سراب با منفی 23 درجه، سردترین شهرِ کشور

به گزارش وبلاگ گوگل، بارش برف طی 2 روز گذشته در این استان موجب بسته شدن راه ارتباطی 10 روستای واقع در منطقه ها کوهستانی شهرستان های هشترود، بستان آباد، چاراویماق، سراب، مراغه و اهر و تعطیلی یا غیر حضوری شدن مدارس در بعضی شهرهای استان شده بود.

سراب با منفی 23 درجه، سردترین شهرِ کشور

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: در 24 ساعت گذشته شهرستان سراب با دمای منفی 23 درجه سانتی گراد سردترین شهر کشور شد.

به گزارش ایرنا، محمد امیدفر، روز سه شنبه اضافه نمود: پس از سراب شهرهای فیروزآباد کوثر اردبیل با دمای منفی 21 و تخت سلیمان با دمای منفی 16 به ترتیب سردترین شهرهای کشور ثبت شدند.

وی با بیان اینکه دمای هوا در بعضی شهرهای استان از پنج تا 16 درجه سانتی گراد کاهش یافته است، گفت: در 24 ساعت گذشته جلفا با دمای مثبت پنج درجه سانتی گراد گرمترین شهر استان بود به طوری که دمای این شهر روز گذشته صفر درجه ثبت شده بود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: در این بازه زمانی دمای تبریز در سردترین زمان به منفی 10 درجه سانتی گراد و در گرمترین زمان به صفر درجه سانتی گراد رسید.

امیدفر، با اشاره به خروج سامانه بارشی از نواحی شرقی استان، ادامه داد: برودت هوا تا روز پنجشنبه در استان ادامه می یابد و در این بازه زمانی جوی نسبتا پایدار در استان حاکم می گردد.

وی با بیان اینکه در نواحی شمالی ارسباران ناپایداری های تا روز چهارشنبه ادامه می یابد، گفت: با توجه به بارش برف 2 روز گذشته و برودت هوا در روزهای آینده، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد وسایل نقلیه در جاده ها به ویژه منطقه ها کوهستانی دور از انتظار نیست.

امیدفر، به رانندگان و مسافران توصیه کرد از انجام سفرهای غیرضروری خودداری نموده و در صورت ضرورت خودرو خود را به تجهیزات زمستانی مجهز نمایند و پوشاک زمستانی به همراه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، بارش برف طی 2 روز گذشته در این استان موجب بسته شدن راه ارتباطی 10 روستای واقع در منطقه ها کوهستانی شهرستان های هشترود، بستان آباد، چاراویماق، سراب، مراغه و اهر و تعطیلی یا غیر حضوری شدن مدارس در بعضی شهرهای استان شده بود.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو منطقه ها نیمه خشک به شمار میرود.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به دلیل تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همیشه تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس بعلاوه بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار گرفته است.

منبع: عصر ایران

به "سراب با منفی 23 درجه، سردترین شهرِ کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سراب با منفی 23 درجه، سردترین شهرِ کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید