شناسایی باند پزشکان متقلب ، ابطال پروانه های پزشکی ادامه دارد

به گزارش وبلاگ گوگل، سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت سازمان نظام پزشکی از شناسایی شبکه متخلف صدور پروانه های پزشکی اطلاع داد.

شناسایی باند پزشکان متقلب ، ابطال پروانه های پزشکی ادامه دارد

به گزارش وبلاگ گوگل، محمدرضا اسدی سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت سازمان نظام پزشکی درخصوص اقدامات این سازمان برای شناسایی افراد متخلف و فاقد صلاحیت حرفه پزشکی شرح داد: حدود هشت ماه است که سازمان نظام پزشکی درحال کار بر روی شناسایی پروانه های متخلف است.

او ادامه داد: با توجه به شکایات مردمی و گزارش های تخلفی که به دست ما رسیده بود قرار بر این شد که این گزارش ها صحت سنجی شوند، بر اساس همین صحت سنجی استعلاماتی از دانشگاه ها و مراکز ذی ربط گرفتیم و تعیین شد که این افراد در گرفتن مجوزها و نامه های خود تخلفاتی داشته اند.

اسدی با بیان اینکه 3 نفر در خارج از سازمان به عنوان رابط فعالیت داشتند و کارها را پیگیری می کردند عنوان نمود: این افراد پس از شناسایی به مراجع ذی صلاح معرفی شدند، بعضی دیگر از افراد نیز در بعضی دانشگاه های علوم پزشکی در زمینه تخلفات صدور پروانه ها نقش داشتند و بعلاوه تعدادی از کارکنان سازمان نظام پزشکی که اقدام به انجام تخلف می کردند شناسایی و به مراجع ذی ربط معرفی شدند.

سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت سازمان نظام پزشکی شرح داد: با اقدامات اجرا شده 21 پروانه فعالیت افراد متخلف ابطال شد و تا به امروز 70 پروانه تخلف شناسایی شده که مربوط به تهران، مشهد و شیراز هستند.

او با بیان اینکه اطلاعات پرونده های افراد متخلف در اختیار مراجع قانونی قرار گرفته است عنوان نمود: از 21 پرونده شناسایی شده 13 پرونده مربوط به دندانپزشک و دندانپزشک متخصص و 9 نفر پزشک بوده اند. گزارش تخلفات به واحد انتظامی نظام پزشکی ارسال شده و اقدامات قانونی درحال انجام است. بعلاوه به دانشگاه های علوم پزشکی گزارش ابطال پروانه ها اعلام شده است و باید پروانه های خود را به نظام پزشکی بازگردانند.

او با بیان اینکه جامعه پزشکی در دوردست ترین منطقه ها درحال کار کردن هستند گفت: عده ای نیز از مسیر خلاف اقدام به فعالیت نموده بودند که برخورد با آنها به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "شناسایی باند پزشکان متقلب ، ابطال پروانه های پزشکی ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی باند پزشکان متقلب ، ابطال پروانه های پزشکی ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید