چطور در حین سفر درآمد کسب کنیم؟

به گزارش وبلاگ گوگل، چند راه خلاقانه برای بدست آوردن پول در سفر

سفر به دور جهان آرزوی خیلی از افراد جهان است، خیلی ها همه چیزشان را رها می کنند و دنبال این آرزو می فرایند اما خیلی ها هم به دلیل نداشتن پول کافی یا ترس از مسائل مالی، آن را نادیده می گیرند. اما اگر بدانید که در حین سفر هم می توانید درآمد و هم شغل مناسبی داشته باشید تا از پس مخارج هایتان بر بیایید چطور؟ حتما دوست دارید تا هر چه زودتر برای آن برنامه ریزی کنید. در جهان شغل هایی وجود دارند که با آنها می توان به کل جهان سفر کرد، شغل هایی که خیلی تخصصی نیستند و هر کسی از از پس انجام دادنشان بر می آید. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا با تعدادی از آنها آشنا شوید:

چطور در حین سفر درآمد کسب کنیم؟

1- راهنمای تور شوید

افرادی که راهنمای تور هستند، علاوه بر اینکه می توانند به مکان های مختلفی از دنیا سفر کنند و منطقه ها مختلف را ببینند، درآمد خیلی خوبی هم از این راه دارند. خیلی از راهنماهای تور هستند که روزانه حقوق می گیرند و در نتیجه میزان ثابتی هر ماه ندارند و بعضی از روزها درآمدشان ممکن است از روزهای قبلی خیلی بیشتر باشد. اما بعضی از راهنماها هم بصورت ماهیانه با شرکت ها و آژانس هایی قرارداد می بندند و برای آنها تمام وقت کار می کنند. اگر به امنیت شغلی و ثبات بیشتر اهمیت می دهید، مورد دوم مناسب تر است.

2- معلم انگلیسی شوید

کافی است انگلیسی بلد باشید تا بتوانید به راحتی گلیم خود را از آب بیرون بکشید و کار کنید. می توانید در حین سفر، درخواست هایی برای مدارس بفرستید تا آنها هم در صورت تمایل برایتان دعوتنامه بفرستند. سایت eslcafe.com، سایت خوبی در این زمینه است که می توانید به آن سر بزنید.

3- در مزرعه کار کنید

اگر کمی ذوق داشته باشید، این کار از آن دسته کارهایی است که در عوض آن به شما غذا و محل اقامت رایگان داده می شود. کار در مزارع ارگانیک در کشورهای اروپا و آمریکایی، رایج است و علاوه بر این، انعطاف بالایی هم دارد یعنی با عوض کردن محل اقامتتان می توانید در جای دیگری مشغول به کار شوید.

4- عکاسی کنید

اگر عکاسی بلد باشید، می توانید عکس هایی که در حین طبیعت گردی می گیرید را در بعضی از سایت ها مانند سایت SmugMug.com به فروش برسانید و یا مجلات سفر را پیدا کنید و به آنها بفروشید.

5- خرید و فروش محصولات خارجی

در واقع این همان تجارت است، فقط باید کمی اقتصاددان باشید. اگر میزانی سرمایه داشته باشید، می توانید کالای مهم آن منطقه ای که به آن سفر کرده اید را بخرید و بعد از بازگشت به کشور، بفروشید.

6- وبلاگ سفر و گردشگری راه بیندازید

البته اگر بخواهید حرفه ای وبلاگ نویس سفر شوید، اصلا کار آسانی نیست و اوایل باید کمی از جیبتان هزینه کنید تا وقتی که وبلاگ پخته شود و راه بیفتد و علاوه بر این، مبلغی را هم باید صرف تبلیغات کنید. اما بعد از اینکه این مراحل را طی کردید، دیگر می توانید انتظار سفرهای بیشتری به دور دنیا را داشته باشید.

7- در خطوط کشتی رانی کار کنید

البته این مورد بیشتر برای آقایان کاربرد دارد ولی پر از سفرهای عالی به نقاط اسرار آمیز دنیا است. کار در خطوط کشتی رانی شاید خیلی درآمد خوبی نداشته باشید اما در عوض هزینه های سفرتان را کاملا تامین می کنند و شما را به آرزویتان برای سفر به دور دنیا می رساند.

منبع: wanderingearl.com

منبع: الی گشت

به "چطور در حین سفر درآمد کسب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در حین سفر درآمد کسب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید