فتنه انگیزی آمریکا و کلمبیا در مرز غربی ونزوئلا ، دستور آماده باش مادورو به ارتش

به گزارش وبلاگ گوگل، رئیس جمهور ونزوئلا ضمن تأکید بر اینکه آمریکا و کلمبیا در مرز غربی این کشور در حال فتنه انگیزی هستند، تأکید کرد که به ارتش ونزوئلا دستور آماده باش برای نبرد احتمالی را داده است.

فتنه انگیزی آمریکا و کلمبیا در مرز غربی ونزوئلا ، دستور آماده باش مادورو به ارتش

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ گوگل نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز گذشته (جمعه) در دیدار با کارکنان بخش حمل و نقل کشورش از توطئه آمریکا و کلمبیا برای فتنه انگیزی در مرز غربی جمهوری بولیواری ونزوئلا خبر داد.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، مادورو شرح داد که اطلاعاتی در اختیار دارد مبنی بر اینکه کلمبیا و آمریکا در حال برنامه ریزی برای فتنه انگیزی در مرز غربی جمهوری بولیواری هستند و از تمامی کارکنان نیرو های مسلح ونزوئلا خواسته تا برای نبرد احتمالی آماده باشند.

رئیس جمهور ونزوئلا اینگونه گفت: من اطلاعاتی در دست دارم مبنی بر اینکه کلمبیا، به همراه فرماندهی جنوبی آمریکا در حال برنامه ریزی برای انجام یک اقدام تحریک آمیز دیگر در مرز ونزوئلا با کلمبیا است. تمامی کارکنان نیرو های مسلح ونزوئلا باید برای نبرد آماده باشند.

مادورو در ادامه افزود که این تحرکات با هدف تحریک یک تقابل نظامی در مرز ونزوئلا و کلمبیا صورت می گیرد به منظور آنکه توجهات از اعتراضات درون کلمبیا منحرف شود.

اوایل ماه سپتامبر، مادورو از برگزاری رزمایش های نظامی گسترده در مرز غربی کشورش با کلمبیا خبر داد و تأکید کرد کلمبیا، موجب بالا رفتن سطح تهدیدات امنیتی به سطح نارنجی شده است.

ونزوئلا تأکید دارد که کلمبیا از گروه های ضددولتی این کشور حمایت می کند و کلمبیا نیز متعاقباً اتهامات مشابهی را علیه کاراکاس مطرح کرده است.

اوایل ماه ژانویه سال جاری میلادی، درست دو هفته بعد از تحلیف مادورو برای دومین دور ریاست جمهوری ونزوئلا، خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا، خود را رئیس جمهور موقت اظهار داشت و از شهروندان این کشور خواست تا به وی در رسیدن به قدرت کمک کنند.

بلافاصله بعد از این رخداد، آمریکا و برخی کشور های آمریکای لاتین از جمله کلمبیا، دولت گوایدو را به رسمیت شناختند و اقداماتی را برای خلع مادورو از قدرت در پیش گرفتند.

مادورو، کلمبیا و آمریکا را متهم کرده که پشت پرده توطئه برای سرنگونی دولت وی و ترورش بوده اند.

در حالیکه آمریکا و کلمبیا و شماری از کشورها، گوایدو را بعنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت می شناسند، اما کشور هایی از جمله روسیه و چین و ایران همچنان، مادورو را رئیس جمهور قانونی ونزوئلا می دانند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فتنه انگیزی آمریکا و کلمبیا در مرز غربی ونزوئلا ، دستور آماده باش مادورو به ارتش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فتنه انگیزی آمریکا و کلمبیا در مرز غربی ونزوئلا ، دستور آماده باش مادورو به ارتش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید