نقد و آنالیز پیکاپ KMC T8؛ رقیب جدی برای تویوتا هایلوکس
به گزارش وبلاگ گوگل، خودروی KMC T8، یک پیکاپ نسبتا نو از کمپانی جک است که به وسیله کرمان موتور در ایران مونتاژ می گردد. در این گزارش به آنالیز این پیکاپ زیبا می پردازیم.
به گزارش تجارت نیوز، بعد از انعقاد قرارداد شرکت کرمان موتور با جک در سال 1399، خودروی جک T8 به بازار ایران راه یافت. شرکت کرمان موتور به علت اینکه تحریم ها مانع مونتاژ این محصول نشود، خودروی T8 را با برند جدیدی به نام KMC T8 وارد بازار کرد.
این خودرو در بسیاری از قسمت ها اعم از پلتفرم، جلوبندی و سیستم ترمزجلو با تویوتا هایلوکس مشترک است. پس در ادامه به این نکته می پردازیم که آیا این خودروی چینی می تواند در قد و قواره تویوتا هایلوکس باشد یا فقط می خواهد ادای آن را در بیاورد.
مشخصات فنی
خودروی KMC T8 از یک پیشرانه چهار سیلندر و دو لیتری توربوشارژ بهره می برد که به واسطه گیربکس شش سرعته دستی توانایی انتقال قدرت را به هردو دیفرانسیل داراست.
متاسفانه شرکت کرمان موتور در خصوص مصرف سوخت و شتاب صفر تا 100 این خودرو، آمار رسمی ارائه نکرده و به همین علت از ذکر آمار غیر رسمی پرهیز می کنیم.
طراحی ظاهری
شاید بتوان گفت خودروی KMC T8، تنها خودروی پیکاپ چینی است که در همه قسمت ها، توانایی رقابت با پیکاپ های جهانی را داشته باشد.
در قسمت جلوی خودرو خصوصا چراغ ها، جزئیات خوبی کار شده. طراحی ظاهری به علت استفاده از پلتفرم تویوتا هایلوکس، شباهت زیادی با آن دارد.
اما متاسفانه جلوپنجره بزرگ KMC T8 از کیفیت چندان جالبی برخوردار نیست. این جلوپنجره پس از مدت کوتاهی کیفیت رنگ خود را از دست می دهد و از زیبایی خودرو می کاهد.
در قسمت جانبی خودرو با یک طرح ساده ولی مجذوب کننده طرف هستیم. رینگ های این خودرو از نوع آلومینیومی و سایز 18 اینچ است که میزان قابل قبولی است.
قسمت عقب این پیکاپ چینی نیز طراحی معقولی دارد و برای جلوگیری از رنگ پریدگی سپر هنگام سوار شدن به قسمت بار خودرو، از یک جنس پلاستیکی استفاده شده است.
اما یکی دیگر از ایراداتی که می توان به قسمت عقب KMC T8 گرفت، کیفیت سپر نه چندان جالب آن است که به درد سفرهای خارج جاده ای یا به اصطلاح آفرود، نمی خورد.
طراحی داخلی
با ورود به کابین این پیکاپ چینی، با طراحی ساده اما به روزی روبرو می شویم.
بخش طراحی شده برای کلیدهای شیشه بالابر طوری درنظر گرفته شده که راننده هنگام رانندگی با خودرو، کم ترین حواس پرتی را برای بالا یا پایین آوردن شیشه داشته باشد.
طرح چرم استفاده شده روی قسمتی از داشبورد و رودری ها و بعلاوه تلفیق آن با طرح آلومینیومی کار شده در این بخش ها، چهره مجذوب کنندهی به کابین بخشیده است. طرح فرمان این خودرو در نگاه اول شمارا یاد فرمان جک S5 می اندازد اما تفاوت های کمی با آن دارد.
در بخش میانی داشبورد، یک نمایشگر نه اینچی قرار گرفته است که متاسفانه از روشنایی خوبی برخوردار نبوده و زیر نور مستقیم آفتاب، نمی توان تصویر نمایشگر را تشخیص داد.
در بخش عقب کابین، متاسفانه نبود کمترین امکانات رفاهی نظیر دریچه کولر و پورت USB، کمی آزار دهنده است اما فضای سرنشینان عقب هم از لحاظ ارتفاع سر و هم فضای پا، مناسب است.
آپشن ها و امکانات
خودروهای آفرودی و کلا کلاس پیکاپ، نباید از لحاظ آپشن و امکانات با خودروهای سدان یا شاسی بلند مقایسه شوند. به علت اینکه کاربرد خودروی پیکاپ، بسیار متفاوت تر از این کلاس ها است. البته که وجود آپشن های فراوان در یک خودرو چیز بدی نیست اما نبود آنها نیز فرق زیادی برای استفاده باری نمی نماید.
از جمله آپشن های معمولی که امروزه روی بیشتر خودروها می بینیم و KMC T8 نیز از این قاعده مستثنی نیست، می توان به کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، سنسور دنده عقب، ترمز ABS و EBD، دی لایت، دکمه های کنترلی روی فرمان و ایربگ های راننده و سرنشین اشاره نمود.
از دیگر آپشن های مجذوب کننده این پیکاپ چینی، دیفرانسیل سه حالته با قابلیت قفل برقی است که بسیار مناسب مسیرهای آفرودی بوده و هنگام گیر کردن خودرو، به خارج شدن آن یاری می نماید.
کنترل حرکت در سربالایی، سنسور فشار باد تایر، ترمز یاریی، اتولایت، ورود و استارت بدون کلید از دیگر آپشن های این پیکاپ دوست داشتنی است.
قیمت KMC T8
این خودرو در اواخر 1401، به قیمت یک میلیارد و 885 میلیون تومان در حال معامله است. بعلاوه قیمت کارخانه این پیکاپ، یک میلیارد و 85 میلیون تومان معین شده است.
منبع: فرارو