مهمترین رسالت پارک های علم و فناوری پیوند دانشگاه ها با صنعت است

به گزارش وبلاگ گوگل، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی یکی از مهم ترین رسالت های پارک های علم و فناوری را برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت بیان کرد.

مهمترین رسالت پارک های علم و فناوری پیوند دانشگاه ها با صنعت است

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ گوگل، فریبرز مسعودی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در یک برنامه رادیویی از اجرای طرح پنتا در دانشگاه شهید بهشتی سخن گفت و شرح داد: ما در این طرح توانمندی های پنج گانه را اجرایی می کنیم و از دانشکده ها و پژوهشکده هایمان تقاضا کردیم که توانمندی های کاربردی مورد احتیاج جامعه را شناسایی نمایند.

مسعودی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان به جهت ایجاد ارتباط علمی با صنعت ایجاد شدند، گفت: کشور ما در حوزه شرکت های دانش بنیان سابقه طولانی ندارد، اما سعی نموده که خیلی سریع در این راستا حرکت کند. اگرچه خیلی از پژوهش های دانشگاهی در کشور ما بنیادی و باارزش هستند، اما هنوز از جنس پژوهش های کاربردی نیستند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه شرکت داری یک حرفه خاص است و اقتضائات خاص خودش را دارد، گفت: افراد علاقمند برای ورود به این عرصه باید دقت نمایند که آیا توانمندی اداره شرکت و ایجاد تیم هایی که در شرکت کار نمایند را دارند یا خیر.

مسعودی از اجرای طرح پنتا در دانشگاه شهید بهشتی سخن گفت و افزود: ما در این طرح توانمندی های پنج گانه را اجرایی می کنیم و از دانشکده ها و پژوهشکده هایمان تقاضا کردیم که توانمندی های کاربردی مورد احتیاج جامعه را شناسایی نمایند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی اظهارکرد: در اینکه شرکت های دانش بنیان باید احتیاج جامعه را رفع نمایند شکی نیست، اما محصول باید متقاضی هم داشته باشد که این احتیاجمند آموزش است و به تازگی هم معاونت فناوری در وزارت علوم در حال شکل گیری است.

مسعودی با بیان اینکه ماهیت و آموزش دادن برای ایجاد شرکت های دانش بنیان به سادگیِ آموزش های کلاسیک نیست گفت: هر یک از این شرکت ها ماهیت و ویژگی خاص خودشان را دارند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی یکی از مهم ترین رسالت های پارک های علم و فناوری را برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت بیان کرد و افزود: اگر بحث استفاده علمی در صنعت ما به یک فرهنگ تبدیل گردد یعنی قدم بسیار بزرگی برداشتیم.

مسعودی افزود: پارک های علم و فناوری علاوه بر ایجاد رابطه بین صنعت و دانشگاه باید این علم را به بدنه دانشگاه نیز وصل نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مهمترین رسالت پارک های علم و فناوری پیوند دانشگاه ها با صنعت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین رسالت پارک های علم و فناوری پیوند دانشگاه ها با صنعت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید