وحیدی: دولت برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی از ظرفیت داخلی استفاده می نماید

به گزارش وبلاگ گوگل، وزیر کشور گفت: خواست دولت و مجلس این است که از ظرفیت داخل برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده گردد.

وحیدی: دولت برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی از ظرفیت داخلی استفاده می نماید

احمد وحیدی روز شنبه پس از جلسه نظارتی ارائه برنامه دستگاه ها برای حمایت از خودروسازان داخلی جهت نوسازی ناوگان اتوبوس درون و برون شهری به وبلاگ گوگل گفت: خواست دولت و مجلس این است که از ظرفیت داخل برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده گردد. البته وزارت کشور تامین 8 هزار دستگاه اتوبوس درون شهری، 5 هزار ون و برقی کردن اتوبوس ها را در دستور کار است و در نظر داریم برای تهیه 2 هزار اتوبوس برقی قرارداد ببندیم.

وزیر کشور با اشاره به برنامه های این وزارتخانه برای بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کرد: وزارت کشور حرکت خود را برای تامین ماشین و نردبان های بلند آتش نشان ها، خودرو های سواری، وسائل حمل و نقل عمومی شروع نموده است و امیدواریم فراورینمایندگان بتوانند با کیفیت مطلوب اتوبوس ها را فراوری نمایند.

وی اعلام کرد: بعلاوه قرارداد هایی برای فراوری ماشین آلات سنگین از جمله بولدوزر نیز بسته شده و این برنامه ها تداوم خواهد داشت.

بعلاوه علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز پس از این نشست به وبلاگ گوگل گفت: در نشست امروز مسوولان کارخانه های فراورینماینده اتوبوس درون شهری و برون شهری، وزیر کشور به عنوان متولی حمل و نقل درون شهری، رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار تهران و وزیر راه و شهرسازی به عنوان مسوول حمل و نقل برون شهری دعوت شدند.

وی تاکید نمود: اگر از فراورینمایندگان حمل و نقل درون و برون شهری مربوطه حمایت لازم انجام گردد، می توان ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری را با فراوری داخل نوسازی کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بر اساس اعلام احتیاج شهرداری تهران و وزارت کشور، تا سرانجام سال به 4 هزار دستگاه اتوبوس برای تهران و 8 هزار دستگاه اتوبوس برای سایر شهر های کشور احتیاج داریم.

نیکزاد اعلام کرد: در این نشست مقرر شد ایران خودرو، ایران خودرو دیزل و سایپا تا 15 روز دیگر ارزیابی جدیدی از قرارداد های منعقد شده خود در این زمینه اعلام نمایند و وزارت راه، کشور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نحوی حمایت از شهرداری های بزرگ و کوچک و خریداران اتوبوس های برون شهری را بیان نمایند.

وبلاگ گوگل سیاسی دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "وحیدی: دولت برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی از ظرفیت داخلی استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وحیدی: دولت برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی از ظرفیت داخلی استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید