ساخت کیف دستی زنانه مجلسی با الگو

به گزارش وبلاگ گوگل، انواع کیف دستی های زنانه زیبا در بازار وجود دارد، اما اگر دوست دارید خودتان کیف دستی درست کنید، می توانید در این مطلب با استفاده از پارچه طرح دار و قاب فلزی کیف دستی، مرحله به مرحله ساخت کیف دستی زنانه را یاد بگیرید.

ساخت کیف دستی زنانه مجلسی با الگو

برای ساخت کیف دستی از وسایل و ایده های زیادی استفاده می گردد. کیف دستی های چرمی، نمدی، پارچه ای و غیره با طرح های مختلف در بازار وجود دارد.

اما برای داشتن یک کیف دستی خاص، وبلاگ گوگل به شما یاری می نماید تا با استفاده از الگوی کیف و مراحل آموزش داده شده در این بخش یک کیف دستی زیبا درست کنید و خاص باشید.

وسایل مورد احتیاج برای درست کردن کیف دستی

  • کاغذ
  • چسب حرارتی
  • پارچه چرم مصنوعی طرح دار (یا هر جنس پارچه ضخیم دیگر)
  • چرخ خیاطی (می توانید برای دوختن از سوزن و نخ هم بهره ببرید)
  • قیچی
  • سوزن ته گرد
  • یک مستطیل از جنس فوم یا پلاستیک
  • قاب فلزی نیم دایره مخصوص کیف دستی با قطر 8.5 سانتی متر

روش ساخت کیف دستی

1- ابتدا الگو های لازم برای این کیف دستی را مطابق با تصاویر زیر روی کاغذ بکشید. الگو های روی کاغذ را با قیچی برش دهید.

2- الگوی کاغذی را روی پارچه چرمی طرح دار قرار دهید، به سلیقه خود قسمت هایی از پارچه را که دوست دارید برای طرح کیف دستی انتخاب کنید. در اینجا دم طاووس برای قسمت جلویی کیف دستی انتخاب شده است.

3- از هر الگو باید دو عدد روی پارچه برش دهید و آماده کنید. استفاده از قسمت های زیبای طرح پارچه به زیباتر شدن کیف دستی یاری می نماید.

4- نیم سانتی متر داخلی لبه الگو های نواری را علامت زده و با نخ و سوزن کوک بزنید. بعد از اتمام کوک زدن، نوار عظیم تر را بردارید و نخ کوک را از کنار کمی بکشید تا نوار پارچه ای شما شکل نیم دایره بگیرد. به تصویر دقت کنید.

5- قسمت جلو و پشت کیف را یک پلیسه بیاندازید و با سوزن ته گرد این پلیسه را نگه دارید، سپس روی پلیسه را با نخ و سوزن بدوزید تا محکم گردد.

6- نوار های نیم دایره و قسمت جلو و پشت کیف را با سوزن ته گرد به هم وصل کنید. دقت کنید باید از پشت پارچه برای وصل کردن این تکه ها به یکدیگر استفاده نمایید.

همچنین بخوانید: آموزش بافت کیف مجلسی با میل

7- با الگوی نوار باریک و دو مستطیل دور گرد نیز باید قسمت داخلی کیف را درست کنید. به این ترتیب مستطیل دورگرد را با سوزن ته گرد به نوار باریک وصل کنید. از این کیسه کوچک برای داخل کیف دستی استفاده می گردد.

دو کیسه کوچکی که درست کردید را کاملا با نخ و سوزن یا استفاده از چرخ خیاطی بدوزید و سوزن ته گرد ها را از آن جدا کنید.

8- حالا باید دو سر کیسه های کوچک را با سوزن ته گرد به هم وصل کنید؛ و با نخ و سوزن به هم بدوزید.

9- با فوم یا یک پلاستیک مشبک یک مستطیل کوچک به اندازه کف کیسه عظیمتر برش بزنید و آن را با چسب زیر کیسه پلیسه دار وصل کنید.

10- کیسه های کوچک را بر گردانید، به صورتی که طرح پارچه معین گردد. کیسه کوچک را داخل کیسه عظیمتر فرو کنید. بالای کیف دستی جایی که دو کیسه به هم وصل شده اند را با نخ و سوزن بدوزید تا یک درز باریک بالای کیسه ایجاد گردد.

11- حالا وقت آن رسیده است که قاب فلزی مخصوص کیف دستی را سر جای خود قرار دهید. قاب فلزی را روی قسمت بالای کیف دستی بگذارید، درزی که در مرحله قبلی درست کردید را به آرامی داخل قاب فلزی فرو کنید. از یک میله یا سوزن فلزی برای فروکردن پارچه داخل قاب فلزی یاری بگیرید.

12- با سوزن و نخ روی قاب فلزی کوک بزنید تا تکان نخورد. سپس از سوراخ های قاب فلزی و یک نخ پلاستیکی برای محکم کردن این قاب روی پارچه کیف دستی بهره ببرید.

13- بعد از دوختن قاب فلزی به کیف دستی با نخ پلاستیکی، نخ کوک ها را از کیف دستی جدا کنید. کیف دستی استثنایی شما آماده است.

همچنین بخوانید: تزیین کیف زنانه؛ تبدیل کیف ساده به یک کیف شیک و خاص

برگرفته از : Craftmehappy

منبع: setare.com

به "ساخت کیف دستی زنانه مجلسی با الگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت کیف دستی زنانه مجلسی با الگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید