نمایند.

یکی از گزینه های خوب برای انتخاب و دیدن انیمیشن، آفرینک است.

چرا آفرینک گزینه مناسبی برای دیدنی انیمیشن است؟

آفرینک یک سرویس آنلاین و رایگان دیدنی کارتون و انیمیشن برای بچه ها است. شما می توانید به وسیله وب سایت یا اپلیکیشن آن، از دیدنی جدیدترین و مناسب ترین انیمیشن ها و کارتون ها با دوبله فارسی، به همراه فرزندتان لذت ببرید.

همه کارتون ها و انیمیشن های آفرینک با دقت و حساسیت زیادی آنالیز می شوند تا کاملا آموزنده و مناسب بچه ها باشند و از طرفی آفرینک با ارائه امکاناتی چون کنترل والدین آسودگی خاطر شما را تضمین می نماید. شما می توانید با تنظیم رده سنی کارتون ها در اپلیکیشن آفرینک و بعلاوه معین مدت زمان استفاده از اپلیکیشن، با خیال راحت برای بچه هاتان، کارتون پخش کنید.

سخن خاتمهی

یکی از برترین تفریحات خانوادگی که به نزدیک تر شدن اعضای خانواده یاری بسیار زیادی می نماید، دیدنی فیلم و انیمیشن است. اما برای انتخاب یک انیمیشن مناسب جهت دیدن در محیط خانواده، نکات مهمی را باید رعایت کرد، که در بخش های قبلی این مطلب به طور مفصل درباره آن ها صحبت کردیم. در ادامه به نکاتی که اثرگذاری این فعالیت سرگرم نماینده خانوادگی را افزایش می دهد نیز اشاره کردیم و در سرانجام از آفرینک به عنوان گزینه ای رایگان و مناسب برای دیدنی کارتون و انیمیشن نام بردیم. امیدواریم با در نظر گرفتن این نکات، یک شب خوب، مفید و در عین حالا لذت بخش با فرزند خود داشته باشید و از وقت گذرانی با او لذت ببرید.

منبع: همشهری آنلاین

به "تماشای چه انیمیشنی در محیط خانواده مناسب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشای چه انیمیشنی در محیط خانواده مناسب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید