جوایز بفتا 2022 برندگانش را شناخت

به گزارش وبلاگ گوگل، جوایز سالانه آموزشگاه فیلم بریتانیا برندگان خود را معرفی کرد و فیلم قدرت سگ ساخته جین کمپیون برنده برترین فیلم و کارگردانی شد.

جوایز بفتا 2022 برندگانش را شناخت

به گزارش وبلاگ گوگل به نقل از سی ان ان، هفتاد و پنجمین دوره جوایز آموزشگاه فیلم بریتانیا (بفتا) ساعتی پیش مراسم اعطای جوایز خود را به صورت حضوری در سالن رویال آلبرت هال لندن برگزار کرد و طبق پیش بینی ها فیلم قدرت سگ ساخته جین کمپیون دو جایزه اصلی برترین فیلم و کارگردانی را به خود اختصاص داد و فیلم تل ماسه ساخته دنیس ویلنوو که بیشترین تعداد نامزدی (8) را در اختیار داشت در نهایت 5 جایزه شامل برترین تدوین، فیلمبرداری، صدا، جلوه های ویژه و طراحی فراوری را به خانه برد.

بلفاست ساخته کنت برانا به عنوان برترین فیلم بریتانیایی شناخته شد و هرچه قوی تر سخت تر زمین می خوری ساخته چیمز ساموئل نیز جایزه برترین فیلم اول یک کارگردان، نویسنده و یا تهیه کننده را به خود اختصاص داد.

ویل اسمیت برای بازی در فیلم پادشاه ریچارد جایزه برترین بازیگر مرد نقش اصلی را دریافت کرد و جایزه نقش مکمل مرد هم به تروی کوتسور برای فیلم سینمایی کودا اعطا شد. در شاخه های برترین بازیگر نقش اصلی و مکمل زن هم به ترتیب جوانا اسکانلان برای فیلم پس از عشق و آرینا دبوس برای داستان وست ساید برگزیده شدند.

فیلم ژاپنی ماشین منو بران ساخته ریوسوکی هاماگوچی نیز در ادامه موفقیت های خود از آموزشگاه فیلم بریتانیا هم جایزه برترین فیلم خارجی (غیرانگلیسی زبان) را کسب کرد و جایزه برترین انیمیشن و مستند نیز به ترتیب به اِنکانتو و تابستان سول اعطا شد.

در شاخه های برترین فیلمنامه اصلی و اقتباسی هم به ترتیب فیلم های پیتزا لیکوریس و کودا برگزیده شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جوایز بفتا 2022 برندگانش را شناخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوایز بفتا 2022 برندگانش را شناخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید